معامله‌گران که روز چهارشنبه و شنبه با مازاد عرضه مواجه بودند، روز گذشته توانستند با غلبه بر عرضه‌ها، شاهد رشد دوباره نمادهای عمده بازار باشند. در معاملات دیروز مهم‌ترین موضوع پیش‌روی معامله‌گران افزایش بها در بازارهای موازی به‌ویژه رکوردشکنی بازارهای ارز و سکه بود. در این شرایط معامله‌گران با تنزیل ارزش دارایی شرکت‌ها و همچنین انتظار برای افزایش فروش ناشی از احتمال تغییر نرخ ارز و فروش توافقی ارز در سامانه نیما به خرید سهام پرداختند که در نتیجه آن اکثر نمادهای عمده بازار با رشد چشمگیر قیمت مواجه شدند. در بازار دیروز با رشد نمادهای فولاد مبارکه و خوزستان، گل‌گهر، ملی مس، هلدینگ‌های فارس، نفت و گاز تامین و پارسیان شاخص کل به رشد ۲ هزار و ۶۶۰ واحدی معادل ۴/ ۲ درصد دست یافت و در پایان معاملات در سطوح بالاتر از مرز ۱۱۲ هزار واحد ایستاد. دیروز شاخص کل هم‌‌وزن نیز با افزایش ۲۳۹ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۹۴۲ واحد را به نمایش گذاشت.در بازار دیروز مهم‌ترین‌ خبر تشکیل جلسه غیر‌‌علنی برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور در مجلس شورای اسلامی بود.در همین زمینه علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست دیروز گفت: چند نفر از نمایندگان درخواست داشتند که برای مسائل اقتصادی از جمله افزایش قیمت‌ها جلسه غیرعلنی داشته باشیم. به همین جهت بعد از بررسی رد لایحه اصلاح یک فوریتی بخشی از ساختار دولت جلسه را ختم می‌کنیم و نشست غیرعلنی را آغاز می‌کنیم تا با حضور اسحاق جهانگیری و وزرا موضوع مشکلات اقتصادی و گرانی را دنبال کنیم.

در گروه دارویی شرکت گروه دارویی برکت درباره تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم توضیح داد.شرکت گروه دارویی برکت با سرمایه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۷ شفاف‌سازی اعلام کرد. این شرکت بورسی درباره کاهش ۱۹۴ هزار و ۷۴ میلیون ریالی هر سهم این شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۷ توضیح داد.«برکت»، سود خالص پیش‌بینی شده قبلی شرکت را ۸۱۳ هزار و ۳۹۵ میلیون ریال اعلام کرده بود که در گزارش جدید این رقم با کاهش ۲۳ درصدی مواجه شده است. سود خالص پیش‌بینی شده فعلی این شرکت ۶۱۹ هزار و ۳۲۱ میلیون ریال اعلام شده است.گروه دارویی برکت علت تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم را کاهش سود شرکت عمدتا ناشی از کاهش سود شرکت‌های فرعی و افزایش هزینه مالی اعلام کرده است.در گروه لیزینگی واسپاری ملت که ۲۰ خرداد از عدم فروش سهام یک شرکت خبر داده بود، در میانه معاملات دیروز از واگذاری این دارایی خبر داد و با توقف یک روزه نماد روبه‌رو‌ شد.

به این ترتیب «ولملت»، ۱۶۲ میلیون و ۲۴۰ هزار سهم شرکت معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق (سهامی خاص و با سرمایه بیش از ۳۵۵ میلیارد تومانی) را به تنها شرکت‌کننده در مزایده یعنی گروه مالی ملت که مالک ۶۵ درصدی واسپاری ملت است، واگذار کرد. این تعداد سهام در برابر ارزش‌گذاری بیش از ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.در گروه حمل‌ونقل‌ دیروز ریل‌پرداز سیر با اعلام درخواست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از وزارت صنایع برای ثبت سفارش ۲۸۲دستگاه واگن لبه‌بلند باری از‌ تفاهم‌نامه خرید ۴۰۰دستگاه واگن خارجی روسی، متوقف شد.در گروه فلزی دیروز ذوب‌آهن در بازگشایی مجدد با جهش ۱۰ درصدی قیمت مواجه شد. ذوب‌آهن اصفهان دیروز اقدام به عرضه ۱۶۰۰تن سبد میلگرد با قیمت پایه ۲۸ هزار و ۵۰۰ ریال کرد که این عرضه با ۳۵/ ۶ درصد رشد در نرخ ۳۰ هزار و ۳۱۰ ریال معامله شد. دیروز ملی مس نیز اقدام به عرضه مفتول مسی و مس کاتد با کاهش ۴ درصدی نرخ پایه نسبت به عرضه قبلی کرد که هر دو کالا با ۱۰درصد رشد نسبت به قیمت پایه معامله شدند.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس تهران ۷۶۹ میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۸۴ میلیارد تومان رسید.