در همین حال انتشار گزارش بسیار مناسب فولاد کاوه نیز به رشد قیمت این نماد و دیگر نمادهای فولادی منجر شد. بر اساس این گزارش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد حدود یک هزار و ۵۹ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است. در عین حال مبلغ فروش «کاوه» در مرداد بیش از ۳۱۳ میلیارد تومان ثبت شده است. این در حالی است که مجموع مبالغ فروش این شرکت در ۴ ماه ابتدایی سال ۷۴۶ میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب مبلغ فروش این شرکت در مردادماه نسبت به میانگین ماهانه چهار ماه قبل ۶۸ درصد و نسبت به مرداد سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است. در بازار دیروز با توجه به رشد قیمت نمادها، شاخص در پایان بازار با رشد هزار و ۷۲۷ واحدی (معادل ۲۵/ ۱درصد) به رقم ۱۴۰هزار و ۳۰۹ واحد رسید. دیروز همچنین شاخص کل هم‌‌وزن نیز با افزایش ۲۲۶ واحدی عدد ۲۱ هزار و ۹۰ واحد را به نمایش گذاشت.

دیروز نماد معاملاتی پالایشگاه‌های اصفهان، بندرعباس و تهران به همراه نماد معاملاتی شرکت‌های نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر و فولاد مبارکه بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.

در گروه دارویی دیروز برخی از نمادهای این گروه با رشد قیمتی ناشی از رسیدن قیمت‌ها به کف خود مواجه شدند. در این گروه، داروسازی زهراوی از برنامه افزایش سرمایه احتمالی ۱۵۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بازنگری در بودجه ۹۷ خبر داد. براساس این گزارش، «دزهراوی» اواخر سال گذشته برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی از مطالبات سهامداران و آورده نقدی را اعلام کرده و قرار بود و هست سرمایه اسمی را از ۲۴ به ۵۰ میلیارد تومان برساند. در گروه لوازم خانگی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اعلام صدور مجوز سازمان حمایت برای افزایش ۱۰درصدی قیمت لوازم خانگی گفت: ممنوعیت واردات برخی قطعات منجر به کاهش ۵۰ درصدی تولید ۵ ماهه شد.

در گروه فلزی، شرکت ملی مس ضمن انتشار گزارش عملکرد یک و ۵ ماهه که از افزایش ۶۰ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ حکایت می‌کرد، درخصوص تغییر فرمول محاسبه قیمت‌های پایه محصولات مسی توضیحاتی داد. «فملی» طی ۵ ماهه اول سال جاری حدود ۳ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است. همچنین این شرکت در این دوره ۹۳ هزار و ۷۹۷ تن کاتد تولید و ۸۶ هزار و ۵۹۸ تن آن را به فروش رسانده است. این مقدار فروش نسبت به ۵ ماهه سال ۹۶ با رشد حدود ۸۴ درصدی همراه شده است. متوسط نرخ فروش این محصول در طی ۵ ماه حدود ۳۰ هزار و ۵۴۰ تومان به ازای هر کیلو است. با این حال نرخ فروش کاتد در مرداد ماه چندان مناسب نبوده و با کاهش ۷ درصدی نسبت به تیر ماه مبلغ ۲۹ هزار و ۵۶۵ تومان به ازای هر کیلو محقق شده است. همچنین این شرکت بورسی در مرداد ماه حدود ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن کاتد تولید کرده و ۴۷ درصد آن را به فروش رسانده است. در ۵ ماه اول سال جاری ۶۷ درصد از مبلغ فروش شرکت از محل فروش کاتد حاصل شده است.

در گروه شرکت‌های هلدینگی، دیروز گروه توسعه ملی از فروش سهام خود در شرکت ارج و دو قطعه زمین خبر داد. براساس اعلام سود واگذاری ارج ۱۷میلیارد تومان و سود دو قطعه زمین ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است. «وبانک» در این خصوص با انتشار اطلاعیه‌ای روی سامانه کدال اعلام کرد سود حاصل از واگذاری ۸۳/ ۴۷ درصد سهام شرکت ارج و دو قطعه زمین تاثیر افزایشی در حدود ۲ درصد بر عملکرد پیش‌بینی شده سال۱۳۹۷ گروه داشته است.  در این گروه همچنین خبرهایی درخصوص افزایش نرخ شیرخام به بازار مخابره شد. در این خصوص شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت اعلام کرد نظر به نوسانات نرخ ارز و در نتیجه افزایش قیمت نهاده‌های دامی، بر اساس توافق انجام شده با شرکت‌های لبنی طرف قرارداد شرکت، نرخ پایه فروش شیر خام از ابتدای مرداد ماه سال جاری تا پایان سال ١٣٩٧ از ١۵٠٠ تومان به ١٧٠٠ تومان تغییر یافت. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و تغییر مالکیت) در بورس به ۷۰۲ میلیارد تومان و در فرابورس به ۵۹۵ میلیارد تومان بالغ شد.