با عبور بورس از ابهام برجام، مهم‌ترین‌ موضوع سیاست‌های اقتصادی دولت است. جایی که دولت همچنان بر سیاست ارز تک‌نرخی تاکید می‌کند. در همین حال با انتقال نوسان‌های بازار ارز به طلا و سکه، تلاش‌هایی برای محدود کردن بازار سکه و طلا نیز در حال اجرا است. کاهش تعداد موقعیت‌های باز معامله‌گران آتی و محدود ساختن آن به ۱۰۰موقعیت و به عقب انداختن ساعت‌های باز بودن بازار آتی نمونه‌هایی از این تلاش است. در همین حال آنچه بیش از همه بازار را در موقعیت ابهام قرار داده عدم اظهار‌نظر مسوولان بازار در مورد برخی از سیاست‌ها از جمله محدود کردن معاملات آتی است.

در این شرایط بازار روز چهارشنبه به‌رغم وجود عرضه‌های سنگین در نهایت توانست با حضور حمایتی برخی از سهامداران کارنامه‌ای مثبت به جای بگذارد. در پایان معاملات هفته گذشته شاخص کل با رشد ۱/ ۰ درصدی در سطح ۹۳ هزار و ۶۹۱ واحدی ایستاد. انتظار می‌رود با توجه به خریدهای حمایتی سنگین در روز چهارشنبه بازار در صورتی که با مساله‌ای تازه مواجه نشود، در هفته آینده متعادل شود. همچنین با دورنمای بروز تورم و همچنین جو به وجود آمده در بازار ارز و سکه احتمال انتقال نقدینگی تورم گریز به بازار سرمایه نیز در ماه‌های آینده وجود دارد.

در گروه خودرویی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دلایل افزایش قیمت خودرو را اعلام کرد. عزیز اکبریان با اشاره به افزایش قیمت خودرو از سوی تولیدکنندگان به خبرگزاری تسنیم گفت: کمیسیون صنایع و معادن طی نامه‌ای به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواستار توضیحات این سازمان درباره علل این اقدام خودروسازان شده است و پس از دریافت پاسخ سازمان حمایت به‌صورت جدی‌تر به افزایش قیمت از سوی خودروسازان ورود می‌کند. در این گروه همچنین رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور اعلام کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه‌سازان از حدود یک هفته پیش آغاز شد که زمینه عادی شدن تدریجی شرایط در بازار قطعه و خودرو را فراهم می‌کند.محمدرضا نجفی منش دیروز در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: مطابق وعده رئیس‌جمهوری، تخصیص ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی وارد فاز اجرایی شده است و همه قطعه‌سازان می‌توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام و پس از آن برای دریافت ارز به بانک مراجعه کنند.

این فعال قطعه‌سازی اعلام کرد تاکنون ۲ بار موفق به گشایش حواله با ارز تک نرخی از کشورهای هند و ایتالیا برای واردات مواد‌اولیه شده است. وی اضافه کرد: یک فرآیند معمولی برای گشایش حواله و دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد و دشواری خاصی به چشم نمی‌خورد. نجفی‌منش تصریح کرد: تداوم این روند با توجه به اختلاف فاحش قیمتی دلار تک نرخی و دلار آزاد در بازار، عرصه را بر قاچاقچیان قطعات تنگ می‌کند. رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور تصریح کرد: با توجه به اثر رشد ۲۰ درصدی نرخ دستمزدهای امسال، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی با اثر کاهشی بر هزینه تمام شده تولید همراه خواهد بود و به نظر می‌رسد اثری قابل توجه در قیمت قطعات داشته باشد. در بازار روز چهارشنبه در گروه پتروشیمی مدیرعامل یک شرکت بورسی فعال در صنعت پتروشیمی از دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی محصول پلی‌اتیلن سنگین پایپ مشکی (PE۱۰۰) خبر داد. حسین میرافضلی، مدیرعامل پتروشیمی جم از دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی محصول پلی‌اتیلن سنگین پایپ مشکی (PE۱۰۰) خبر داد و گفت: اقدام برای دریافت گواهینامه

 Bodycote پس از تولید آزمایشی گرید پایپ مشکی در سال ۹۴ و تولید انبوه آن در سال ۹۵ صورت گرفت که ضمن آن در سال ۲۰۱۶ قراردادی با شرکت هلندی KIWA بسته شد. در این گروه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و زیمنس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و زیمنس آلمان در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برای تبدیل همکاری‌های این دو شرکت از رابطه خریدار و فروشنده به رابطه شراکت تجاری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: پیام این تفاهم‌نامه این است که از این پس رابطه با شرکت زیمنس تنها منحصر به خرید کالا نخواهد بود بلکه دو شرکت همکاری‌هایی در زمینه تعمیرات، نگهداری، ارتقای کیفیت محصولات و حل مشکلات واحدها خواهند داشت.

در گروه معدنی رئیس هیات عامل ایمیدرو از نهایی شدن طرح جامع زغال‌سنگ پس از بازنگری و بررسی‌های متعدد خبر داد.به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در جلسه بررسی طرح جامع زغال سنگ که با حضور فعالان زغال‌سنگ، تشکل‌ها و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو برگزار شد، اظهار کرد: ایمیدرو از ۳ سال پیش، تدوین طرح جامع زغال‌سنگ را شروع کرد که پس از چند بار بررسی، اکنون نهایی شده است.در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری پر عرضه اما مورد حمایت حقوقی‌ها بود که در آن ارزش داد و ستدها (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۴۶۶میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۴۷میلیارد تومان بالغ شد. با بازدهی ۱/ ۰ درصدی رشد شاخص کل طی هفته گذشته، زیان معامله‌گران در سال جاری به ۷/ ۲ درصد محدود شد.