امری که با انتشار گزارش آبان‌ماه برخی از سهام بزرگ همراه شد و سهامداران را به افزایش تقاضا تشویق کرد. با این حال، پس از خیزش یکباره شاخص در دقایق ابتدایی بازار و رسیدن به سطح ۱۸۲۷ واحدی، از شدت تقاضا کاسته شد و نماگر مسیر نزولی کم شیبی را در پی گرفت. در مجموع برآیند نوسانات عرضه و تقاضا، آیفکس را با رشد نزدیک به ۹/ ۰ واحد درصدی (معادل بیش از ۱۵ واحد) در سطح ۱۸۱۶ واحدی تثبیت کرد. همچنین روز گذشته بالغ بر ۵۹۰ میلیون برگه بهادار به ارزش بیش از ۴۰۲ میلیارد تومان در بازارهای متنوع فرابورس ایران مورد داد‌و‌ستد قرار گرفت.  روز سه‌شنبه افزون بر ۳۴۷ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۱۷۵ میلیارد تومان در معاملات خرد بازار اول و دوم دست به دست شد. دادوستدهای زیرمجموعه گروه استخراج کانه‌های فلزی یعنی «کگهر» بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان از این نقدینگی را رقم زد. در ادامه همراهی گروه‌های محصولات پتروشیمی و بانک این مقدار را به بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان (معادل ۷۱ درصد از نقدینگی کل) ارتقا داد. از حیث رشد روزانه نیز صنعت تازه‌وارد تولید محصولات کامپیوتری که روز دوشنبه به جمع صنایع فرابورسی پیوسته بود، صدرنشین جدول شد؛ فارغ از آنکه مقایسه گزارش‌های ماه مهر و آبان تک‌نماد صنعت یادشده (مادیرا) خبر از کاهش ۲۴ درصدی مبلغ فروش آن می‌داد.

در میان گزارش‌هایی که دیروز در سامانه کدال قرار گرفت، شماری از نمادهای فلزی و پتروشیمی گزارش‌های مناسبی را به نمایش گذاشتند. فولاد هرمزگان جنوب، با وجود کاهش ۲۰ درصدی نرخ فروش اسلب، تعداد فروش خود را بیش از دو برابر ماه قبل اعلام کرد. فولاد ارفع نیز در پی افزایش تعداد فروش شمش داخلی، رشد ۴۵ درصدی را تجربه کرد. سهامی ذوب‌آهن اصفهان نیز در ماهی که گذشت بیش از ۴۵ درصد به درآمد حاصل از فروش آن افزوده شده بود. همچنین در بین سهام پتروشیمی، پتروشیمی زاگرس در گزارش ماهانه خود خبر از افزایش ۱۱۷ درصدی فروش کل داد که عامل اصلی آن افزایش دو برابری تعداد فروش متانول بود. همچنین در پتروشیمی غدیر به دنبال رشد ۱۱‌درصدی نرخ فروش PVC و افزایش تعداد فروش آن، درآمد حاصل از فروش تقریباً سه برابر شد.

در جریان دادوستدهای روز گذشته، نزدیک به ۲ میلیون برگه در بازار اوراق با درآمد ثابت دست به دست شد که نقدینگی حاصل از آن به بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان رسید. در این میان ارزش معاملات اوراق اسناد خزانه اسلامی بالغ بر ۱۱۶ میلیارد تومان بود که حاصل از معاملات بیش از یک میلیون ورقه‌ای اسناد مزبور بود. غالب اوراق مذکور با رشد قیمتی همراه شدند. نرخ سود موثر اوراق اسناد خزانه اسلامی نیز با کاهش ۲/ ۰ واحد درصدی، در سطح ۹/ ۲۳ درصدی قرار گرفت.