در این شرایط دیروز بازار با رشد ۲۰۲واحدی شاخص کل مواجه شد و با این رشد بیش از ۲/ ۰ درصدی در پایان بازار به رقم ۹۴هزار و ۹۰۶واحد رسید تا شانس رسیدن شاخص به ورای مرز ۹۵هزار واحد افزایش یابد. در همین حال دیروز شاخص کل هموزن نیز با رشد ۵۵/ ۰ درصدی به رقم ۱۷هزار و ۱۱۶واحد رسید.

 در گروه پتروشیمی، دیروز مجمع دو شرکت مهم پتروشیمی زاگرس و مبین برگزار شد که دو شرکت به ترتیب ۷۴۰و ۱۰۵تومان سود نقدی میان سهامداران خود تقسیم کردند.در بازار دیروز همچنین سهام دو شرکت صف فروش سیمان مازندران و سیمان‌ اصفهان‌ مشمول رفع گره معاملاتی شد.در گروه خودرویی مسوول بازاریابی و فروش سایپا - سیتروئن اعلام کرد: تولید نخستین خودروی پسابرجامی سایپا با داخلی‌سازی ۲۰ درصدی در سایت کاشان آغاز شده و شهریور‌ماه به بازار عرضه می‌شود.نیکلاس روتریگر در حاشیه برنامه آزمایش رانندگی خودروی سیتروئن سی ۳ گفت: آزمایش‌های نهایی این خودرو به زودی انجام می‌شود. داخلی‌سازی موتور خودروی C۳ و گیربکس دستی آن در برنامه این شرکت قرار دارد، برخی قطعات این خودرو برای داخلی‌سازی نیازمند حضور قطعه سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری لازم است که اکنون چنین شرایطی موجود نیست.

روتریگر با بیان اینکه افزایش داخلی‌سازی به رقابتی‌تر شدن هرچه بیشتر قیمت این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای این رده خواهد انجامید، گفت: افزایش داخلی‌سازی به حدود ۸۰ درصد تا سال ۲۰۱۹ اجرا و این مهم با توجه به وجود نیروهای تحصیلکرده فراوان، مواد اولیه و انرژی ارزان در ایران میسر می‌شود. خدمات پس از فروش این خودرو نیز در نمایندگی‌های سایپا که قادر به پاس کردن استانداردهای سیتروئن شوند، عرضه می‌شود. C۳ نخستین خودرویی است که موفق به پاس کردن استانداردهای ۸۵‌گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران شده است. در گروه ارتباطات شرکت مخابرات ایران سهامداران خود را برای حضور در مجمع عمومی عادی سالانه و عادی به‌طور فوق‌العاده فراخواند. شرکت مخابرات از همه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه سوم خرداد ماه سال جاری در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود، حضور به‌هم رسانند. در گروه تجهیزات مدیرعامل شرکت زیمنس اعلام کرد: دیگر نمی‌توانیم با خروج آمریکا از برجام قرارداد جدیدی را با ایران امضا کنیم اما شرکت به قراردادهای فعلی پایبند است. به گزارش سی ان ان، جوکایزر،‌ مدیر‌عامل شرکت زیمنس گفت: این شرکت دیگر نمی‌تواند پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها فعالیتی در ایران انجام دهد.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود شرکت‌های بین‌المللی دیگر اجازه عقد قرارداد جدید با ایران و یا هر کشور دیگری که از سوی آمریکا تحریم شده باشد را نخواهند داشت.در گروه محصولات شیمیایی دیروز شرکت لعابیران اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲‌ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ را با سرمایه معادل ۱۰ میلیارد تومان منتشر کرد. «شلعاب» در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۴۸ ریال سود به هر سهم خود اختصاص داد که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۸۹ درصد کاهش داشت. «شلعاب» در پایان سال مالی ۹۵ مبلغ ۴۵۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. شرکت لعابیران در اطلاعیه‌ای درخصوص رشد قیمت سهام در یک هفته معاملاتی گذشته توضیح داد.

«شلعاب» در این اطلاعیه تاکید کرده است که از تاریخ ارائه گزارش قبلی که صورت‌های مالی ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ۹۶ منتشر شده است تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی شرکت رخ نداده است. این شرکت خاطر‌نشان کرده است، در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود. در گروه رایانه نیز شرکت کارت اعتباری ایران کیش اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲‌ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ را با سرمایه معادل ۲۰۰ میلیارد تومان منتشر کرد. «رکیش» در دوره مزبور مبلغ یک هزار و ۶۷ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۵۳۴ ریال سود به هر سهم خود اختصاص داد که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۱۷درصد کاهش داشت. این شرکت در پایان سال مالی ۹۵ مبلغ ۶۴۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

در این گروه شرکت پتروشیمی آبادان درباره شایعه آتش سوزی، شفاف‌سازی کرد. «شپترو» اعلام کرده است: در ساعت ۹:۵۸ دقیقه روز ۲۴ اردیبهشت سال جاری، نشت گاز vcm در یکی از پالی‌های واحد تولید pvcقدیم (A ۷۰۰) مجتمع پتروشیمی آبادان باعث ایجاد حریق جزیی در بخشی از این واحد شد که با عملکرد به موقع همکاران اداره آتش نشانی در مدت زمان کمتر از ۵ دقیقه حریق مهار شد.این شرکت تاکید کرده است: این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی و مصدوم حتی جزئی نداشته است و آسیبی به خطوط تولید واحدهای دیگر مجتمع وارد نشده است. پتروشیمی آبادان در این اطلاعیه به برقراری روند تولید در تمام واحدها به جز واحد A۷۰۰ اشاره کرده است. در گروه غذایی شرکت دشت مرغاب دیروز از افزایش زیان از ۳۳۹ ریال به ۴۴۹ریال خبر داد. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۶۳میلیارد تومان و در فرابورس نیز به ۱۶۳میلیارد تومان بالغ شد.