رضا شیوا درباره آخرین وضعیت دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای انحصاری به خبرگزاری فارس گفت: براساس ماده ۵۸ فصل نهم اصل ۴۴، شورای رقابت موظف است تا همه ساله دستورالعمل تعیین قیمت را برای خودروهای دارای انحصار ارائه کند اما به دلیل وضعیت فعلی اقتصاد، شورای عالی هماهنگی اقتصادی متشکل از سران سه قوه تشکیل شد و این شورا با اخذ اختیاراتی از مقام معظم رهبری ابلاغیه‌ای صادر کرد. وی افزود: براساس بند ۳ ابلاغیه مقرر شد تا شورا و نهادهایی که قیمت‌گذاری انجام می‌دادند، شیوه قبلی را ادامه دهند اما قیمت‌گذاری‌ها براساس تایید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی باشد. بنابراین شورای رقابت هم با توجه به وظیفه‌ای که برعهده داشت در مورد قیمت‌گذاری خودرو باید کار کارشناسی انجام می‌داد و پس از این اقدام قیمت‌های پیشنهادی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی که ریاست آن بر عهده رئیس‌جمهور است اعلام می‌کرد.شیوا گفت: شورای رقابت مصوب کرد دستورالعمل قیمت‌ها مانند چند سال گذشته براساس روش سقف قیمت است و آن را برای ریاست شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال کرد.

در گروه سیمانی، رشد روز دوشنبه نمادهای سیمانی جای خود را به تعادل نسبی داد. دیروز در این گروه سیمان غرب مجوز افزایش سرمایه ۶۷ درصدی را از سازمان بورس گرفت. «سغرب» می‌تواند سرمایه فعلی را از ۳۰ به ۵۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت سیمانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز و ابقای سهام شرکت در تابلوی فرعی بازار اول بورس اعمال می‌شود. در گروه شرکت‌های کامپیوتری، آسان پرداخت که به‌تازگی مجوز افزایش سرمایه ۳۳ درصدی را از سازمان بورس گرفته، ساعت ۱۱ روز یکشنبه ۲۳ دی به مجموعه فرهنگی- ورزشی تلاش می‌رود تا رساندن سرمایه فعلی از ۲۰۰ به ۵/ ۲۶۴ میلیارد تومان را از محل جذب سود انباشته به تصویب برساند.در گروه دارویی هم کارخانجات داروپخش با دریافت مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته، ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۲۴ دی راهی مجمع در محل شرکت واقع در کیلومتر۱۸ اتوبان تهران- کرج می‌شود.در گروه سلولزی، فیبر ایران اقدام به فروش یک باب ویلا واقع در دهکده ساحلی بندرانزلی کرده بود که مشتری نداشت.

در گروه فلزی، مجوز فروش محصولات «ذوب» برای خارج از بورس کالا صادر شد. با مجوز معاون وزیر صنعت، پروژه‌های عمرانی و ساختمانی می‌توانند محصولات ذوب آهن را خارج از بورس کالا و با قیمت‌های کشف شده این بورس به‌صورت مستقیم خریداری کنند. جعفر سرقینی طی نامه‌ای به معاونان عمرانی استانداری‌های ۳۱ استان اعلام کرد: پروژه‌های عمرانی و ساختمانی می‌توانند با تایید معاونت عمرانی استانداری‌ها، محصولات ذوب‌آهن را خارج از بورس و با قیمت‌های کشف شده در بورس، به‌صورت مستقیم و بدون واسطه از این شرکت خریداری کنند. در اخبار پیرامونی بازار، روز گذشته شورای نگهبان پس از بررسی مصوبه اصلاح شده مجلس درباره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT،‌ در قالب نامه‌ای به تاریخ ۳ دی ۹۷ خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس، اعلام کرد که همچنان اکثر مغایرت‌ها با شرع و قانون اساسی در این مصوبه برطرف نشده است. روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی نیز اعلام کرد به دستور دژپسند دریافت شبای مشمولان سهام عدالت که تاکنون موفق به ثبت شماره شبای معتبر بانکی خود نشده‌اند در سامانه سهام عدالت به‌طور موقت فعال شد. همچنین اقدامات آماده‌سازی جهت واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۶ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت ویژه گروه مشمولان روستاییان و عشایر سراسر کشور در سازمان خصوصی‌سازی در حال انجام است و پس از اقدامات صورت گرفته، به‌زودی سود این گروه از مشمولان شامل روستاییان و عشایر کشور نیز با اطلاع‌رسانی قبلی از سوی این سازمان به حساب این گروه واریز خواهد شد. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت و متعادل بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۷۷۲میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۲۵میلیارد تومان بالغ شد.

09 (4)