در همین رابطه دیروز نفت پارس و برخی دیگر از نمادهای تولید‌کننده روغن دست به شفاف‌سازی زدند. در این شفاف‌سازی‌ها آمده است به استناد مصوبه مورخ ۱۱ آذر ۹۷ هیات‌ وزیران، برای فروش لوبکات با نرخ ارز رسمی (۴۲۰۰ تومانی) در ۵ ماه پایانی سال ۱۳۹۷، اعتباری به میزان ۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این میزان در مقایسه با تقاضای ۴ پالایشگاه تولید‌کننده روانکار کافی نبوده و منجر به خرید با نرخ‌های محاسبه شده با نرخ ارز نیمایی خواهد شد. با توجه به مکاتبه شرکت‌های عرضه‌کننده لوبکات و مطالبه مابه‌التفاوت مبلغ فوق، مراتب برای استحضار سهامداران محترم اعلام می‌شود. انجمن صنفی پالایشگاه‌های روغن‌سازی و شرکت‌های فعال در این صنعت برای رفع ابهامات موجود در حال مذاکره با مراجع ذی‌صلاح هستند و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

در بازار دیروز در گروه فلزی شرکت ذوب آهن درباره معافیت مالیاتی مازاد تجدید ارزیابی زمین و زیان قابل قبول مالیاتی عملکرد ۹۵ دست به شفاف‌سازی زد. بر این اساس، «ذوب» اعلام کرد: حوزه مالیاتی به موجب برگ تشخیص مالیات تسلیمی ۷ خرداد سال جاری مطالبه مبلغ ۹/ ۶۰۸ میلیارد تومان مالیات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بخشی از زمین با ادعای عدم رعایت کامل الزامات قانونی کرده که طبق رای هیات حل اختلاف مالیاتی مبلغ ۵/ ۲ هزار میلیارد تومان مازاد حاصل از تجدید ارزیابی معاف از پرداخت مالیات است و مبلغ ۶/ ۲۷۲ میلیارد تومان از زیان سال ۹۵ شرکت مورد تایید است. رای هیات ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ به مودی(۸ دی ماه) قابل تجدید نظر خواهی است. در گروه فلزی همچنین افزایش سرمایه ۵۰ درصد از انباشته شرکت جام دارو به مرحله ارائه گزارش توجیهی رسیده است براساس اعلام هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۸۰ میلیاردریال به مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۷ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.در گروه شرکت‌های بازرگانی شرکت در آستانه عرضه فروشگاه افق کوروش دست به انتشار صورت‌های مالی خود زد. با این اطلاعات مشخص شد «افق» در صورت‌های مالی تلفیقی نیمه اول سال جاری قادر به تحقق سود ۸۹۸ ریالی شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (۱۵۹ ریال) حکایت از افزایش ۴۶۵ درصدی دارد و با تحقق سود ۶۸۷ ریالی هر سهم در سال مالی گذشته، در مجمع سالانه برای هر سهم ۶۵ تومان سود تقسیم کرده است. همچنین در عملکرد ۶ ماهه شرکت اصلی ۹۱۷ ریال سود به ازای هر سهم محقق شد که ۴۸۰‌درصد نسبت به سود ۱۵۸ ریالی دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین ۸۹۸ ریال سود تلفیقی هرسهم است.

در گروه شرکت کامپیوتری، شرکت آسان پرداخت با دریافت مجوز افزایش سرمایه از سود انباشته آماده برگزاری مجمع فوق‌العاده شد. به این ترتیب، «آپ» که با سرمایه اسمی ۲۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شده، پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۰ درصدی داشت اما در نهایت مقرر شد این تامین مالی با ۷/ ۳۲ درصد افزایش انجام شود و طی آن از محل سود انباشته، سرمایه این شرکت به ۵/ ۲۶۴میلیارد تومان برسد. هدف از این افزایش سرمایه، جلوگیری از خروج وجه نقد بابت تامین سرمایه در گردش لازم برای تحقق طرح توسعه پایانه‌های فروشگاهی اعلام شده است.در گروه دارویی، افزایش سرمایه ۵۰درصد «دلقما» تصویب شد با توجه به زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ شرکت، افزایش سرمایه فوق تا زمان برگزاری این مجمع نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت خواهد رسید. در گروه معدنی نیز دیروز احیا سپاهان نیز افزایش سرمایه ۴۵درصد از انباشته را تایید کرد و البته سرمایه قبل از مجمع ثبت می‌شود. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۸۲۴میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۹۷میلیارد تومان بالغ شد.