به این ترتیب در بازار دیروز شاخص کل با اتکا به نمادهایی نظیر پتروشیمی‌پارس، فولاد‌مبارکه، پالایشگاه‌های اصفهان و تهران و همچنین نمادهای ملی مس،سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و هلدینگ نفت و گاز تامین توانست به رشد هزار و ۶۴۴ واحدی معادل یک درصد دست یابد. این رشد سبب شد تا شاخص کل بورس در پایان معاملات به رقم ۱۶۳هزار و ۹۶۷واحدی برسد. دیروز همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۱۴۹ واحدی عدد ۲۸ هزار و ۲۵۵ واحد را به نمایش گذاشت.دیروز در گروه سیمانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آمارهای هشت ماهه امسال در بخش معدن و صنایع معدنی را نشانه تداوم تولید در این بخش دانست و گفت: تولید فولاد در این مدت ۱۸ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال رشد داشته، اما تولید سیمان در دوره یاد‌شده نیم درصد کاهش داشته است.

جعفر سرقینی در ادامه با اظهار این مطلب که هر صنعتی فراز و نشیب دارد، اما توسعه کشور بدون تولید سیمان مفهومی ندارد، خواستار آن شد تا انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به ارائه پیشنهادات خود برای کاهش و رفع مشکلات در این صنعت بپردازد.روز گذشته در گروه لاستیکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: لاستیک‌های بازیافتی عمر مفید کوتاه‌تری نسبت به لاستیک‌های استاندارد دارد و خطر ترکیدگی آنها چندین‌برابر دیگر لاستیک‌ها است.سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خانه ملت، با هشدار نسبت به نبود نظارت بر واردات لاستیک، گفت: متاسفانه بخشی از واردات لاستیک خودروهای سبک و سنگین از کشور چین صورت می‌گیرد و در این میان این نگرانی وجود دارد که بخشی از این لاستیک‌ها، محصولات بازیافتی باشد.در گروه خودرویی مدیرعامل سایپا از جایگزینی برخی محصولات پیش‌فروش شده و برنامه عرضه محصولی جدید به‌نام رهام در سال آینده خبر داد.

محمدرضا سروش در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خودرو گفت: سایپا طی ۹ ماه گذشته متحمل زیان شدید ناشی از تحریم‌ها و عدم قیمت‌گذاری خودرو شده و عرضه خودرو با قیمتی کمتر از بهای تمام‌شده، زیان سنگینی را به شرکت‌های خودروسازی و سهامداران تحمیل کرده که باید هرچه زودتر مورد توجه قرار گیرد. همچنین قیمت‌گذاری جدید با مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد و امیدواریم این مصوبه به سرعت ابلاغ شود.وی درباره برنامه تولید خودرو برای آینده توضیح داد: با توجه به محدودیت‌ها، تمرکز بر تولید خودروهایی با درصد داخلی‌سازی بالا خواهد بود و در این بین، پروژه SP۱۰۰ را که اخیرا متوقف شده بود، فعال شده و تلاش می‌شود سال آینده عرضه خودرو رهام آغاز شود.در گروه فلزی ذوب‌آهن از اتمام و پذیرش تعهدات مربوط به بدهی ۴.۲ هزار میلیارد تومانی به بانک‌ها خبر داد.

در گروه غذایی کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در حالی از صدور مجوز توسعه یک واحد گاو شیری ۱۱۰۰ راسی از سوی سازمان دامپزشکی به سازمان بورس خبر داده که تاکید کرده است: تعداد دام مولد مورد‌نیاز در این طرح را از محل تولد دام‌های موجود شرکت با استفاده از اسپرم جنسیت ماده در سال جاری و ساخت بهار‌بند گاو‌شیری تامین کند.سعید صالحی، مدیر‌عامل و عضو هیات‌مدیره کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان به سازمان بورس اعلام کرده که در سال‌جاری برای اجرای طرح توسعه خود نسبت به دیوار‌کشی زمین با مخارج برآوردی ۳۰۰ میلیون تومان اقدام خواهد کرد. این زمین ۱۸۰ هزار متر مربعی در ضلع شرقی دامپروری این شرکت واقع شده که از سال‌های قبل به قیمت تمام‌شده ۱۵ میلیون تومان از سازمان جهاد‌کشاورزی در حساب‌ها منظور و از طریق سند اجاره در اختیار «زقیام» قرار گرفته است.

«زقیام» اعلام کرده: «سال ۹۸ فرایند طرح توسعه خود را تکمیل خواهد کرد. بر این اساس تولید و فروش شیر از ابتدای سال ۱۳۹۹ انجام خواهد گرفت که بر روی عملکرد مالی امسال شرکت بی‌تأثیر خواهد بود.»در گروه واسطه‌گری مالی، با کناره‌گیری محمد ابراهیم پورزرندی، مدیرعامل جدید سرمایه‌گذاری ملی معرفی شد. به این ترتیب یاسر ابوترابی مدیریت جدید «ونیکی» را بر عهده گرفت.در همین راستا بیمه آرمان که با قیمت ۹۵ تومانی هر سهم در بازار پایه «ج» فرابورس حضور دارد و از ۱۰ دی به دلیل لزوم تادیه ۳۰ درصد از مبلغ اسمی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری آرمانی با توقف نماد روبه‌رو‌ است، با تغییر مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره مواجه شد.

به این ترتیب، با تصمیم هیات‌مدیره، کامبیز پیکارجو به‌عنوان مدیرعامل جدید و علیرضا بیانیان مدیرعامل پیشین به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره این شرکت ۱۵۰ میلیارد تومانی انتخاب و معرفی شدند.در گروه بانکی دیروز «نیتین گادکاری»،وزیر کشتیرانی،حمل و نقل و بزرگراه‌های هند اعلام کرد دولت با افتتاح یک شعبه بانک پاسارگاد ایران در بمبئی (مومبای) موافقت کرده است.در گروه خرده‌فروشی نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش در آستانه عرضه اولیه سهام خود در بورس، عملکرد ۹ماهه نخست سال‌جاری را منتشر کرد. بر این اساس شرکت تا پایان آذر ماه سال‌جاری توانسته مبلغ ۱۷۸۳ریال سود به ازای هر سهم محقق کند.در مجموع بازار دیروز، بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۶۶۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۴۷میلیارد تومان رسید.