معامله‌گران در ابتدای هفته به استقبال نتایج تغییر رئیس کل بانک مرکزی رفتند. با اعلام بسته ارزی جدید که اصلاح اشتباهات ۴ماه نخست امسال را در قبال نرخ دلار در برداشت، بازار با جهش قیمت‌ها مواجه شد اما این جهش فرصتی را به برخی از حقوقی‌ها داد تا با فروش سنگین به نقد کردن سهام خود بپردازند.این امر در نهایت در آخرین روز کاری هفته شدت گرفت و موجب شد بازار با افت بیش از ۵/ ۱ درصدی شاخص کل مواجه شود. از این نظر هفته گذشته یک هفته منحصر به فرد در بازار سهام بود که علاوه بر ثبت رشد بی سابقه بیش از ۴درصدی شاخص کل طی معاملات روز دوشنبه در پایان هفته نیز افت قابل ملاحظه دو هزار و ۶۲واحدی نماگر بازار را تجربه کرد.اکثر کارشناسان بازار کمبود نقدینگی و عدم اعتماد عمومی به روند بازار سهام و همچنین ابهامات باقی مانده پیش روی بازار را از دلایل عدم روند پایداری قیمت‌ها طی هفته گذشته ارزیابی می‌کنند. بازار همچنان نسبت به برخی از مسائل کلان ابهام دارد. مهم‌ترین‌ موضوع پیش روی بازار نحوه قیمت‌گذاری کالاها در بورس کالا است. تداوم نرخ‌گذاری محصولات در بورس کالا با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی در این بازار موجب رخداد عجیب‌ترین قیمت‌ها در بازار شده است. کمتر بودن قیمت کالای نهایی از کالای میانی و حتی کمتر بودن قیمت فولاد از قراضه نمونه‌هایی از این موضوع است. نرخ‌گذاری کالاها در بورس کالا موجب فساد گسترده و صف خرید برای کالاها شده است. خریداران این کالاها پس از معاملات این بازار می‌توانند تا ۹۰درصد سود باد آورده را تجربه کنند.

در همین حال بازار روز چهارشنبه در پایان معاملات با عدم رای اعتماد به وزیر کار مواجه شد. وزارت کار به دلیل کنترل سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی دارای اهمیت زیادی برای بازار سرمایه است. انتظار می‌رود در روزهای آینده موضوع انتخاب وزیر جدید و تغییرات مدیریتی در این سازمان اهمیت بالایی پیدا کند.در این شرایط نگاه معامله‌گران در هفته آینده به رفع ابهام‌ها و همچنین جریان نقدینگی در بازار است. در همین حال هر چند هفته گذشته تمامی نمادهای بورسی با رشد کم و بیش قیمت  مواجه شدند اما انتظار می‌رود پس از اصلاح و استراحت قیمتی بازار که از روز چهارشنبه آغاز شد در هفته آینده حرکت قیمت‌ها با توجه به پتانسیل‌های منطقی نمادها و میزان تاثیر مثبت ومنفی پدیده ارز ثانویه بر سود آوری شرکت‌ها رخ دهد هر چند که حذف اعلام سود شرکت‌ها در سال جاری موجب شده است بازار با ابهاماتی نیز در این زمینه مواجه باشد. در این شرایط بازار روز چهارشنبه تحت تاثیر فروش‌های سنگین با کاهش نقدینگی و روند اصلاح قیمت‌ها همراه شد. در این شرایط بازار با کاهش ۲۰۶۲ واحدی به رقم ۱۳۱ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۳۶ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۹۱۳ واحد را تجربه کرد.  در بازار روز چهارشنبه نمادهای بانک‌های ملت و تجارت با صف خرید مواجه بودند که در این میان نماد بانک تجارت بارها با عرضه‌های سنگینی مواجه شد. به‌طوری که در پایان معاملات ۶۷۸میلیون سهم بانک تجارت داد‌و‌ستد شد. روز چهارشنبه بانک‌های صادرات، ملت و تجارت زمان برگزاری مجامع خود را اعلام کردند.بر این اساس این سه بانک روز دوشنبه ۲۹مرداد ماه مجامع خود را برگزار خواهند کرد. در گروه بانکی همچنین بانک آینده در صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ مبلغ ۴۳ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. در گروه فلزات اساسی شرکت ذوب‌آهن برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت برنامه افزایش سرمایه ۸۴ درصدی را اعلام کرد. شرکت ذوب‌آهن که با سرمایه ۳۱/ ۳ هزار میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس حضور دارد، برنامه افزایش سرمایه ۸۴ درصدی را اعلام کرد.به این ترتیب، «ذوب» درنظر دارد برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت، سرمایه فعلی را به ۱/ ۶ هزار میلیارد تومان برساند. این تامین مالی درصورت اخذ مجوز سازمان بورس از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال خواهد شد.

