شتاب مجامع در هفته چهارم اردیبهشت

ولملت: در مجمع شرکت واسپاری ملت و در موردی نادر، با وجود مخالفت شدید عده‌ای از سهامداران حقیقی ۱۰ تومان از سود عملکرد سال ۱۳۹۶ تقسیم شد.

سقاین: سیمان قاین روز شنبه ۲۷۰ تومان معادل ۷۷ درصد از سود سال ۱۳۹۶ خود را تقسیم و درباره موضوع صادرات به افغانستان و پاکستان به پرسش سهامداران پاسخ گفت.

زنگان: صنعت روی زنگان که در سال گذشته رشد قیمتی بالایی داشت در مجمع چهارشنبه ۱۵ ریال از ۱۴۴ ریال سود خود را تقسیم کرد.

کپشیر: مجمع پشم شیشه ایران به خاطر عدم ثبت افزایش سرمایه اخیر شرکت، به تنفس خورد و قرار شد سه‌شنبه اول خرداد ساعت ۳ بعدازظهر در سالن تلاش مجددا تشکیل شود.

میدکو: در دو مجمع شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) ضمن تقسیم سود ۱۶ تومانی، افزایش سرمایه ۵۲ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی تصویب اما تماما در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت تا در زمان مناسب قطعی شود.

سفانو: سیمان فارس‌نو در مجمع سالانه خود ۵۰ تومان معادل حدود ۸۵ درصد سود سال خود را تقسیم کرده و در مورد افزایش سرمایه آینده خود به سهامداران توضیح داد.

آسیا: در مجمع فوق‌العاده انتخاب هیات‌مدیره بیمه آسیا با توجه به واگذاری اخیر بلوک این شرکت، دولت جمهوری اسلامی از ترکیب هیات‌مدیره خارج و یکی از زیرمجموعه‌های خریدار جدید (تامین اجتماعی) وارد شد.

بکهنوج: مجمع شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج با تقسیم ۱۳۰ تومان نزدیک به ۱۰۰ درصد سود محقق‌ شده سال مالی منتهی به ۳۰/ ۱۰/ ۱۳۹۶ را تقسیم و به سوالات سهامداران درباره قرارداد تضمینی فروش برق نیروگاه پاسخ گفت.

سفار: در مجمع سیمان فارس مدیران شرکت توضیحاتی درباره پروژه جابه‌جا‌یی کارخانه به خارج از شهر شیراز به سهامداران دادند و تقسیم سود ۳۸ تومانی (کمی بیشتر از سود محقق شده) تصویب شد.

سمگا: شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری در مجمع خود که در کنار فرودگاه امام خمینی برگزار شد، ۱۵ تومان سود تقسیم کرد.

مبین: در مجمع پتروشیمی مبین مدیر عامل جدید به برنامه‌های خود در این شرکت اشاره و از زحمات مدیرعامل سابق تجلیل کرد. تقسیم سود ۱۰۵ تومانی هم که بیشتر از سود محقق شده سال ۱۳۹۶ بود سهامداران را راضی از مجمع خارج کرد.

شدوص:‌ در مجمع شرکت دوده صنعتی پارس از عملکرد مدیریت جدید پس از مسائلی که در دوسال قبل از آن در شرکت ایجاد شده بود، گزارش داد و باوجود سود بیش از ۵۰ تومانی به ازای هر سهم در سال ۱۳۹۶ به‌خاطر زیان سنگین سال قبل از آن، امکان تقسیم سود میسر نشد.

زاگرس: سود ۷۴۰ تومانی در مجمع پتروشیمی زاگرس بیش از همه سهامدارانی را خوشحال کرد که نیمه اول سال گذشته سهام را خریداری کرده بودند.

دیران: ایران دارو از ۱۶ تومان سود سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱۵ تومان را بین سهامداران تقسیم کرد.

نبروج: مجمع فوق العاده انتخاب هیات‌مدیره شرکت نساجی بروجرد در جلسه سوم نهایتا تصمیم به ابقای اعضای پیشین هیات‌مدیره گرفت.

ساروم: سیمان ارومیه در مجمع خود ضمن اطلاع به سهامداران درباره تازه‌ترین محدودیت‌های صادراتی به اقلیم کردستان عراق، سود نقدی ۴۲ تومانی (حدود ۹۰ درصد سود سال) به سهامداران داد.

فرآور: شرکت فرآوری مواد معدنی در مجمع روز چهارشنبه خود ۱۱۰ تومان از ۲۱۹ تومان سود سالانه خود را تقسیم کرد.

پسهند: مدیریت جدید شرکت صنایع لاستیکی سهند در مجمع سالانه به برنامه‌های خود برای افزایش تولید و فروش شرکت و نیز طرح توسعه متوقف شده شرکت اشاره کرد. سهامداران با سود ۴ تومانی (۷۵ درصد سود ساخته شده) اما ظاهرا امیدوار به آینده شرکت به خانه برگشتند.

سغرب: مجمع سیمان غرب ۳۰ تومان سود تقسیم کرد و مدیرعامل گزارش مشروحی از عملکرد گذشته و آینده شرکت به سهامداران ارائه داد.

دسانکو: در مجمع داروسازی سبحان آنکولوژی ضمن تقسیم سود حداکثری ۵ تومان، مدیرعامل جدید با چند سال سابقه مدیریت در شرکت‌های داروسازی خصوصی به برنامه‌های آتی خود برای دسانکو اشاره کرد.

در تبریز شرکت چرخشگر (خچرخش) ۳ ریال از ۳۴ ریال سود خود را بین سهامداران تقسیم کرد. در کاشان شرکت فولاد امیرکبیر ۱۸۰ ریال از ۴۱۶ ریال سود محقق شده را نقدی داد. در گلپایگان شرکت پگاه گلپایگان ۱۳۵ تومان سود تقسیم کرد. در مشهد شرکت فولاد خراسان (فخاس) ضمن تقسیم سود ۱۸۵ ریالی در مجمع سالانه، در مجمع فوق‌العاده ۱۲ درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده تصویب کرد. در نایین شرکت توسعه و عمران نایین که از قطعه‌سازان زیرمجموعه ایران خودرو بوده و اخیرا در بازار پایه ج وارد شده ۱۵ تومان تقسیم سود داشت. در اصفهان قرار بود ۳ شرکت مجمع سالانه خود را برگزار کنند که مجمع پگاه اصفهان (غشصفا) به حدنصاب نرسید، در مجمع توکا ریل (توریل) ۱۹ تومان و در مجمع هتل کوثر اصفهان (گکوثر) ۱۱۲ تومان سود تقسیم شد. در شیراز پگاه فارس تقسیم سود ۶۰ تومان انجام شد.

  برای مطالعه گزارش‌های کامل و مستقیم «دنیای بورس» از مجامع مزبور می‌توانید به سایت www.donyayebourse.com بخش اخبار مجامع مراجعه کنید.