مدیر‌عامل شرکت تامین سرمایه تمدن با اشاره به برگزاری هفتمین همایش ملی مهندسی مالی به همت انجمن مهندسی مالی و شرکت تامین سرمایه تمدن که اخیرا برگزار شد، گفت: در این همایش درباره آینده کسب‌و‌کار و نتایج مهندسی مالی بر آن گفت‌وگو شد و راه حل بسیاری از مسائل اقتصادی کشور توجه به ابزارها و محصولات مالی و سیستم‌های مهندسی مالی خوانده شد.

محمود خواجه‌نصیری با بیان اینکه خروج از بن بست‌های موجود در سیستم اقتصادی کشور نیازمند ساختار و ابزارهای خلاقانه و جدید است، گفت: در تمام دنیا با استفاده از محصولات و پیشرفت‌های مالی وضعیت اقتصادی توسعه می‌یابد و در کشور ما نیز باید سیستم‌های مهندسی مالی فعال شوند.  نایب رئیس هیات‌مدیره بورس تهران تاکید کرد: امروز بخشی از مشکل اقتصاد این است که پس اندازهای مردم به سیستم بانکی کشور تزریق می‌شود و این اتفاق سبب تورم می‌شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه باید ارتباط مستقیم مردم با سیستم‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود، گفت: در شرکت تامین سرمایه تمدن این امر اتفاق افتاده است و لازم است سازمان بورس سیاست‌های خود را به‌منظور توسعه زیرساخت‌های مدیریت ثروت و کمک به مدیریت سرمایه مشخص کرده و به توسعه آن کمک کند. خواجه‌نصیری تصریح کرد: هم‌اکنون در آمریکا بیش از ۱۰ هزار صندوق، در اروپا و آسیا چند هزار صندوق در یک زیر ساخت و از یک درگاه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متفاوت مربوط به مدیران سرمایه‌گذاری مختلف را در اختیار مردم قرار می‌دهند و مردم می‌توانند از این طریق به صندوق سرمایه‌گذاری مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن اضافه کرد: در این حالت قدرت بازار سرمایه در کنار بازار پول قرار می‌گیرد و این پلت‌فرم باید مدنظر نهاد متولیان بازار سرمایه قرار گیرد.