به این ترتیب در نهایت شاخص کل بورس آخرین روز بهمن ماه را با رشد ۶۸۲واحدی معادل ۴۴/ ۰درصد پشت‌سرگذاشت و به رقم ۱۵۷هزار و ۳۸۷واحد رسید. در همین راستا شاخص کل هموزن نیز دیروز با رشد ۴/ ۰درصدی به کار خود پایان داد.در معاملات دیروز تداوم انتشار آگهی‌های فروش شرکت‌های بانکی با انتشار آگهی فروش سرمایه‌گذاری امید و آتیه دماوند ادامه یافت؛ بر این اساس بیش از ۹/ ۲میلیارد سهم سرمایه‌گذاری آتیه دماوند (معادل ۷۳/ ۶۵درصد) با قیمت ۴۰۰ تومان در روز سه‌شنبه ۲۸ اسفندماه عرضه خواهد شد. همچنین در همین روز بیش از ۲۱ میلیارد سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (معادل ۴۳/ ۷۰ درصد) نیز با قیمت پایه هر سهم ۹۳۲ تومان به فروش خواهد رسید. این دو عرضه در بازار دوم بورس خواهد بود. انتظار می‌رود بلوک «امید» توسط سرمایه‌گذاری معادن و فلزات خریداری شود.

از سوی دیگر در بازار دیروز در کنار معاملات بازار سهام، پیش‌فروش محصولات خودروسازان انجام شد که به‌رغم رشد قیمت محصولات این پیش‌فروش با استقبال مواجه شده و در مدت کوتاهی تکمیل شد. در گروه خودرویی همچنین ریخته‌گری ایران از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده برای تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد. بر این اساس «خریخت» ۴۰ میلیارد تومانی با دریافت مجوز افزایش سرمایه ۲۱۶ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها،ساعت ۱۴ روز شنبه ۱۱ اسفند در شرکت بهمن‌موتور به این مجمع می‌رود.

بنابراین گزارش، «خریخت» به منظور خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی جهت استفاده از حداکثر ظرفیت تولیدی و احراز شرایط حداقل سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در سازمان بورس،سرمایه فعلی را به ۶/ ۲۱ میلیارد تومان می‌رساند. همچنین در این اطلاعیه عنوان شده که با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مبلغ افزایش سرمایه یعنی بیش از ۷۰میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک‌پذیر است، در صورت انجام افزایش سرمایه از محل مزبور، هزینه استهلاک در حالت انجام افزایش سرمایه نسبت به عدم انجام آن افزایش خواهد یافت.

در گروه غذایی دیروز اکثر نمادهای قندی با رشد قیمت و استقبال معامله‌گران مواجه شدند. افزایش بهای قند و شکر در بازار آزاد و احتمال افزایش بهای دولتی آن دلیل این اقبال ارزیابی می‌شود. در این گروه دیروز قند شیرین زمان برگزاری مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده را اعلام کرد. بر این اساس، سهامداران «قشرین» ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۸ اسفند در میدان فاطمی، خیابان شهید‌گمنام، پلاک۱۴ برای تصویب صورت‌های مالی منتهی به شهریور سال جاری به این مجمع روانه می‌شوند.

 در این گروه همچنین شرکت صنعتی بهپاک در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی یکساله منتهی به ۳۰آذر سال ۹۷، سود هرسهم را یک هزار و ۱۴۱ریال اعلام کرد. سود خالص این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹۶درصدی به ۳۶۵میلیارد ریال و سود عملیاتی با رشد ۴۰درصدی به ۷۳۳میلیارد ریال رسید. سود انباشته نیز در پایان دوره با افزایش ۵۷درصدی ۵۴۵میلیارد ریال منتشر شده است. این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که سود هر سهم شرکت اصلی نیز یک هزار و ۱۴۱ریال است. «بهپاک» اعلام کرده که با توجه به کاهش دریافت تسهیلات ریفاینانس، اغلب تسهیلات شرکت ریالی است. علاوه بر این باتوجه کاهش فروش و سیاست فروش نقدی هزینه مالی کاهش می‌یابد. در این گروه همچین قند ارومیه پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع‌عمومی فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه را اعلام کرد. براساس این گزارش افزایش سرمایه شرکت از مبلغ یک‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومان به ۱۷هزار و ۵۶۰میلیارد تومان (معادل ۹۸۱ درصد)از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌ها به منظور اصلاح وضعیت ساختارمالی شرکت با ضوابط و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار وهمچنین ارتقای نمادمعاملاتی شرکت وگسترش سطح فعالیت شرکت ازطریق منابع داخلی انجام می‌شود.در مجموع بازار سهام روز گذشته شرایط مثبتی را تجربه کرد که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۴۳۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۶۲۶میلیارد تومان رسید.