از نکات جالب توجه در معاملات دیروز تقویت تقاضا در نماد شرکت‌های کالایی و تداوم روند نزولی قیمت صنایع خودرویی و بانکی بود. نگرانی از تحریم‌ها و وضعیت متلاطم بازار جهانی منجر به فعال شدن تقاضا در گروه‌هایی بود که پیوند مستقیمی با بازار جهانی نداشتند که از بین آنها می‌توان گروه بانک‌ها و خودرویی را مثال زد. بنابراین هر‌چند تنزل قیمت سهام فرصت خرید را در بسیاری از سهم‌ها طی معاملات دیروز فراهم کرد، اما روند معکوس این دو جبهه بورسی حاکی از نقش مثبت گزارش‌های ماهانه در رشد تقاضای سهام کالایی است.

دیروز با بازگشت قیمت سهام شرکت‌های بزرگ در نهایت شاخص کل بورس توانست با رشد ۷۳۶واحدی (معادل ۴/ ۰درصد) به رقم ۱۶۷هزار و ۱۹۹واحد برسد. دیروز نماد هلدینگ‌های خلیج فارس و نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پارس، فولاد مبارکه، ملی مس و پالایشگاه اصفهان بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند. دیروز همچنین شاخص کل هموزن نیز با رشد ۵/ ۰ درصدی مواجه شد.

در بازار دیروز تداوم انتشار گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها نیز به کمک بازار برای تعادل یابی آمد. در حالی که بازار نگران وضعیت شرکت‌های صادراتی بود انتشار گزارش پتروشیمی زاگرس توانست به بازگشت قیمت این سهم کمک کند. پتروشیمی زاگرس در ۸ ماه منتهی به ۳۰ آبان ۹۷ مبلغ ۵۱،۷۹۹ میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۱۱۷ درصدی همراه شده است. این شرکت همچنین در آبان ماه ۱۱،۱۰۰ میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به فروش ۵،۵۶۷ میلیارد ریالی مهر ماه نزدیک به دو برابر شده است. پتروشیمی زاگرس با این گزارش در جریان معاملات دیروز توانست تا سقف مجاز روزانه بالا بیاید. دیروز همچنین نمادهای دیگری از جمله نماد تازه وارد قائد بصیر و شازند با صف خرید همراه بودند. دیروز در گروه فلزی نیز گزارش فولاد مبارکه به این نماد جان دوباره‌ای بخشید. فولاد مبارکه در آبان ماه ۲۷۱۹۲ میلیارد ریال فروش انجام داده است. این رقم در مهر ۱۳۹۱۵ میلیارد ریال بود در آبان در نرخ‌ها نیز در محصولات گرم ۳۷,۴۲۵ و در محصولات سرد ۴۱,۹۸۶ هزار ریال بود. جمع فروش۸ ماهه ۱۳۹۲۰۸  میلیارد ریال بوده است. سال ۹۶ فروش فولاد در مقطع۸ ماهه ۹۶۰۹۴ میلیارد ریال بوده است. همچنین در این گروه فولاد خوزستان نیز فراتر از انتظارات ظاهر شد.  فخوز در آبان ماه ۱۳۱۱۸ میلیارد ریال فروش زده است. که بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان آن صادرات بوده است. نرخ فروش صادراتی ۴۱,۲۰۴,۷۱۷ و نرخ داخلی ۳۰,۶۴۹,۲۸۲ ریال است در بیلت. فخوز در مهر ماه با فروش ۸۸۰۸ میلیارد ریالی مواجه بوده با نرخ خوب ۴۰,۳۸۷,۲۷۷ ریال صادر کرده بود. نرخ بیلت داخلی ۳۱,۴۳۱,۵۱۱ ریال بود جمع فروش۸ ماهه ۶۷۵۳۲ میلیارد ریال است.در مدت مشابه این نرخ ۴۰۱۱۵ میلیارد ریال است.با توجه به این گزارش‌ها دیروز گروه فولادی شرایط مناسبی را تجربه کرد

در گروه معدنی نیز زغال سنگ نگین طبس مجوز افزایش سرمایه ۲۳ درصدی را از سازمان بورس گرفت تا سرمایه فعلی را به ۵/ ۱۸ میلیارد تومان برساند. تامین مالی «کطبس» از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف اصلاح ساختار مالی صورت می‌گیرد. در این گروه کاهش قیمت سنگ‌آهن در چین نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

در گروه غذایی نیز شهد ایران نیز مجوز افزایش سرمایه ۳۱۹‌درصدی را اخذ کرد. «غشهد» بر این اساس می‌تواند از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سرمایه فعلی را از ۲۰ به ۸/ ۸۳ میلیارد تومان برساند. این تامین مالی با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اعمال می‌شود.

در گروه بیمه‌ای بیمه پاسارگاد نیز در دو مرحله افزایش سرمایه می‌دهد. در مرحله اول افزایش سرمایه ۳۳ درصد را دارد که ۲۳ درصد سود انباشته و ۱۰ درصد سایر اندوخته‌ها است. همچنین مجمع عمومی فوق العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۳,۴۰۲ میلیارد ریال به مبلغ ۵,۱۰۳ میلیارد ریال از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌ها موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدت ۲ سال به هیات‌مدیره تفویض کند تا هیات‌مدیره شرکت پس از اخذ مجوز از سازمان و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملی کردن آن اقدام کند. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل با شاخصی مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۴۹۰میلیارد تومان (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) و در فرابورس به ۴۰۳ میلیارد تومان بالغ شد.