کارشناسان بازار خوش‌بینی معامله‌گران به تحولات سیاسی پیش رو به ویژه سفر رئیس‌جمهوری به دو کشور سوئیس و اتریش و همچنین کاهش فروش‌های سنگین معامله‌گران حقوقی را دلیل بهبود نسبی بازار ارزیابی می‌کنند. به ویژه اینکه در بازارهای موازی نیز قیمت‌ها فروکش کرده و جهش بهای طلا و ارز جای خود را به سکون و عقبگرد داده است. در این شرایط بورس تهران روز چهارشنبه به‌عنوان آخرین روز کاری هفته شاهد شرایطی متعادل بود که در آن شاخص کل با رشد ۱۴۴واحدی (معادل ۱۳/۰ درصد) همراه شد و به رقم ۱۱۲هزار و ۴۹۰ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش ۱۴/۰ درصدی، عدد ۱۸ هزار و ۷۰۵ واحد را تجربه کرد.

در بازار روز چهارشنبه معامله‌گران در گروه فلزی همچنان با کاهش قیمت مواجه بودند. بهای هر تن مس با شکستن سطح حمایتی ۶ هزار و ۵۰۰دلار به ۶ هزار و ۳۳۰ دلار در هر تن رسید. قیمت دو فلز روی و سرب نیز به ترتیب ۲ هزار و ۶۹۵ دلار و ۲ هزار و ۳۶۵ دلار گزارش شده است. در این شرایط بازار شاهد تمرکز بیشتر معامله‌گران بر گروه‌های معدنی - فولاد و پتروشیمی معطوف بود. در همین حال روز چهارشنبه معامله‌گران شاهد بازگشت گروه خودرویی در سایه آرامش سیاسی و فروکش کردن بازارهای موازی به ویژه ارز بودند که موجب تشکیل صف خرید برای نمادهایی نظیر گروه سایپا شد.

در گروه پتروشیمی، روز چهارشنبه معامله‌گران شاهد عرضه اولیه پتروشیمی غدیر بودند. این شرکت کوچک در قیمت یک‌هزار و ۷۰۰ریال و به ازای هر خریدار ۸۸۶ سهم به بازار پیوست. در این گروه انتظار می‌رود پتروشیمی پارس نیز به زودی به بورس بپیوندد. روز چهارشنبه‌ صورت‌های مالی حسابرسی شده «پارس» و تحقق ۵۰۸۳ ریال سود برای سال ۹۶ نیز منتشر شد. در همین حال در فرابورس نیز روز سه‌شنبه یک دامداری دیگر از زیر‌مجموعه‌های بنیاد مستضعفان در فرابورس عرضه می‌شود. ۴۰ میلیون سهم شرکت کشاورزی و دامداری بینالود نیشابور در دامنه قیمتی ۱۴۸۰ریال تا ۱۵۲۰ریال عرضه خواهد شد. در گروه تصفیه نفت یکی از مدیران پالایشگاه اصفهان درخصوص توقف تولید بنزین یورو۴ در این شرکت بورسی و خبر تعطیلی این شرکت بورسی در روزهای آتی توضیحاتی داد. به گزارش بورس پرس، محمدصادق حاجیان مدیر روابط عمومی پالایشگاه اصفهان در واکنش به انتشار خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی «شپنا» در روزهای آتی گفت: توقف تولید بنزین یورو۴ در این پالایشگاه صحت ندارد، اما به سبب مشکل کمبود منابع آبی، تولید بنزین در دو هفته گذشته تا حدودی کاهش یافته‌ است. در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری مثبت و متعادل بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۴۲۹ میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۶۲ میلیارد تومان بالغ شد. با این کارنامه اما ارزش کل دادوستدهای بورس در هفته گذشته با کاهش ۴۹ درصدی به یک هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان محدود شد. شاخص نیز در کل هفته با رشد یک درصدی، بازدهی معامله‌گران را در سال جاری به ۸/۱۶درصد رساند.