وی در ادامه به اهمیت برگزاری نمایشگاه، در شکوفایی اقتصادی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه، همواره به عنوان ابزاری جهت مواجهه عمومی افراد در زمینه‌ها مختلف مطرح است. تجربه نشان داده است در نمایشگاه، دسترسی مردم به مجموعه‌ای از محتواها، دیدگاه‌ها، نوآوری‌ها و مسوولان با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

فلاح در ادامه با اشاره به به اهمیت و اثرات مثبت برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در کشور، گفت: طی سال‌های اخیر جایگاه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه بسیار ارتقا یافته است. این نمایشگاه با اتکا به حضور پرشور مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، روند رو به رشد چشمگیری، به‌ویژه در سال‌های اخیر تجربه کرده است. وی در ادامه تصریح کرد: این رویداد در بخش بین‌المللی نیز موفق عمل کرده و در سطح خاورمیانه نیز مورد توجه سازمان ملل قرار گرفت؛ به‌نحوی‌که در سال ۲۰۱۲ جایزه عملکرد جهانی شایسته از سوی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد به سازمان بورس و اوراق بهادار، به‌دلیل برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و اثرگذاری بر کیفیت زندگی عموم مردم اهـدا شده است.

   تنوع برنامه‌ها در فاینکس ۲۰۱۹

فلاح همچنین درخصوص جزییات برگزاری دوازدهمین دوره این نمایشگاه توضیحاتی ارائه داد و گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با شعار «مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر» برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از اول تا چهارم اردیبهشت سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

وی افزود: طی دو سال اخیر شورای‌عالی سیاست‌گذاری این نمایشگاه با حضور نمایندگان سه بخش بورس، بانک و بیمه جلساتی را برگزار کرده و در هم‌اندیشی و هم‌افزایی رویدادها نقش قابل‌توجهی ایفا کرده است. به‌علاوه در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد، ستاد اجرایی نمایشگاه تشکیل شده و برنامه‌های متنوعی نیز در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس همچنین عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین رویدادهای ۲۰۱۹Finex برپایی تالار فرهنگ، غرفه کودک، مسابقه فین‌تک دانش‌آموزی، مسابقه بورس‌کاپ، برنامه انگیزشی ICMTALK، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، برپایی همایش‌های جانبی و رویدادهای بین‌المللی است. همچنین سال آینده طی روزهای برگزاری نمایشگاه، یک بازی در تلفن‌های هوشمند اجرا می‌شود، تا ضمن ارتقای سطح دانش بازدیدکنندگان، از طریق اهدای جوایز ارزنده انگیزه بیشتری برای توجه به حوزه بورس، بانک و بیمه ایجاد شود.