مدیرعامل «لوتوس» با اشاره به عرضه اولیه سهام در آینده نزدیک، رشد چشمگیر سودآوری شرکت را مدنظر قرار داد و از ۸/ ۵ برابر شدن سود خالص «لوتوس» طی ۷سال اخیر خبر داد. علی تیموری شندی،‌ مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، به ارائه توضیحات در این راستا پرداخت و گفت: روند سودآوری شرکت طی ۷ سال فعالیت، صعودی بوده به نحوی که در سال مالی ۱۳۹۱شرکت ۳۴۶ میلیارد ریال سود خالص از فعالیت‌های خود کسب کرده که در حال حاضر در بودجه سال مالی ۹۷ بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سود خالص برآورد شده است که رشد چشمگیر ۴۷۸درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مربوطه برای فراهم شدن امکان عرضه عمومی سهام «لوتوس» در بورس تهران گفت: بر این اساس با توجه به برگزاری جلسه معارفه‌ شرکت در روز سه‌شنبه دوم بهمن ماه، عرضه سهام در آینده نزدیک خواهد بود؛ تامین سرمایه لوتوس پارسیان در تاریخ هشتم دی ماه ۹۷ با سرمایه ۵ هزار میلیارد ریال در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرش شده است. به این ترتیب قرار است ۱۰ درصد از سهام معادل ۵۰۰ میلیون سهم در بورس تهران و به روش ثبت سفارش عرضه شود. به گفته تیموری، کارگزار عرضه‌کننده سهام، شرکت کارگزاری پارسیان است و عرضه از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو بورس اوراق بهادار انجام خواهد شد.

مدیرعامل «لوتوس» درخصوص عملکرد شرکت طی سال‌های اخیر نیز گفت: تامین سرمایه لوتوس پارسیان طی سال‌های فعالیت خود عملکرد قابل قبولی داشته و در حال حاضر ترکیب درآمدی این شرکت از تنوع بسیار خوبی بهره‌مند است. فعالیت در حوزه‌هایی از جمله مشاوره تامین مالی، تعهد پذیره‌نویسی، بازارگردانی اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری در ابزارهای بازار سرمایه، مدیریت صندوق‎های سرمایه‌گذاری، مشاوره ارزشیابی سهام، مشاوره طراحی نقل‌و‌انتقال سهام، مشاوره عرضه و پذیرش، ضمانت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازارگردانی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازارگردانی سهام، سبدگردانی، معاملات گواهی آتی، معاملات گواهی اختیار معامله و معاملات گواهی سپرده کالایی، از جمله منابع درآمدی شرکت است.

تیموری ادامه داد: تامین سرمایه لوتوس پارسیان با پذیرش رکن مشاور عرضه، بازارگردان و متعهد پذیره نویسی، سهم قابل توجهی در تامین مالی انجام شده از طریق بازار سرمایه کشور داشته است. بر این اساس، تا‌کنون بالغ بر رقم ۳۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تامین مالی با مشاوره این شرکت برای صنایع مختلف انجام شده و بازارگردانی حدود ۵۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اوراق بدهی در بازار سرمایه، بر عهده لوتوس بوده است. در حوزه مدیریت دارایی نیز در حال حاضر مجموع دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در قالب ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری و قراردادهای سبدگردانی،‌ بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است. مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در ادامه به پیش‌بینی خود از فروش سهام این شرکت پرداخت و گفت: شرکت‌های تامین سرمایه جزو برترین نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه کشور هستند که پتانسیل‌های زیادی برای رشد خود و کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور دارند.