در این شرایط، شاخص کل روز چهارشنبه نیز شرایط مثبتی را پشت سر گذاشت و توانست با رشد ۹۵/ ۰ درصدی(معادل هزار و ۴۹۳ واحد) نقش زیادی در رشد ۲هزار و ۳۶۱واحدی شاخص کل طی هفته گذشته ایفا کند. روز چهارشنبه شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۲۴۱ واحدی عدد ۲۷‌هزار و ۲۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. نمادهای پتروشیمی پارس، بانک ملت، فولاد مبارکه و پالایشگاه‌های اصفهان و تهران بیشترین سهم را در رشد شاخص کل ایفا کردند.در بازار روز چهارشنبه در گروه حمل‌ونقل‌ موضوع توقیف شناور تاید واتر در کویت مورد توجه بود. در همین رابطه عضو هیات‌ عامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به توقیف شناور ایرانی توسط کویت اظهار کرد: این شناور متعلق به تایدواتر و نام آن اروند تاید بوده که مخصوص نصب سازه در دریا است.

هادی حق‌شناس با بیان اینکه در ادامه اختلافاتی در قرارداد ایجاد می‌شود، تصریح کرد: به دلیل تحریم، پیمانکار کره‌ای شناور متعلق به تایدواتر را که ثبت ایران بوده تغییر ثبت داده و به نام کویت می‌کند. این یک تخلف بزرگ بوده چون تغییر ثبت شناور به نام ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی باطل نشده بود. حق‌شناس ادامه داد: در واقع به لحاظ حقوقی پیمانکار کره‌ای مرتکب تخلف شده که در ادامه با پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت، این مشکل حل شده است.

وی با بیان اینکه حل این مشکل هزینه‌هایی را به دنبال داشته که به عهده نماینده پیمانکار بوده و نه تایدواتر، یادآور شد: حدود یک ماه پیش این شناور (بارج خدماتی) اقدام به خارج شدن از آب‌های کویت و حرکت به سمت ایران می‌کند. اسناد خروج نیز تایید شده اما زمانی که شناور از آب‌های کویت خارج می‌شود مجددا نهاد دریایی کویت این شناور را به بندر بر‌می‌گرداند.از طرف دیگر، سهامداران بورس انرژی با خبر مناسب عرضه ۳میلیون بشکه نفت در بورس انرژی مواجه شدند. بیژن نامدار‌زنگنه با اشاره به فروش دو مرحله‌ای نفت در بورس گفت: گزارش این دو مرحله فروش به شورای عالی اقتصادی قوای سه‌گانه ارائه و مجوز جدید از سران سه قوه برای مرحله جدید فروش نفت در بورس اخذ شد. وزیر نفت با بیان اینکه به زودی اطلاعیه‌ای درباره مرحله سوم فروش نفت در بورس صادر می‌شود که شاید هفته آینده این عرضه رخ دهد، افزود: در این راستا مجوز لازم از سران سه قوه اخذ شده تا ۳ میلیون بشکه نفت در بورس به‌صورت صد درصد ریالی با ارز سنا به فروش برسد.

اگر فردی به خرید ارزی نفت در بورس تمایل داشت نفت به‌صورت ارزی به این شخص ارائه و اگر فردی به خرید ریالی نفت تمایل داشت عرضه به‌صورت ریالی انجام می‌شود.

در گروه خودرویی، ایران خودرو شایعه صدور فاکتور تعهدات قطعی شرکت بدون سود مشارکت را تکذیب و اعلام کرد به تمام تعهدات در فروش قطعی محصولات پایبند است.ایران خودرو درباره شایعه منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر صدور فاکتور تعهدات قطعی شرکت بدون سود مشارکت، ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: تمامی تعهدات خود را با قیمت قطعی و مطابق شرایط تنظیم شده قرارداد به مشتریان تحویل خواهد داد.

