دیروز اما شاخص کل هموزن راه متفاوتی را در پیش گرفت به‌طوری‌که با توجه به افت پرتعداد سهام شرکت‌ها، این نماگر با کاهش ۱۷ واحدی مواجه شد و عدد ۳۰ هزار و ۸۴۳ واحد را به نمایش گذاشت. در گروه خودرویی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تزریق سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه‌سازی کشور خبر داد و گفت: روند تولید خودرو در کشور با رفع بخشی از مشکل سرمایه در گردش موردنیاز قطعه‌سازان افزایشی شد. در گروه غذایی نیز به‌‌رغم تعادل نسبی در گروه قندی، در بازار مصرف بهای شکر همچنان دستخوش نوسان است. در همین حال با افزایش ۲۰درصدی بهای چغندر انتظار برای افزایش قیمت شکر وجود دارد. در همین رابطه بهمن دانایی، رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه دلیل اصلی نوسانات قیمت شکر این بود که به دلیل بارندگی برداشت نیشکر به تعویق افتاد، اظهار کرد: ما ابتدای سال پیش‌بینی تولید حدود ۲ میلیون تن شکر را داشتیم.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب شکر درب کارخانه ۳ هزار تومان است، گفت: براساس مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان، قیمت فله فروشی ۳۴۰۰ تومان و در مراکز خرده‌فروشی نیز هر بسته ۹۰۰ گرمی ۴ هزار تومان است؛ بنابراین مردم نباید شکر را بیشتر از این قیمت بخرند. این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه خوشبختانه شورای اقتصاد در حال‌حاضر قبول کرده که قیمت خرید تضمینی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد، افزود: نرخی که دوماه قبل اعلام شد ۹ درصد افزایش داشت ولی الان ۲۰ درصد را پذیرفتند و این مساله تا بیش از ۹۵ درصد قطعی است و منتظر ابلاغ آن هستیم. البته خواسته ما افزایش ۲۵ درصدی نرخ خرید بوده است.در این گروه دیروز مجمع قند خوی با افزایش سرمایه ۹۹درصدی از محل سود انباشته موافقت کرد.همچنین قند شیرین خراسان مجوز افزایش سرمایه هزار و ۸۳۰درصدی خود را دریافت کرد.

در گروه معدنی قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد با بهبود جو بازار فولاد و حاشیه سود فولادسازان چینی، بالا رفت.بر این اساس آخرین قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد ۲/ ۱ دلار در هر تن خشک رشد داشته و ۸۸ دلار در هر تن سی‌اف‌آر شنیده شد. قرارداد سوآپ ماه آوریل استیل ایندکس نیز یک دلار بالا رفته ۴۰/ ۸۴ دلار هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شد. ظاهرا فولادسازان چینی از تولید هر تن فولاد به‌طور میانگین ۳۰ تا ۴۵ دلار سوددهی دارند از این‌رو برخی تمایل بیشتری به خرید سنگ‌آهن نشان داده‌اند.در گروه شیمیایی پارس پامچال برنامه افزایش سرمایه ۱۹۱۹ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی داد؛ «شپمچا» طبق مصوبه ۱۶ بهمن هیات‌مدیره در نظر دارد سرمایه فعلی ۳ میلیارد تومانی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به بیش از ۶۰ میلیارد تومان برساند.در گروه بانکی مجوز افزایش سرمایه بانک صادرات نیز با ۲۰۳ درصد و از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد که نسبت به درخواست ۲۰ درصد اختلاف دارد. به این ترتیب «وبصادر» در حالی نیمه بهمن درخواست ۲۲۳ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را داده بود که باید با مجوز ۲۰۳ درصدی مجمع فوق‌العاده هفته آینده را برگزار کند و طی آن سرمایه اسمی را از ۷/ ۵ به بیش از ۵/ ۱۷ هزار میلیارد تومان برساند تا قادر به خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت شود.سهامداران بزرگ‌ترین‌ بانک حاضر در بورس برای تصمیم‌گیری در مورد این افزایش سرمایه، ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه آینده ۲۱ اسفند در هتل المپیک گردهم می‌آیند تا تکلیف این موضوع مهم را نهایی کنند.در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و با واگرایی شاخص‌های کل و هموزن بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۶۵۵ میلیارد تومان و در فرابورس به ۵۷۳میلیارد تومان رسید.