همان طور که از فهرست نمادهای اثرگذار بر شاخص ملاحظه می‌شود، تولیدکنندگان یوتیلیتی طی روز گذشته مورد اقبال خاص معامله‌گران قرار گرفتند. شرکت پتروشیمی فجر دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای از پیشنهاد این شرکت برای تغییر نرخ فروش محصولات خبر داد. بنا بر اعلام این شرکت، پیشنهاد مزبور به شرکت ملی پتروشیمی ارسال شده است و در صورت تایید می‌تواند تاثیر مثبتی بر شرکت داشته باشد. به نظر می‌رسد همین موضوع زمینه‌ساز اقبال چشمگیر سهامداران به دو نماد پتروشیمی و فجر و مبین طی روز گذشته شد. در بین نمادهای گروه پتروشیمی معاملات شوینده‌ها طی روز گذشته تحت تاثیر تعدیل برخی نمادها بیش از بقیه گروه‌ها مورد توجه بود.

از طرف دیگر، تکذیب خبر تغییر قیمت خودرو موجب افول اقبال به گروه خودرویی شد. شاخص گروه خودرو در این روز تحت فشار عرضه افت قابل توجه ۸/ ۲ درصدی را تجربه کرد. امری که عکس آن در گروه بانکی رخ داد و در پی مصاحبه یکی از مدیران بانک ملت اقبال به گروه بانکی بازگشت.مدیر مالی بانک ملت با اعلام نکاتی در مورد اثر تسعیر ارز، از عرضه مجدد بلوک ۷/ ۵ درصدی «فملی» و تحقق سودی معادل سود ۹۶ و برنامه فروش سهام ۳۴ شرکت و پذیرش در بورس برخی زیرمجموعه‌ها خبر داد. کاظم چاوشی در گفت‌وگو با بورس پرس، درباره وضعیت هفته‌های اخیر بازار سهام و بانک ملت که با نوسان روبه‌رو‌ شده،اظهار کرد: واقعیت این است که افکار عمومی بازار سرمایه با ابهاماتی روبه‌رو‌ بوده و مسائلی چون FATF و CFT اثر گذاشته و در کنار تغییرات قیمت ارز و سکه، موجب نگرانی یا کوچ موقتی به دیگر بازارها شده و در روند طبیعی بازار سرمایه موثر بود.

وی ادامه داد: نظام بانکداری نیز دو مساله اساسی دارد که باید تحلیل و بررسی شود. مساله اول مربوط به کسب و کار اصلی بانک و همان واسطه‌گری مالی است که خوشبختانه بانک ملت در دو حوزه ریالی و ارزی عملکرد مناسب و همراه با سودآوری داشته و گزارش‌های ماهانه و میان‌دوره‌ای حکایت از حاشیه سود مثبت دارد. در گروه کانی غیر فلزی دیروز «کماسه» اعلام کرد قیمت فروش ماسه‌های ریخته‌گری و صنعتی با افزایش ۶/ ۱۷ درصدی از ۱۰۴۵ به ۱۲۲۹ریال افزایش یافته و به دلیل بررسی و تحلیل بازار و ارزیابی امکان افزایش قیمت نزد مشتریان، هیات‌مدیره طبق مصوبه ۱۸ مهر به واحد بازرگانی ماموریت ارائه گزارش را محول کرده بود که پس از حدود یک ماه بررسی دقیق‌تر امکان افزایش قیمت از تاریخ مذکور فراهم شد.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۵۳۸میلیارد تومان و در فرابورس به ۵۸۳میلیارد تومان بالغ شد.