وی افزود: پهنای باند شرکت در پنج سال گذشته هر سال ٦٠ درصد رشد داشت و درآمد شرکت ١٠ برابر شده است. وی با اشاره به رشد ١١ درصدی سود عملیاتی و رشد ٥ درصدی سود ناخالص افزود: آهنگ رشد سود عملیاتی در سال گذشته ملایم بود که دلیل آن تمرکز شرکت بر توسعه بازار و گرفتن سهم بیشتر بود و این تصمیم بر کسب حاشیه سود بیشتر در آینده تاثیر خواهد گذاشت.

 مدیرعامل افرانت در ادامه با اشاره به تحریم‌ها و نوسان‌های ارزی در سال ۹۷ گفت: شرکت‌هایی مانند افرانت که به میزان بالایی خرید ارزی و جا‌به‌جایی اجناس دارند و بیشتر فروشندگان به این شرکت تولیدکنندگان تجهیزات شرکت‌های غربی هستند، بدون مشکل نمی‌مانند؛ اما نوسان‌های ارزی برای افرانت آثار مثبتی هم دارد. از جمله اینکه تمایل به مصرف کالای داخلی افزایش پیدا می‌کند و در حوزه فعالیت ما، افزایش قیمت دلار موجب افزایش استقبال از خدمات دیتاسنتر افرانت می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های شرکت را که کارهای مقدماتی آن انجام شده، ایجاد یک دیتاسنتر بزرگ دانست که در فرصت مناسب و پس از تامین منابع و کسب مجوزهای لازم احداث خواهد شد. وی درباره دلیل پیگیری این طرح گفت: کل بازار دیتاسنتر دنیا ۴۰۰ میلیارد دلار است که ایران یک درصد از آن را معادل چهار میلیارد دلار دارد؛ به این معنا که به میزان چهار میلیارد دلار در ایران امکان ارائه خدمات دیتاسنتر وجود دارد و اگر فقط خدمات میزبانی سرور (Co-Location) را در نظر بگیریم یک دهم رقم مورد اشاره یعنی ۴۰۰ میلیون دلار ظرفیت باقی است. مدیرعامل افرانت در ادامه گفت: انتظار است با احداث دیتاسنتر جدید، درآمد دیتاسنتر افرانت که در سال ۹۶ نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان بود، در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.