احمدی تاکید کرد: براساس مصوبات کمیته گواهی‌‌نامه‌‌های حرفه‌ای، دانشجویانی که تا پیش از برگزاری آزمون‌ها بتوانند حداقل مدرک دانشگاهی خود را (مدرک کارشناسی) پس از تایید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند، می‌توانند در آزمون‌های بازار سرمایه شرکت کنند. وی ادامه داد: برخی از داوطلبان بدون مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی آزمون‌ها و تنها براساس شنیده‌ها اقدام به ثبت‌نام در آزمون‌هایی می‌کنند که نیاز به گذران واحدهای پیش‌نیاز دارد، لذا این دسته از داوطلبان باید دقت کنند که در صورت به وجود آمدن چنین مشکلاتی، آزمون آنها ابطال می‌شود.

احمدی گفت: لازم است تمامی متقاضیان پیش از ثبت نام در هر آزمونی، حتما شرایط عمومی و اختصاصی آن آزمون که بر روی سایت مرکز آموزش قرار دارد را به دقت مطالعه کنند. بدیهی است در صورتی که مقررات موجود رعایت نشود، مسوولیت‌ آن به عهده داوطلب خواهد بود. رئیس مرکز آموزش با اشاره به برخی معافیت‌‌ها در آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه عنوان کرد: برابر مصوبات هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، افرادی که سطح یک مدرک بین‌المللی CFA را با موفقیت گذرانده‌اند می‌توانند در آزمونی که تحت عنوان اصول بازار سرمایه (ویژه دارندگان مدارک CFA) است ثبت‌نام کنند.

وی افزود: اگر این دسته از داوطلبان در دو درس اصول بازار اسلامی و اخلاق حرفه‌‌ای و مقررات اصول بازار سرمایه حداقل نمره ۵۰ را کسب کنند می‌توانند پس از گذراندن دوره آموزشی، گواهی‌نامه اصول بازار را دریافت کنند. همچنین دارندگان مدرک سطح دو CFA در صورت داشتن گواهی‌‌نامه اصول بازار سرمایه می‌توانند در آزمون مقررات تحلیلگری بازار سرمایه (ویژه دارندگان مدارک CFA) که برای این افراد پیش‌‌بینی شده شرکت و به شرط اخذ حدنصاب ۵۰، گواهی‌نامه موصوف را دریافت کنند. این مقام مسوول ادامه داد: درخصوص آزمون معامله‌گری بازار سرمایه نیز مصوباتی وجود دارد که در بخش آشنایی با گواهی‌‌نامه‌ها و شرایط عمومی و اختصاصی سایت بارگذاری شده است. برای آشنایی با سرفصل‌ آزمون‌ها، شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین برنامه زمان‌‌بندی آزمون‌‌ها به سایت اداره آموزش و امور گواهی‌‌نامه‌‌های حرفه‌ای به نشانی icmc.seo.ir مراجعه کنید.