در گروه پتروشیمی، مدیرعامل هلدینگ بورسی نفت و گاز پارسیان بعد از ۱۰ سال تغییر کرد. مرتضی عزیزی که از ۱۰ سال پیش مدیرعامل هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان بود، از این سمت کنار رفت تا حسین شهریاری عهده‌دار این مسوولیت شود.شهریاری دارای سابقه مدیرعاملی پتروشیمی فجر، مدیریت برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیرعامل پتروشیمی دماوند است؛ عزیزی از این پس رئیس هیات‌مدیره «پارسان» خواهد بود. در گروه پالایشگاهی، سعید محمد، فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء گفت فاز ۳ پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا بهمن ماه به ظرفیت نهایی می‌رسد. وی افزود:امروز فاز سوم ستاره خلیج فارس در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و فاز چهارم هم در حال اجرا‌ست و کار شروع شده است. در فاز سوم پالایشگاه، خردادماه امسال واحد تقطیر تحویل کارفرما و وارد مدار شد؛ شیرین‌سازی نفتا را جهت راه‌اندازی تحویل کارفرما دادیم و در کمتر از یک ماه تولید آغاز می‌شود. در مرحله اول روزانه ۵/ ۴ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود. برنامه زمان‌بندی کارفرما تا پایان سال بود اما برنامه داریم دهه فجر امسال این فاز را به بهره‌برداری برسانیم و قبل از بهمن‌ماه امسال فاز ۳ به ظرفیت نهایی می‌رسد. وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی در بخش سیویل فاز ۴ ستاره خلیج فارس آغاز شده است،‌ همچنین بخشی از فوندانسیون‌ها و سفارش کالا انجام شده است. پروژه زمان‌بندی ۲۴ ماهه دارد که از شهریور امسال آغاز شد‌؛ در مورد مبنای قرارداد هم با کارفرما به نتیجه خواهیم رسید و این پالایشگاه در واقع مجموعه‌ای صد درصد‌ ایرانی خواهد بود یعنی طراحی و کالا صد درصد ایرانی است.

در گروه بیمه‌ای، بیمه پاسارگاد اعلام کرد که مجمع این شرکت با افزایش سرمایه ۳۳درصد (‌۵۹۵.۳۵۰ میلیون ریال معادل ۲۳درصد از محل سود انباشته و ۲۵۵.۱۵۰ میلیون ریال معادل ۱۰درصد از محل اندوخته) و ۶۷درصد در اختیار هیات‌مدیره موافقت کرد.در گروه کامپیوتری، افرانت سهامداران خود را برای تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه به مجمع فراخوانده است این مجمع روز یکشنبه مورخ ۱۶/ ۱۰/ ۱۳۹۷ در محل ساختمان شرکت افرانت (سهامی عام) به نشانی تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه شرقی، خیابان سهند، پلاک ۱۲ برگزار خواهد شد.

در گروه بازرگانی، زمان جلسه معارفه فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش دوشنبه ۱۰ دی تعیین شد. به این ترتیب، انتظار می‌رود عرضه اولیه ۱۰ درصدی «افق» در روزهای آینده انجام شود. سود هر سهم این شرکت در سال مالی گذشته ۶۸۴ ریال و درصد تقسیم شده بین سهامداران ۶۵۰ ریال معادل ۹۵ درصد بود. همچنین سیاست تقسیم سود برای عملکرد سال‌های مالی ۹۷ تا ۹۹ تقسیم ۹۰ درصد سود و برای سال‌های پس از آن بازه زمانی، حداقل ۷۵ درصد سود خواهد بود.در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس به هزار و ۱۲۲میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۲۵میلیارد تومان بالغ شد. با این کارنامه در کل هفته ارزش معاملات با ۳۶درصد رشد به ۳هزار و ۴۰۴میلیارد تومان بالغ شد، شاخص نیز با رشد ۲درصدی، بازدهی معامله‌گران در سال جاری را به ۶۵درصد رساند.