در گروه ارتباطات سازمان بورس با صدور اطلاعیه شفاف‌سازی درخصوص آخرین وضعیت شرکت داده گستر عصر نوین،نتیجه جلسه شورای عالی بورس درخصوص «های‌وب» را اعلام کرد.در این شفاف‌سازی آمده است موضوع تصمیم‌گیری درخصوص نماد معاملاتی‌های وب در جلسه مورخ ۱۶ مرداد شورای عالی بورس مطرح شد و پیرو تصمیمات قبلی این شورا و پس از استماع گزارش حسابرسی ویژه موارد زیر به تصویب رسید:با توجه به رسیدگی اولیه سازمان حسابرسی درخصوص حسابرسی ویژه و تاکید بر اینکه شناسایی درآمد از سال‌های ۹۴ و ۹۵ در ارتباط با ایجاد زیرساخت‌ها خلاف استانداردهای حسابداری است ضروری است اثرات تعدیلی این موضوع در عملکرد سال‌های ۹۴ الی ۹۶ و سال ۹۷ شرکت محاسبه و به عموم اطلاع رسانی شود.در صورت تحقق موضوعات فوق بازگشایی نماد معاملاتی با حالت تحت احتیاط و با محدودیت دامنه نوسان صورت پذیرد و انجام معاملات یا حالت تحت احتیاط و زمان ارائه گزارش نهایی حسابرسی ویژه ادامه خواهد داشت و پس از آن با توجه به نتایج حسابرسی ویژه تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.آخرین وضعیت خرید سهام شرکت‌های گروه پارسان لین تاکنون از سوی شرکت اطلاع‌رسانی نشده است. اقدامات لازم برای بازگشایی نماد معاملاتی طی نامه مورخ ۱۷ مرداد به شرکت ابلاغ شد و بنابراین نماد معاملاتی شرکت پس از انجام الزامات مندرج در نامه پیوست از سوی شرکت بازگشایی خواهد شد.در گروه شیمیایی عرضه بلوک دوده صنعتی بدون نتیجه ماند اما فروشندگان از عرضه مجدد این شرکت خبر می‌دهند.در گروه ساخت محصولات فلزی شرکت صنایع آذرآب پس از ۱۵ ماه توقف، به گردونه معاملات بازگشت.در گروه خدمات بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو، از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه خبر داد. براساس این خبر افزایش سرمایه از مبلغ ۹ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان (معادل ۱۲۲ درصد) از محل مطالبات حاصل شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت صورت خواهد گرفت.

در تحولات پیرامون بازار، سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان جزئیاتی را منتشر کرد. بر‌اساس این خبر شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پنج نوبت طی یک سال گذشته به مزایده گذاشته شده است. این عرضه‌ها در چهار نوبت اول فاقد متقاضی بود اما در بار پنجم با موفقیت روبه‌رو‌ شد. قیمت پایه این شرکت در نوبت اول ۲۵.۲۳۸ میلیارد ریال تعیین شده بود که در برگیرنده ارزش ۴۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس (متعلق به شرکت مغان) بوده است. اما بعد از مزایده اول مقرر شد سهام ۴۰درصدی شرکت پارس جداگانه عرضه و از جمع دارایی‌های شرکت مغان به میزان ۲.۴۵۴ میلیارد ریال خارج شود و همچنین به موجب سایر تعدیلات سنواتی دیگر به میزان ۵۸۴ میلیارد ریال قیمت پایه تعدیل و به رقم ۲۲.۱۹۹ میلیارد ریال رسید گر‌چه این قیمت پایه که سه نوبت متوالی در بهمن و اسفند ۱۳۹۶ و فروردین ۱۳۹۷ عرضه شد با هیچ پیشنهاد خریدی مواجه نشد.

 با توجه به ارزش بازدهی شرکت به موجب آخرین صورت‌های مالی مبنای قیمت‌گذاری و عدم موفقیت در چهار مزایده قبلی، هیات واگذاری قیمت پایه را به میزان ۴.۵۹۰ میلیارد ریال در نوبت پنجم کاهش می‌دهد. بخش قابل توجه این کاهش به دلیل قابل صرف نظر دانستن ارزش مربوط به ارزیابی دارایی‌های نامشهود به مبلغ ۳.۰۳۵ میلیارد ریال با توجه به احتساب ارزش آبی بودن زمین‌های مزروعی از یک طرف و محاسبه حقابه از طرف دیگر در این قالب صورت پذیرفت. بنابراین قیمت پایه به ۱۷.۶۱۰ میلیارد ریال تعدیل می‌شود و در مزایده پنجم این شرکت به مبلغ ۱۸.۵۰۰ میلیارد ریال به فروش می‌رسد.در گروه خودرو یی عضو کمیسیون ویژه خصوصی‌سازی گفت: با تصویب اصلاحیه قانون خصوصی‌سازی و مطابق ماده ۵۹ این قانون، شورای رقابت دیگر حق ندارد در بخش‌های اقتصادی مانند خودروسازی به‌صورت مستقیم مقررات‌گذاری کند. حمیدرضا فولادگر در نشست خبری که با حضور خودروسازان درباره خصوصی‌سازی صنعت خودرو در مجلس برگزار شد، گفت: قیمت‌گذاری در بازار خودرو معنی ندارد و عرضه و تقاضا باید تعیین‌کننده نرخ خودرو باشد. با این حال شورای رقابت اعلام کرده است، تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده خود شوراست. در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری منفی و در حال اصلاح بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۵۲۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۴۳میلیارد تومان بالغ شد.