در بازار دیروز در گروه فولادی، اطلاعیه عرضه یک جای ۵۱ درصد سهام کنترلی فولاد کاویان، در روز شنبه ۲۴ آذر ماه از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد. این عرضه را سهامدار حقیقی شرکت انجام می‌دهد. براساس اعلام میزان ۵۱ درصد سهام کنترلی شرکت فولاد کاویان با قیمت پایه کل ۵۵۴میلیارد و ۵۷۴میلیون تومان عرضه خواهد شد. در گروه غذایی مدیر عامل شرکت «قند بیستون» گفت: سیاست‌گذاری و نرخ‌گذاری شورای اقتصاد برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی موجب گران شدن برخی محصولات از جمله قند و شکر در سال آینده خواهد شد.

محسن علی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، شورای اقتصاد بر اساس یک منطق اقتصادی که وضعیت صادرات، نرخ ارز و... را مدنظر قرار داشت. نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین می‌کرد؛ اما این مهم در سال جاری مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. در گروه قندی، دیروز همچنین قند شیرین خراسان اقدام به شفاف‌سازی کرده و متوقف شد. دیروز قند شیرین اعلام کرد قند تربت جام را واگذار کرده و از این محل ۳/ ۳میلیارد تومان سود معادل ۶۵۴ریال سود به ازای هر سهم کسب کرده است. در گروه بیمه‌ای وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با تصویب دولت در بودجه سال آینده،همه سهام دولتی بیمه البرز واگذار و این شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش «ایسنا» فرهاد دژپسند با حضور در همایش بیمه و توسعه ضمن تاکید بر لزوم خصوصی‌سازی در صنعت بیمه، ضرورت انتشار بهادارسازی اوراق بیمه را گامی مهم در شرایط تحریم دانست.

در گروه ساختمانی دیروز، پیشنهاد هیات‌‌مدیره شرکت شاهد به مجمع عمومی فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه منتشر شد. بر این اساس سرمایه «ثشاهد» از مبلغ ۲۷۰میلیارد تومان به مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان معادل ۴۸ درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته خواهد بود که به منظور اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی نمین واصلاح ساختار مالی شرکت صورت خواهد کرد.

در گروه دامداری گلدشت اصفهان اعلام کرد که در اجرای افشای اطلاعات معاملات با اشخاص وابسته و تغییر در ترکیب مشتریان، مقدار ۲۵ تن شیر تولیدی روزانه در مجموع به میزان ۱۷ درصد از مبالغ فروش پیش‌بینی شده برای شش ماه دوم سال ۱۳۹۷ به‌عنوان مواد اولیه برای تولید محصولات شرکت کیمیای و حدت اسپادان (شرکت سرمایه‌پذیر) فروخته خواهد شد.

این میزان شیر با نرخ میانگین ۲۱۵۰تومان تا پایان سال به فروش خواهد رسید. «زگلدشت» تاکید کرد: این موضوع در گزارش تفسیری مدیریت مربوط به عملکرد ۶ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، در قالب صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی شده، لحاظ شده است. به این ترتیب بر برآورد کلیه درآمدها و عملکرد سال ۱۳۹۷ تغییری ایجاد نمی‌کند. دیروز همچنین دامداری بینالود درخصوص اعلام نرخ فروش شیر خام توسط انجمن‌های صنفی کارفرمایی گاوداران ایران، عنوان کرد که افزایش نرخ شیر خام توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تاکنون ابلاغ نشده است. شایان ذکر اینکه اثرات مدنظر در نرخ فروش به‌رغم اینکه اعلام نشده، در اطلاعات کنونی شرکت اعمال شده است. همچنین نرخ فروش شیر در شش ماه دوم سال مالی ۱۳۹۷، با احتساب حمل‌و‌نقل و شاخص‌های کیفی شیر خام مبلغ ۲۱۰۰تومان در نظر گرفته و از ابتدای مهرماه فروش شیر خام با نرخ مذکور صورت گرفته است.

در گروه فلزی لوله و ماشین‌سازی ایران، در نظر دارد اصالتا و وکالتا تعداد ۱۶میلیون و ۱۰۴هزار و ۲۲۴ سهم شرکت نوآوران سبز احیا (سهامی خاص) را در مجموع معادل ۸۵/ ۲۴ درصد سهام آن شرکت را به‌صورت یکجا به اشخاص حقیقی یا حقوقی و از طریق مزایده واگذار کند. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۴۲۹میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۲۱میلیارد تومان رسید.