در بازار دیروز معامله‌گران با توجه به رشد قیمت نمادهای فولاد خراسان، گل گهر، پتروشیمی جم، ملی مس، آلومینیوم ایران و پتروشیمی شیراز شاهد افزایش شاخص اصلی سهام به میزان ۲۰۰واحد بودند. به این ترتیب نماگر اصلی بازار در پایان معاملات به رقم ۹۳هزار و ۸۹۱واحدی رسید.  در بازار دیروز آگهی عرضه ۱۹/ ۵۴ درصد از سهام کنترلی شرکت شیرین دارو به قیمت پایه کل ۳۶ میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۷۶۴ تومان برای عرضه در روز چهارشنبه این هفته از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد.همچنین با توجه به عملیات تصفیه صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم نماد معاملاتی این صندوق در پایان معاملات ۲۳ اردیبهشت متوقف می‌شود.  در بازار دیروز سرمایه‌گذاری سایپا زیرمجموعه ۵۵ تومانی سایپا از فروش ۵/ ۱۷ درصدی از سهام شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان خبر داد. این فروش در راستای تامین منابع برای افزایش سرمایه برخی شرکت‌های زیر‌مجموعه ارزیابی می‌شود. در بازار دیروز در گروه شرکت‌های هلدینگی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شرکت‌های زیان‌ده وابسته به این صندوق در صورتی که قادر به سوددهی نباشند در بورس و فرابورس واگذار می‌شوند. به گفته وی هم اینک لیست این شرکت‌ها آماده شده است.

جمشید تقی‌زاده در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره واگذاری صندوق‌های بازنشستگی به بازنشستگان اظهار کرد: تلاش می‌شود شرکت‌های کم‌بازده و زیان‌ده با مدیریت‌های توانمند به حالت سودآوری بیشتر برسند که در غیر این صورت این شرکت‌ها در بورس و فرابورس به فروش می‌رسند تا بتوان با سرمایه اینها سرمایه‌گذاری‌های جدید برای سودآوری بیشتر تعریف کرد. در گروه غذایی دیروز نماد قند هگمتان با جهش ۵درصدی بعد از تعدیل مثبت سود بازگشایی شد تا در پایان معاملات برخی نمادهای قندی از جمله قند قزوین و قند ثابت با صف خرید مواجه شوند.  در گروه تصفیه نفت مدیرعامل شرکت نفت ایرانول از عرضه روغن موتورهایی با تاییدیه رنو و بنز به بازار خبر داد.

به گزارش ایرانول، عیسی اسحاقی گفت: شرکت نفت ایرانول در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای افزایش کیفیت علاوه بر تاییدیه‌های خودروسازان مطرح جهانی، ۵ محصول جدید طی ماه‌های آینده با سطح کیفی بالا و تاییدیه‌های بنز و رنو به بازار عرضه می‌کند.

در گروه خودرویی به دنبال افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو و سایپا مدیران این دو شرکت به همراه وزیر صنعت به کمیسیون صنعت مجلس احضار شدند.

 در گروه برقی یک شرکت مجوز افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی را از سازمان بورس گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق‌العاده شد. شرکت پارس سوییچ ۲۷ مرداد سال گذشته پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای رساندن سرمایه به ۵۰ میلیارد تومان را اعلام کرده بود اما با عدم صدور مجوز سازمان بورس مواجه شد. با موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، ۳۵ میلیارد تومان به سرمایه فعلی افزوده می‌شود.

در گروه معدنی معاون وزیر صنعت از نیاز ایران به تولید ١٦٠میلیون تن سنگ آهن برای تولید فولاد خبر داد و گفت: ایران ۶۰۰ کیلو طلا تولید کرد.  در گروه دارویی، محصول جدید شرکت داروسازی دکتر عبیدی با نام‌های Valzodec HCT و Valzomix HCT در اردیبهشت ماه تولید و به بازار دارو عرضه شد.

در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۱۵میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۴۴میلیارد تومان بالغ شد.