وی در ادامه به طرح‌های توسعه شرکت اشاره کرد و گفت: حداقل ۳ طرح جدید در سال‌جاری در دستورکار داریم. با اعمال طرح‌های جدید انتظار داریم سود و بازدهی سهام شرکت افزایش پیدا کند.وی در ادامه به بررسی عملکرد مالی بیمه نوین پرداخت و گفت: سود خالص بیمه نوین در سال گذشته با رشد ۲۲۱ درصدی مواجه شده و حاشیه سود نیز نسبت به سال ۹۵ صعودی بوده است.کریم‌خان‌زند همچنین کاهش زیان انباشته را مورد توجه قرار داد و افزود: بررسی صورت‌های مالی شرکت از کاهش ۳۸ درصدی زیان انباشته در سال ۹۶ خبر می‌دهد. همچنین بر اساس صورت‌های مالی تایید شده، ارزش پرتفوی شرکت در سال ۹۶ معادل ۴ هزار و ۴۲۹ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال ۹۵ که این رقم ۳ هزار و ۶۵۲ میلیون ریال ثبت شده، بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به ارتقای سود و بازدهی بیمه نوین اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش سهام و روند سوددهی شرکت با سیاست‌هایی که تبیین شده در مسیر صحیحی قرار گرفته است. این راهبردها علاوه بر اینکه زیان‌دهی را متوقف کرده، سوددهی این مجموعه را در مسیر صعودی قرار داده است. کریمخان‌زند در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶ درصد سهام بیمه نوین در مالکیت سهامداران حقیقی قرار دارد، گفت: حق بیمه صادر شده شرکت در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۱ درصد رشد داشته است. وی همچنین از کاهش ۱۹ درصدی پرداخت خسارت در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: بررسی نمودار عملکرد شرکت در یک دوره ۱۰ ساله نشان می‌دهد که حق بیمه پرداختی در این مجموعه صعودی و ضریب پرداخت خسارت کاهشی بوده است. مدیرعامل شرکت بیمه نوین سیاست‌های این مجموعه را EPS محور دانست و گفت: این شرکت در حال‌حاضر ۳۸ شعبه فعال دارد و با توجه به تفاهم‌نامه سال گذشته با بانک اقتصاد نوین، در حال برنامه‌ریزی برای حضور در همه شعبه‌های این بانک برای جذب مشتری است. وی در ادامه به پوشش سود مناسب این مجموعه در دوره سه ماهه ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: سود این شرکت در سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷/ ۲۱ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که معمولا شرکت‌های بیمه‌ای در سه‌ماهه اول سال نمی‌توانند پیش‌بینی‌ها را محقق کنند.

وی همچنین از شناسایی ۶۴ ریال سود در سه ماهه خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای فروش ساختمان در سال۹۷، مازاد ارزش روز این دارایی نسبت به بهای تمام شده ۶۴ میلیارد تومان ارزیابی شده و از این محل ۴۹ میلیارد تومان سود شناسایی خواهد شد. کریم‌خان‌زند در ادامه افزود: هزینه‌های عملیاتی بیمه نوین در سال ۹۶ به میزان ۳۷۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۹۵ که ۳۲۰ میلیون تومان در صورت‌های مالی درج شده، شاهد رشد ۱۵ درصدی هستیم. مدیرعامل بیمه«نوین» در ادامه به بررسی روند مالیات‌دهی شرکت‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: بیمه نوین باید سود خالص حداقل ۳۱۰ میلیارد تومانی شناسایی کند تا مشمول پرداخت مالیات شود. سود سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه مشمول مالیات نیست. به‌طور معمول شرکت‌های بیمه سودسرمایه‌گذاری دارند و سود عملیاتی آنها کم است و تا زمانی که به ۳۱۰ میلیارد تومان نرسد، معاف از مالیات هستند. کریم‌خان‌زند با اشاره به انتقال نماد این شرکت از تابلوی «ب» بازار پایه به بازار دوم فرابورس تاکید کرد: حجم سهام شناوری این شرکت بالا است و در روز اول بازگشایی نماد قرار است ۵ درصد سهام عرضه شود. اما در صورت وجود تقاضا، سهامدار عمده تعهد عرضه تا ۵ درصد دیگر را دارد.