کسرا: در مجمع نوبت دوم «سرامیک‌های صنعتی اردکان» که با حضور کمتر از ۵۰ درصد سهامداران تشکیل شد، ۵ تومان سود نقدی تقسیم و ۱۴ تومان به‌صورت سهام جایزه داده شد. مدیرعامل تلاش‌های شرکت در ۳ جبهه تولیدی، تحقیقاتی شامل کاتالیست، کنسانتره سنگ آهن پروموت و آلفاآلومینا را تشریح و آینده شرکت را در سال‌های آینده درخشان پیش بینی کرد.

لخانه: «لوازم خانگی پارس» که مجمع سالانه‌اش به تنفس خورده بود، در مجمع روز چهارشنبه سودی برای تقسیم نداشت و با تصویب صورت‌های مالی ۷/ ۴۱ تومان زیان بر زیان انباشته خود افزود تا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شود. مدیرعامل به تلاش‌های ۵ ماهه مدیریت جدید برای سامان دادن به وضعیت تولید و وصول مطالبات اشاره کرد.

سدبیر: «سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان» پس از آنکه طبق معمول به‌خاطر شناوری بالای سهم، مجمع نوبت اول آن به حدنصاب نرسید، در نوبت دوم صورت‌های مالی خود را تصویب و به ازای هر سهم ۸/ ۸ تومان زیان برای سال ۱۳۹۶ منظور کرد. مدیرعامل به عملکرد خوب شرکت در ۴ ماه اول سال ۱۳۹۷ هم اشاره داشت و درباره افزایش سرمایه در جریان شرکت و مراحل بعدی آن با توجه به شرایط روز توضیحاتی داد.

نمرینو: «کارخانجات ایران مرینوس» بیش از یک دهه است که زمین‌های مرغوبش در محله سالاریه قم، عملیات تولیدی اش را تحت‌الشعاع قرار داده است. در مجمعی که به‌خاطر عدم ثبت افزایش سرمایه به نوبت دوم کشید ۵ ریال از سود ۳۷ ریالی تقسیم شد و سهامداران (از جمله برخی از اعضای هیات‌مدیره) اظهار امیدواری کردند مدیریت جدید سرمایه‌گذاری ملی (ونیکی) که یکی از سهامداران عمده این شرکت است، اقداماتی برای رفع مشکلات تسریع اقدامات صورت دهد.

بسویچ: «پارس سویچ» دو مجمع فوق العاده برگزار کرد تا در مجمع اول یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود را در دور جدید فعالیت‌های هیات‌مدیره، جایگزین «سرمایه‌گذاری صنایع برق و آب صبا» کند. دلیل این جایگزینی از سوی سهامدار عمده حقیقی اعلام شد. در مجمع فوق العاده دوم، «تاسیس شهرک صنعتی» به موضوعات اساسنامه اضافه شد تا راه برای استفاده بهینه از زمین بیش از ۳۸ هکتاری بدون استفاده در کنار کارخانه زنجان، فراهم شود.

دکیمی: مجمع فوق العاده «صنعتی کیمیدارو» سرمایه شرکت را از ۲۴ میلیارد تومان به ۶/ ۵۷ میلیارد تومان افزایش داد که معادل ۱۴۰ درصد از محل مطالبات و آورده نقدی است. مبلغ ۶/ ۳۳ میلیارد تومان قرار است صرف تولید یک نوع ماده اولیه دارویی به‌نام «پلت» و نیز دستگاه‌های پرکنی (فیلینگ) و بسته بندی(کارتونینگ) دارو شود. مجمع دوم برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره با اعلام عدم امضای حضور توسط سهامدار عمده (شفادارو) به حدنصاب نرسید تا مشکل یکی از اعضای هیات‌مدیره برای شرکت در جلسات حل شود و لازم به جایگزینی وی نباشد.

ملت: «بیمه ملت» که مجمع فوق العاده تصویب اساسنامه اش به‌خاطر بررسی بیشتر موضوع توسط سازمان بازنشستگی، به تنفس خورده بود، در روز سه‌شنبه اساسنامه جدید را که مطابق آخرین نظرات بیمه مرکزی و سازمان بورس است، تصویب کرد. نماینده سازمان بازنشستگی کشوری تلویحا از آیین نامه جدید بیمه مرکزی که اساسنامه براساس آن تدوین شده انتقاد کرد و اجرای آن را سبب خدشه به حق مالکیت سهامداران و حتی در برخی از موارد در تضاد با قانون تجارت دانست.

شکلر: «نیروکلر» در مجمع فوق العاده، سال مالی خود را از ۳۱/ ۶ به ۳۱/ ۵ تغییر داد تا با تغییرات جدید در مدیریت سهامدار عمده خود یعنی سرمایه‌گذاری صنعت و معدن(وصنعت) هماهنگ شود. با خریداری سهام کنترلی وصنعت توسط شرکت «سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران» (وتوصا) به زودی شاهد تغییر سال مالی وصنعت برای هماهنگ شدن با وتوصا خواهیم بود. پیش از آن نیروکلر هم که زیرمجموعه وصنعت است سال مالی خود را به گونه‌ای تغییر داد که در تهیه صورت‌های مالی تلفیقی «وصنعت» و در نهایت «وتوصا» مشکلی وجود نداشته باشد. با این حساب شکلر امسال مجمع خود را حداقل یک ماه زودتر از هر سال و برای یک دوره ۱۱ ماهه برگزار خواهد کرد.

حرهشا: مجمع نوبت دوم «رهشاد سپاهان» که در اصفهان تشکیل شد ۴ تومان سود تقسیم کرد و در انتخابات اعضای هیات‌مدیره یک نفر از سهامداران حقیقی را در ترکیب جدید هیات‌مدیره دید. این شرکت که ۲ سال پیش توسط یکی از فعالان بازار سرمایه از شرکت تکادو (وکادو) و سایر سهامداران آن خریداری شد، به ارائه فعالیت در زمینه خدمات ایاب و ذهاب کارکنان شرکت‌های صنعتی در اصفهان و سایر شهرها مشغول است. با ورود سهامدار جدید دو اتفاق برای شرکت افتاد، اول اینکه سهامدار حقیقی جدید با تغییر قوانین بازار توافقی (پایه) و افزایش قیمت سهام تمام شرکت‌های حاضر در این بازار، عمده سهام خود را با سود قابل توجهی به سهامداران جزء فروخت که البته با توجه به شناوری بالا هنوز کنترل شرکت در دست وی قرار دارد. دومین رویداد اینکه فعالیت‌های اصلی شرکت به بهانه عدم سودآوری تقریبا کنار گذاشته شد و تنها فعالیت جدی شرکت درحال حاضر پیگیری پرونده‌های مالیاتی متعدد سال‌های پیش است.

ثالوند:‌ در مجمع فوق‌العاده «سرمایه‌گذاری مسکن الوند» که در شهر اراک برگزار شد، افزایش سرمایه از ۳۰ میلیارد تومان به  ۵۰ میلیارد تومان یعنی بیش از ۶۶ درصد از محل مطالبات و آورده نقدی تصویب شد. جزئیات مربوط به مجامع برگزار شده شرکت‌ها در سایت تحلیلی «دنیای بورس» (www.donyayebourse.com) به‌صورت رایگان در دسترس عموم است.