وی افزود: تولید شرکت در سال ۹۶ به ۱۲۲ هزار و ۶۰۰ تن رسید و همچنین طبق پیش‌بینی‌ها، این تولید در سال ۹۷ به ۱۲۵هزار تن خواهد افزایش خواهد یافت. وی در ادامه به عملکرد شرکت در ۳ ماه نخست سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در این راستا با تولید ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن توانستیم به عملکرد بسیار موفق و درخشانی دست یابیم. این در حالی است که متوسط تولید شرکت در دوره ۳ ماهه سال ۹۶ در حدود ۲۷ هزار تن بوده است. مدیرعامل «شغدیر» در ادامه به طرح توسعه شرکت اشاره کرد و گفت: در این راستا پروژه‌ PVC را در شرکت شروع کرده‌ایم که با بهره برداری از این پروژه میزان تولید شرکت بیش از ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

بیانک با اظهار این مطلب که پروژه مزبور در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با تغییراتی که در راکتور و کوره خواهیم داد، کارخانه‌ای جدید را تحویل دولت می‌دهیم. البته طرح‌های توسعه‌ دیگری نیز در دستور کار داریم که مشاور انتخاب شده و شروع به کار کرده است. بیانک در ادامه با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما قرار گرفتن و تثبیت در فهرست برترین شرکت‌های PVC در ایران است، گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل فروش شرکت بر‌اساس فروش صادراتی است. طبق برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته این روند در سال جاری نیز حفظ خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بازگشت تحریم‌ها و تهدیدهای ناشی از این موضوع گفت: هر چند به لحاظ ساختار اقتصادی و بازگشت تحریم‌ها، تغییرات جدی در صنایع و شرکت‌های فعال در کشور ایجاد می‌شود، اما راهکارهای مناسبی برای عبور از این شرایط داریم. مهم‌ترین‌ استراتژی شرکت مذاکره با عوامل خود در کشور عراق بوده که آنها عاملیت فروش محصولات ما در دنیا را بر عهده گیرند. به این ترتیب مشکلی در زمینه صادرات نخواهیم داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ ارز تاثیر چندانی بر عملکرد شرکت ندارد، هر چند در فروش محصولات شرکت در بورس کالا موثر است به‌طوری‌که با سیاست تک نرخی شدن ارز، قیمت‌های عرضه در بورس کالا به‌شدت کاهش یافت. در حالی فروش هفته نخست سال‌جاری در بورس کالا با قیمت ۴۳۰۰ تومان بر اساس قیمت‌گذاری (NPC) بود که پس از اعلام تک‌نرخی شدن ارز، این نرخ به ۳۵۰۰ تومان کاهش یافت. البته در نوسانات اخیر، قیمت فروش به ۳۸۰۰ تومان رسیده است.  به گفته بیانک، اما نرخ تسعیر ارز در این سال‌ها چندان حائز اهمیت نبوده است؛ به‌طوری‌که نرخ تسعیر ارز در سال ۹۴ معادل ۳۳۰۰ تومان، در سال ۹۵ معادل ۳۶۰۰ تومان و در سال ۹۶ معادل ۳۸۰۰ تومان بوده است.