بر این اساس، گروه تحلیل بورس «دنیای‌اقتصاد» در سایت «دنیای بورس» به‌صورت روزانه گزارشی را به سهامداران ارائه می‌کند که به تصمیم‌گیری دقیق فعالان بورسی کمک کند. این مطلب که «نقشه نیم‌روز بورس» نام دارد، پیش از پایان ساعات معاملاتی ارائه می‌شود و ضمن تشریح وضعیت هر روز معاملاتی، روند احتمالی معاملات را پیش‌بینی می‌کند. به این ترتیب، گروه‌های جذاب در هر روز رصد و تحلیل می‌شوند تا مخاطب بتواند فرصت‌های مهم خرید و فروش در بازار سهام را بیابد. امری که مانع از سردرگمی ناشی از اطلاعات پراکنده موجود در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی و سایر اظهار‌نظرها می‌شود.

 مناطق جذاب بورس تهران

استراحت بورس در معاملات دیروز باعث شد تا «دنیای‌بورس» به بررسی وضعیت گروه‌های پر‌تب‌و‌تاب بورسی بپردازد.

۱) جدال سنگین حقوقی‌ها در نماد «فولاد» و تحلیل سرنوشت این صنعت یکی از محورهای «نقشه نیمروز بورس یکشنبه» بود.

۲) وضعیت گروه روی در غیاب لیدر این گروه، «فاسمین»، مورد ارزیابی قرار گرفت که می‌تواند نقشه راهی برای آینده این صنعت و سهام کالسیمین باشد.

۳) معاملات پرعرضه شرکت‌های متانولی و اوره‌ای دیگر بحثی است که اهمیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران دارد. جایی‌که تغییرات در نرخ فروش گزارش‌های ماهانه «شپدیس» خودنمایی می‌کند.

۴) عقب‌نشینی در گروه پالایشی به دنبال افت شدید قیمت نفت در معاملات جمعه دیگر مساله‌ای است که به‌شدت مورد توجه معامله‌گران بورسی است. اینکه اکنون فرصت خرید این سهام است یا باید در انتظار تغییر تازه‌ای بود؛ مواردی است که تیم تحلیلی «دنیای بورس» ارزیابی کرده است.

۵) فروکش هیجان در معاملات این روزهای گروه انبوه‌سازی نیز برخی فعالان را در کمین خرید سهام این گروه در قیمت‌های فعلی نگه داشته است. ریسک این اقدام در «نقشه نیمروز بورس یکشنبه» اعتبارسنجی شده است.

۶) امکان تکرار الگوی پرشتاب صنعت قند و شکر مشابه بهار ۹۶ دیگر مساله‌ای است که بر اساس نرخ فروش شرکت‌های این گروه و موجودی انبارها مورد مطالعه قرار گرفته است.

تمام موارد مزبور در گزارش «نقشه نیمروز بورس یکشنبه» در سایت تحلیلی «دنیای‌بورس» در دسترس است. نکته قابل‌توجه آنکه مخاطبان دیگر نیازی به خرید اشتراک دائمی برای مشاهده این مطالب ندارند و می‌توانند به‌صورت موردی برای دریافت گزارش‌های یادشده اقدام کنند.