در همین حال بازار سهام در حال افزایش خوش‌بینی به کاهش کارآیی تحریم‌های آمریکا است. اظهار نظرهای مختلف اروپایی‌ها به ویژه اعلام پوشش حمایتی از شرکت‌های کوچک و متوسط موجب این امیدواری شده است. در این شرایط بازار در تلاش برای جبران اختلاف بازدهی خود با بازارهای موازی است. در بازارهای موازی کاهش قیمت ارز و سکه به انتقال بخشی از منابع مالی به سمت بازار سهام منجر شده است. در این شرایط روز چهارشنبه بازار سهام در حالی که با عرضه‌های سنگینی نیز دست به گریبان بود، توانست به رشد ۳۴واحدی شاخص کل دست یابد و در انتهای بازار به رقم ۹۴هزار و ۹۴۰واحد برسد.شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش ۱۰ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۱۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

در گروه پتروشیمی همچنین سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۸۰ درصدی پتروشیمی لردگان را صادر کرد. سازمان بورس در ادامه صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت ها، به شرکت کود شیمیایی اوره لردگان اجازه داد تا اقدام به تامین مالی ۸۰ درصدی کند. به این ترتیب «شلرد» که با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی و قیمت ۱۰۰ تومانی هر سهم در بازار پایه ب فرابورس حضور دارد، می‌تواند با برگزاری مجمع فوق العاده و از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، ۹۰۰ میلیارد تومانی شود و صرف اصلاح ساختار مالی، تامین بخشی از نیازهای مالی طرح و اجرا کند. در ترکیب سهامداری این شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان با مالکیت ۷/ ۷۸ درصدی حضور دارد.در گروه خودرویی روز چهارشنبه ثبت نام خودرو جدید سیتروئن به نام سی ۳با استقبال و انتقادات فراوانی مواجه شد. در این گروه وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از ۶/ ۹درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست.به گزارش وزارت صنعت، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از ۶/ ۹درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست.در همین حال جلسه خودرویی اعضای کمیسیون صنایع با وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروسازبه هفته آینده موکول شد. این جلسه به دلیل بروز برخی از مشکلات در هماهنگی حضور خودروسازان و وزیر صنعت به فردا موکول شده است.

در گروه حمل و نقل موسسه اعتباری کوثر ۱۰۰درصد سهام شرکت فراز انرژی دنا که مالک اصلی شرکت بورسی تایدواتر است، را واگذار کرد. موسسه اعتباری کوثر در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری درخصوص خروج بانک‌ها و موسسات اعتباری از بنگاهداری و رعایت الزامات بانک مرکزی، اقدام به واگذاری شرکت فراز انرژی دنا کرد. به این ترتیب، ۱۰۰ درصد سهام شرکت فراز انرژی دنا که مالک۹/ ۶۳ درصد شرکت تایدواتر ( با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی و حاضر در بورس) است، پس از انجام مراحل قانونی شامل برگزاری مزایده سهام و سایر الزامات مربوطه با انعقاد قرارداد فروش به بخش خصوصی واگذار شد تا «کوثر» گامی بزرگ برای تحقق ساختار مالی بانکی مطلوب و هماهنگ با ضوابط تعیین شده توسط بانک مرکزی بردارد.

در گروه دارویی هلدینگ دارویی برکت بهره برداری از شرکت سل تک فارمد را شروع کرد. برکت اعلام کرد: کارخانه سل تک فارمد، زیرمجموعه گروه دارویی برکت است که در حوزه سلول‌های بنیادی و طب ترمیم فعالیت دارد. این شرکت در ۳۰ بهمن ۹۲ برای تامین نیاز کشور به سلول درمانی، تاسیس شد و ۲۵ اردیبهشت ۹۷ به بهره‌برداری رسید. با توجه به فعالیت این شرکت در اولین سال پس از بهره‌برداری به نظر نمی‌رسد تاثیر عمده و با اهمیتی در عملکرد و سود هر سهم گروه دارویی برکت در سال ۹۷ داشته باشد.در گروه قطعه‌سازی شرکت قطعه ساز ایرکا پارت صنعت از انعقاد قرارداد ۶/  ۱۵ میلیارد تومانی با دو زیر مجموعه ایران خودرو و سایپا خبر داد. این قرارداد با شرکت‌های ساپکو و مگاموتور است که برای مجموعه ماژول واترپمپ ۲۰۶ موتور TU۳ ۲ ساپکو و قرارداد منیفولد پلاستیکی تیبابرای مگا موتور بسته شده است.در این گروه همچنین لنت ترمز گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۸۸ میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور انجام تکلیف قانونی برای رعایت حداقل سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و افزایش سرمایه در گردش و تولید را برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرده است.

در گروه بانکی بانک سینا برای سومین بار هم نتوانست ۱۰ درصد از سهام مالک اصلی مخابرات را به ارزش ۸۹۶ میلیارد تومان بفروشد. «وسینا» درحالی اول ماه جاری از عدم فروش ۱۰۰ درصدی سهام دو شرکت سهامی خاص به نام‌های مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن و توسعه سینا به ارزش ۷۲۶ میلیارد تومان خبر داده بود که برای سومین مرتبه ناکامی در واگذاری ۱۰ درصد شرکت توسعه اعتماد مبین را اعلام کرد که به ارزش ۸۶۹ میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده بود. براساس این گزارش، توسعه اعتماد مبین مالک بیش از ۴۲ درصد سهام مخابرات ایران است و مخابرات هم ۹۰ درصد همراه اول را در اختیار دارد.در گروه‌های وب در شفاف‌سازی خاطر نشان کرد که بعد از ارائه خدمات تلفن همراه حالا به سمت ثبت نام در ۱۱ هزار روستا می‌پردازد که در سقف خود ۸/ ۱ میلیون نفر را پوشش می‌دهد شرکت قرار داد را بسته است ولی گفته است فعلا نمی‌تواند اثرات آن را برآورد کند.در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری متعادل بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۳۶میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۴۲میلیارد تومان بالغ شد.