مهم‌ترین‌ مساله دیروز، خرابی سیستم معاملات و سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بود. این امر تاثیر مهمی بر بازار سهام داشت و بار دیگر نشان داد که سیستم معاملات بورس تهران در مواقع رونق بازار توانایی حمایت از سرمایه‌گذاران را ندارد. این امر در شرایطی که بازار سرمایه مورد توجه شمار زیادی از مردم قرار گرفته است، مانع جذب سرمایه‌گذاران می‌شود. دیروز همچنین بازار شاهد تداوم ورود نقدینگی جدید بود. بر این اساس ارزش معاملات بورس بار دیگر بیش از یک هزار میلیارد تومان رقم خورد. سومین مساله در بازار دیروز عرضه سنگین سهام بود. رشد قابل توجه قیمت‌ها و همچنین نزدیکی به پایان سال مالی شمار قابل ملاحظه‌ای از شرکت‌های کارگزاری که به‌صورت سنتی فشارهایی را بر معاملات اعتباری وارد می‌کند، یکی از دلایل شکل گرفتن این عرضه‌ها به شمار می‌رود. در این شرایط دیروز شاخص کل بورس تهران با رشد ۳هزار و ۵۸واحدی معادل حدود ۲ درصد، به رقم ۱۵۸هزار و ۱۱۹واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۶۳۴ واحدی عدد ۲۵ هزار و ۹۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.

دیروز نمادهای پتروشیمی‌های هلدینگ خلیج فارس، پارس، جم و هلدینگ نفت و گاز پارسیان به همراه نمادهای همراه اول و مخابرات ایران بیشترین سهم را در رشد شاخص کل داشتند.طی معاملات دیروز بار دیگر فعالان تالار شیشه‌ای شاهد توقف و بازگشایی‌های متعددی بودند. شمار زیاد نمادهای متوقف و بازگشایی شده در پی دستورالعمل جدید باعث برهم خوردن تمرکز معامله‌گران در بازار شده بود.همچنین در بازار دیروز در گروه فولادی اکثر نمادهای بورسی عرضه‌های قابل ملاحظه‌ای را در بورس کالا رقم زدند که با رشد قیمت‌های ناشی از آزاد شدن سقف رقابتی بورس کالا همراه بود. در این گروه همچنین اعلام شد تولید شمش فولادی در ۹ واحد بزرگ فولادسازی کشور در پنج ماه نخست امسال با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم هفت میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۰۲ تن رسید.

در گروه دامداری کشاورزی و دامپروری، مگسال دیروز در گزارشی از خرید ۲هزار راس بز از اسپانیا خبر داد.  همچنین این شرکت اضافه کرد که برنامه خرید هزار راس دیگر را نیز در دستور کار دارد. مگسال همچنین اعلام کرد ۹۸درصد سود محقق شده خود را معادل ۲۵۰ریال به ازای هر سهم تقسیم کرده است.

در گروه خودرویی معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو اعلام کرد: بخشنامه پیش‌فروش گروه محصولات شرکت ایران خودرو فعال شده و حدود ۱۵ هزار مشتری نهایی و مصرف‌کننده واقعی موفق به ثبت‌نام شدند. مصطفی خان‌کرمی با بیان این مطلب افزود: هدف ایران خودرو از اجرای طرح‌های پیش‌فروش گروه محصول، کم کردن انگیزه دلالان و افزایش احتمال دستیابی مشتریان و مصرف‌کنندگان واقعی به محصولات این شرکت است. همچنین ثبت‌نام‌کنندگان در موعد مقرر نسبت به انتخاب محصول مورد‌نظر خود اقدام خواهند کرد. وی گفت: با توجه به مشکلاتی که در گذشته در مراحل ثبت‌نام برای مشتریان به وجود می‌آمد، با به‌کارگیری روش‌ها و تکنیک‌های جدید و همچنین اعمال محدودیت‌هایی که مسیر ثبت‌نام را برای مصرف‌کنندگان واقعی کوتاه‌تر می‌کند، فرآیند ثبت‌نام برای آنها تسهیل و دست دلالان و سودجویان بازار کوتاه خواهد شد.

