امیر هامونی اضافه کرد: هر سال شرکت‌های زیادی از صنایع مختلف مانند پتروشیمی، پالایشی، خودرو و ساخت قطعات، اطلاعات و ارتباطات، محصولات غذایی، حمل و نقل و ارتباطات و... درخواست پذیرش خود را به فرابورس ارائه می‌دهند که پس از پذیرش و درج نماد ۴ ماه فرصت دارند تا با ارائه مدارک و مستندات لازم شرایط عرضه اولیه سهام در بازارهای فرابورس را پیدا کنند، بنابراین شرکت‌های زیادی از صنایع مختلف در صف عرضه اولیه فرابورس قرار دارند که به محض آنکه شرایط برای عرضه عمومی آنها فراهم شود به تابلوی معاملات می‌آیند.

هامونی ادامه داد: همچنین با توجه به مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار سرمایه با ورود شرکت به بازار فرابورس از یکسو ارزش واقعی شرکت تعیین می‌شود و از سوی دیگر قدرت نقدشوندگی سهام شرکت افزایش می‌یابد و دارنده سهم می‌تواند در هر زمان ممکن اقدام به فروش سهام به قیمتی منصفانه کند. علاوه بر این سهامداران شرکت به ویژه سهامداران عمده می‌توانند با توثیق سهام خود نزد بانک‌ها به جای توثیق ملک و نظایر آن اقدام به اخذ تسهیلات بر مبنای ارزش بازار سهام کنند و در اخذ تسهیلات نیز در مقایسه با سایر شرکت‌های غیر‌بورسی در اولویت قرار گیرند.

مدیرعامل فرابورس ایران تصریح کرد: حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار از حقوق سهامداران شرکت‌ها از طریق حضور نماینده سازمان در مجامع عمومی شرکت و رایزنی با دولت و مجلس شورای اسلامی درخصوص تصویب بودجه و قوانین مربوطه دیگر به نوعی از جمله مزایای پنهان اما مهم پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه است.

برخورداری از معافیت مالیات عملکرد حداکثر تا ۱۰ درصد، افزایش اعتبار داخلی و بین‌المللی شرکت، معرفی شرکت و تبلیغ غیرمستقیم نام و محصولات شرکت از طریق تابلوی معاملات و انعکاس نام شرکت در جراید و رسانه‌ها از دیگر امتیازات ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه است که شرایط را برای بهبود سودآوری و افزایش بهره‌وری شرکت از طریق امکان راحت‌تر تامین مالی فراهم می‌کند.

وی در ادامه به لزوم رشد و توسعه بازار بدهی اشاره کرد و گفت: ضرورت رشد این بازار، بنا بر مزایای بی‌شماری که در بحث تامین مالی دولت، بنگاه‌های اقتصادی و به تبع رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد بر کسی پوشیده نیست. توسعه این بازار به حفظ استقلال کشور با تامین مالی داخلی دولت و کاهش استقراض بین‌المللی کمک کرده و دست سیاست‌گذار پولی و مالی را برای در پیش گرفتن سیاست‌های بهینه برای تنظیم و کنترل انتظارات بازار باز می‌گذارد. همچنین فراهم‌ آوردن بستر لازم برای توسعه ابزارهای مالی بازارمحور و کمک به کشف نرخ سود بدون ریسک مورد انتظار بازار در اقتصاد کشور از دیگر مزایای این بازار محسوب می‌شود که بنا بر آن فرابورس برنامه ویژه‌ای روی توسعه این بازار دارد.