شاخص کل این بازار از ابتدای سال زیان ۳/ ۰ درصد را به ثبت رسانده است و در رده آخر جدول بازدهی بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری از ابتدای سال ۹۷ قرار دارد. در این شرایط روز یکشنبه نیز شاخص کل با رشد ۴۷واحدی مجدد در مرز روزانه ۹۶هزار واحد باقی ماند. شاخص بورس در روزهای شنبه و یکشنبه تلاش زیادی برای عبور از مرز ۹۶هزار واحد صورت داد اما در نهایت روز یکشنبه در هنگام تعطیلی بازار شاخص در سطح ۹۵هزار و ۹۹۹واحد ایستاد تا تنها یک‌ واحد تا فتح مجدد کانال ۹۶ هزار واحدی فاصله داشته باشد. شاخص کل هموزن نیز روز یکشنبه ۴۲واحد رشد کرد و به رقم ۱۷هزار و ۳۳۲واحد رسید. در بازار روز یکشنبه نمادهای فولادهای مبارکه و خراسان و پتروشیمی‌های جم و اراک بیشترین سهم را در رشد شاخص کل داشتند.

در همین حال اعلام خروج اکثر شرکت‌های بزرگ خارجی از بازار کشورمان متعاقب بحث اعمال تحریم‌ها از سوی ایالات‌متحده آمریکا موجب شد تا در روز پنج‌شنبه بهای سکه و ارز مجددا صعودی شود. این در حالی بود که همچنان بهای نفت در سطح قابل قبول ۷۷دلار برای هر بشکه نفت برنت قرار دارد و نگرانی از کاهش درآمد ارزی کشور تخفیف یافته است. با این شرایط البته همچنان معامله‌گران بورس در انتظار رونق تورمی و تنزیل رشد ارزش دلار در بازار سهام هستند.

در گروه فلزی بهای فلزات به ویژه مس در بازار جهانی تقویت چشمگیری را شاهد است، در بازار جهانی بهای هر تن مس به ۷هزار و ۲۴۹دلار در هر تن رسیده است. بهای دو فلز روی و سرب نیز به ترتیب ۳هزار و ۱۶۴دلار و ۲هزار و ۴۹۴دلار گزارش شده است. در بازار روز یکشنبه در گروه انفورماتیک عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان، در قیمت ۶هزار و ۵۰۰ریال و با سهمیه کمتر از هزار و ۸۰۰سهم به ازای هر کد سهامدار صورت گرفت. در گروه دارویی، ایران‌دارو برنامه افزایش سرمایه ۷۷درصدی خود را شفاف‌سازی کرد. براساس اطلاعات منتشرشده، ایران‌دارو در نظر دارد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی ۲۳ میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید. تامین مالی «دیران» درصورت موافقت سازمان بورس صرف نوسازی و بازسازی خطوط تولیدی مطابق اصول GMP و اصلاح ساختار مالی خواهد شد.

در گروه سیمانی نیز شرکت فرابورسی سیمان ممتازان کرمان درصدد است بنا بر گزارش توجیهی هیات‌مدیره، سرمایه خود را از ۲/ ۳۹ به ۶۰ میلیارد تومان برساند. «سمتاز» این تامین مالی را از محل سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال می‌کند. در مجموع بازار روز یکشنبه بازاری مثبت اما کم حجم بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۳۱۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۳۰میلیارد تومان رسید.