در دستورالعمل جدید این بازار اما دیگر خبری از تابلوهای مذکور نیست و به جای آن از سه تابلو زرد، نارنجی و قرمز استفاده می‌شود که به خوبی گویای میزان ریسک در این بازار است.  وی تصریح کرد: به این ترتیب تابلو «الف» بازار پایه که پیش از این مختص تشکل‌های خودانتظام و نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس مانند بورس‌ها و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است، با توجه به پذیرش همه این نمادها به جز «بورس انرژی» در تابلو بورس تهران، حذف خواهد شد. تابلو «ب» جای خود را به تابلو «زرد» خواهد دارد و تابلو «نارنجی» نیز جایگزین تابلو «ج» می‌شود. همچنین یک تابلو جدید با نام تابلو «قرمز» در این بازار ایجاد خواهد شد و همان‌طور که از نام آن انتظار می‌رود، شامل شرکت‌هایی می‌شود که دارای یکی از شرایط دریافت حکم ورشکستگی از مراجع قانونی، در حال انحلال یا عدم انتشار اطلاعات مالی برای سه سال متوالی باشند.  محسنی ادامه داد: در حال حاضر سه روز در هفته شاهد انجام معاملات در تابلو «ج» بازار پایه هستیم. بر‌اساس دستورالعمل جدید اما امکان معامله در هر سه تابلو زرد، نارنجی و قرمز، در تمام روزهای هفته وجود دارد. 

وی در ادامه تصریح کرد: معاملات اوراق‌بهادار شرکت‌هایی که در تابلوهای بازار پایه درج شده‌اند، در تمامی جلسات رسمی معاملاتی به‌صورت حراج پیوسته در محدوده دامنه نوسانی برابر با «قیمت پایانی در جلسه معاملاتی قبل به اضافه یک ریال» قابل انجام است. به عبارت دیگر کف دامنه قیمت پایانی روز گذشته و سقف آن این قیمت به اضافه یک ریال خواهد بود. به این ترتیب عملا نوسانات قیمتی معاملات پیوسته در این شیوه گرفته می‌شود. معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس اضافه کرد: در عین حال نمادهای درج شده در این بازار بسته به تابلو، شاهد حراج پایانی خواهند بود. انجام حراج پایانی در نمادهای معاملاتی تابلوهای پایه «زرد»، پایه «نارنجی» و پایه «قرمز»، بدون محدودیت دامنه نوسان روزانه قیمت و به ترتیب حداکثر دو روز در هفته، یک روز در هفته و یک روز در ماه امکان‌پذیر است، مگر آنکه ناشر رویداد شرکتی داشته باشد. محسنی افزود: در بازار پایه پیش‌گشایش ۸:۳۰ تا ۹ را نخواهیم داشت، در روزهایی که دامنه نوسان شرکت باز است از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ معاملات با دامنه نوسانی یک ریال انجام می‌پذیرد. از ۱۱:۳۰ تا ۱۲ هیچ معامله‌ای انجام نشده و از ۱۲ تا ۱۲:۳۰ شاهد حراج پایانی بدون محدودیت دامنه نوسان خواهیم بودیم.

محسنی در پایان خاطرنشان کرد: فرابورس به منظور اعطای مجوز فعالیت به مشتریان و معامله‌گران شرکت‌های کارگزاری در هر یک از تابلوهای بازار پایه، نسبت به طراحی، تعیین شروط مربوط و برگزاری آزمون با هدف سنجش دانش، توانایی و مهارت معامله‌گران و مشتریان شرکت‌های کارگزاری اقدام می‌کند. عدم موفقیت در آزمون مذکور به منزله عدم اخذ مجوز فعالیت در تابلوی مربوطه توسط مشتریان و معامله‌گران شرکت‌های کارگزاری است. به این ترتیب آزمون مذکور جایگزینی برای بیانیه ریسک در این بازار خواهد بود.