در گروه غذایی، دیروز مارگارین از زیان خود کم کرد و ۱۷۷ ریال زیان خود را به ۱۰۲ ریال رساند. در گزارش شفاف‌سازی این تعدیل آمده است: در بودجه تعدیلی ۱۷ درصد افزایش نرخ فروش از ۱۹ شهریور تا پایان سال مالی لحاظ شده است. همچنین نرخ ارز خرید روغن خام و ورق حلب بر اساس دلار ۴۲ هزار ریال و نرخ ارز خرید سایر مواد بسته‌بندی و شیمیایی بر اساس دلار بازار ثانویه در نظر گرفته شده است.

در گروه شیمیایی، شوینده در شفاف‌سازی خاطر‌نشان کرد به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت سهام ناشی از اخذ مجوز افزایش نرخ گروه محصولات شرکت‌های شوینده و همچنین انتظارات فعالان بازار سرمایه در مورد تغییرات آتی در عملیات شرکت است. در ارتباط با افزایش نرخ فروش اشاره شده، همان‌گونه که در نامه سه شرکت زیر‌مجموعه فرعی این هلدینگ (پاکسان، گلتاش و ساینا) اطلاع‌رسانی شده است بر‌اساس مجوز اخذ شده از انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی شرکت‌های گروه شوینده مجاز خواهند بود نرخ فروش محصولات نهایی خود را به میزان ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش دهند. لازم به ذکر است با توجه به افزایش نرخ تامین ارز مورد نیاز جهت واردات مواد اولیه و ادوات بسته‌بندی وارداتی از بازار ثانویه و همچنین افزایش نرخ مواد اولیه و ادوات بسته‌بندی داخلی، این افزایش نرخ که عمدتا از هفته آخر شهریور ماه ۱۳۹۷ روی محصولات نهایی تولید اعمال خواهد شد، به‌منظور پوشش تبعات ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه روی بهای تمام شده محصولات تولید شده است.

در گروه بانکی، برخی از نمادهای بانکی همچنان با رشد قیمت مواجه شدند. در این گروه بازگشایی نماد بانک ملت به کاهش قیمت این نماد منجر شد. اما توفان واقعی در نماد بانک تجارت رخ داد که بازگشایی نماد با معامله ۷۸۰میلیون سهم با رشد ۱۰درصد همراه شد. از این نظر بانک تجارت دیروز یک روز بی‌سابقه را تجربه کرد. پیش از بازگشایی، بانک تجارت در شفاف‌سازی خود از وجود حساب ارزی باز ۳هزار و ۷۹۱میلیارد ریالی با نرخ تسعیر ۴هزار و ۲۰۰تومان برای دلار خبر داد.در گروه معدنی میدکو دیروز متوقف شد تا جلسه هیات‌مدیره درخصوص افزایش سرمایه، روز دوشنبه مورخ ۲۶ شهریور ماه برگزار شود.

در گروه انفورماتیک های‌وب پس از مدت‌ها صف خرید را تجربه کرد. در این گروه مدیرعامل آسیاتک با اعلام منتفی شدن ادغام با شرکت‌ های‌وب از طی مراحل لازم برای عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام این شرکت بورسی در اولین فرصت خبر داد. وی اظهار کرد: طی روزهای اخیر تمام تلاش‌ها از سوی دو طرف برای جمع‌بندی و حصول نتیجه انجام شد اما با توجه به نهایی شدن برخی مسائل در هر دو طرف و تفاوت بین مدل‌های مدنظر، نهایتا موضوع ادغام منتفی شد. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت اما با عرضه‌های سنگین بود که در آن ارزش معاملات در بورس به هزار و ۱۹۸میلیارد تومان و در فرابورس به ۹۵۵میلیارد تومان بالغ شد.