تقسیم سود 75 درصدی   در 15 مجمع سالانه

کالا: در مجمع «بورس کالا» ۲۵ تومان سود تقسیم شد که تقریبا نیمی از سود سال ۱۳۹۶ بود. علاوه بر این ۳۸ درصد افزایش سرمایه به‌صورت سهام جایزه به سهامداران داده شد. مدیرعامل بورس کالا، اشاره‌ای هم به عملکرد ماه‌های ابتدای سال جاری داشت.

ختوقا: «گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران» در مجمعی که با یک حاشیه پیش پا افتاده شروع شد، با تقسیم سود ۷۵ تومانی سهامداران را خوشحال کرد. درباره افزایش سرمایه آتی شرکت هم توضیحاتی داده شد. ختوقا ۸۵ تومان سود ساخته بود که حدود ۷۴ تومان از آن ناشی از فروش شرکت فرعی «رینگ‌سازی مشهد» بود.

بپاس: مدیران مجمع «بیمه پاسارگاد» ضمن کسب رضایت سهامداران برای تقسیم سود ۱۳ تومانی، قول افزایش سرمایه تا ۳۰ درصد از محل سود انباشته را به آنها دادند. سود سال ۱۳۹۶ «بپاس» ۳۳ تومان بود.

شاراک: در مجمع سالانه «پتروشیمی شازند» ۶۰ تومان از سود ۶۲ تومانی سال ۱۳۹۶ تقسیم شد. مدیرعامل ضمن تشریح عملکرد یکساله شرکت در زمینه‌های فنی و مالی، درباره وضعیت سرمایه‌گذاری در پروژه «تبدیل گاز طبیعی به پلی پروپیلن» (GTTP) نیز به سهامداران توضیحاتی داد.

وبیمه: در مجمع فوق‌العاده انتخاب هیات‌‌مدیره «سرمایه‌گذاری بیمه» که بسیار شبیه یک بازی فوتبال پرهیجان ۱۲۰ دقیقه‌ای (با وقت اضافه) بود، ائتلاف سهامداران حقیقی توانست شرکت را از کنترل بیمه مرکزی و شرکت‌های تابعه‌اش خارج کند.

پخش: سهامداران در مجمع «پخش البرز» اطلاع یافتند که یک هفته است مدیرعامل شرکت تغییر یافته و فردی با تخصص مالی سکان شرکت را به دست گرفته است. مدیرعامل جدید، اولویت نخست خود را تمرکز بر سودآوری و در مرحله بعد تکمیل یا گسترش سبد توزیع اعلام کرد. تمام سود ۶۸ ریالی سال ۱۳۹۶ بین سهامداران تقسیم شد.

کاما: در مجمع «باما» ۱۰۰ تومان سود تقسیم و بلادرنگ ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی تصویب شد. موضوعی که باعث اعتراض سهامداران طرفدار تقسیم سود حداکثری، به روش توسعه‌گرای مدیران این شرکت شد.

خکاوه: در رویدادی کم‌سابقه خبر لغو پذیرش شرکت زیان‌ده «سایپا دیزل» در مجمع سالانه‌اش از سوی نماینده بورس اعلام شد و به سرعت برق در فضای مجازی پیچید.

بترانس: مجمع «ایران ترانسفو» ۲۵ تومان از سود حدود ۳۵ تومانی را به سهامداران داد.

دفرا: «فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران» در حالی‌که ۹۳ تومان سود در سال ۱۳۹۶ ساخته بود، ۱۰۰ تومان تقسیم کرد.

درازک: «لابراتوارهای رازک» ۱۴۰ تومان از سود ۱۶۴ تومانی خود را نقدی به سهامداران داد.

سیدکو:‌ در مجمع «سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان» ۱۴۵ ریال از ۱۵۷ ریال سود محقق شده تقسیم شد.

وگستر: «گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان» با وجود سود ۳۶ ریالی سال ۹۶، به خاطر زیان انباشته امکان تقسیم سود نداشت.

خزر: «فنرسازی زر» در سال ۱۳۹۶ به ازای هر سهم ۴ تومان سود ساخت، اما زیان انباشته اجازه تقسیم سود را نداد.

بخاور: مجمع «بیمه زندگی خاورمیانه» از سود ۶ تومانی سال ۱۳۹۶ مبلغ ۵ تومان را نقدی به سهامداران داد.

ساذری: «آذریت» با زیان انباشته ۱۷ برابر سرمایه خود، قادر به تقسیم سود ۳۲ تومانی سال که از فروش برخی دارایی‌ها به دست آمده بود، نشد.

در اهواز مجمع «فولاد خوزستان» (فخوز) ۷۵ تومان از سود ۱۱۲ تومانی را تقسیم کرد. اصفهان در هفته گذشته رکورددار برگزاری مجامع با ۴ مجمع بود. «سرمایه‌گذاری توکا فولاد» از سود ۱۰۹ ریالی خود ۱۰۰ ریال را تقسیم کرد. «زغال‌سنگ نگین طبس» (کطبس) ۲۴۵ ریال از سود ۳۵۰ ریالی را نقدی داد. در مجمع «معادن منگنز ایران» (کمنگنز) تقسیم سود ۷۵ ریالی پیشنهاد شد. نهایتا مجمع «مهندسی مرآت پولاد» به خاطر آماده نبودن صورت‌های مالی به تنفس ۲هفته‌ای خورد. در مشهد «شهد ایران» (غشهد) طبق روال چند سال اخیر زیان‌ده بود و سودی برای تقسیم نداشت.برای مطالعه گزارش‌های کامل و مستقیم «دنیای بورس» از مجامع مزبور می‌توانید به سایت www.donyayebourse.com بخش «اخبار مجامع» مراجعه کنید.