وی افزود: معامله‌گران با به‌کارگیری تحلیل و تجربه معاملاتی خود در بازار سهام، می‌توانند شرایط خاصی را تعیین کرده و این شروط را در سیستم به کار برند. این شروط بدون هیچ‌گونه محدودیتی از نظر تعدادی ثبت خواهد شد. این روش مناسب کلیه سهامداران و کاربران اعم از حرفه‌ای و مبتدی است. با استفاده از سیستم معاملات شرطی می‌توان بدون پیگیری لحظه‌ای نوسانات و رویدادهای بازار، بر مبنای شروط تعیین شده از حداقل فرصت‌ها استفاده بهینه داشت.

مدیر معاملات بر‌خط این کارگزاری افزود: معاملات شرطی مشابه معاملات الگوریتمی است، اما تفاوت مهم آن سادگی و قابل دسترس بودن در روند سفارش دهی خرید و فروش سهام شرکت‎های بورسی و فرابورسی است.  وی در تشریح نحوه استفاده این سیستم گفت: در این روش، قیمت‌ها و حجم‌های مختلف، مرکز توجه سیستم قرار می‌گیرد و از هرگونه پیچیدگی و متغیرهای متعدد دور می‌شود و با شروط تعیین شده سفارش به‌صورت خودکار به هسته معاملات ارسال می‌شود.  اکبریان ادامه داد: این کارگزاری توانسته سیستم سفارش‎‌های شرطی را به بهترین و ساده‌ترین شکل در نرم‌افزار معاملات آنلاین خود قرار دهد تا امکان دسترسی آسان‌تر برای معامله‌گران حرفه‎ای فراهم شود.  وی درباره انواع سفارش‌های شرطی در سیستم معاملات آنلاین کارگزاری بانک پاسارگاد اعلام کرد: در این سیستم امکان‌های خرید از محل فروش، فروش پس از خرید، انجام و لغو (خرید)، انجام و لغو (فروش)، ویرایش زمانی و خرید از صف فروش ارائه می‌شود.

مدیر معاملات بر‌خط این کارگزاری درباره سیستم اعلان‌ها گفت: با استفاده از اعلان‌ها می‌توانید روی هر نماد اعلان‌های دلخواه خود را ایجاد کرده تا در صورت وقوع و تحقق شرایط مورد نظر شما در آن نماد، سیستم آن را به شما اطلاع دهد. مهمترین قابلیت‌های سیستم اعلان‌ها، اعلان حد ضرر و حد سود تعریف شده توسط کاربر، اعلان سهام در آستانه صف خرید و فروش یا ایجاد صف خرید و فروش، اعلان ریزش صف خرید و جمع شدن صف فروش در یک نماد، پرشدن حجم مبنا در نمادی خاص، تغییر روند یک سهم (از منفی به مثبت یا برعکس) و اعلان‌های مختلف و نامحدود روی حجم معاملات و حجم بهترین تقاضا و عرضه است.