عبده‌تبریزی از فعالان اقتصادی، ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات ۳۰ ماه اخیر بورس گفت: در این دوره با وجود حاکم بودن شرایط سخت در محیط بیرونی، مدیریت سازمان تمام تلاش خود را برای سازماندهی این نهاد به خوبی انجام داد؛ اما شرایط موجود سبب شده است تا این عملکرد و تلاش به خوبی نمایان نشود.وی افزود: در این دوره با اینکه شاهد جهش ارز و رکود تورمی شدیدی بودیم، ولی در مجموع بازیگران و فعالان بازار از این دوره رضایت دارند.این استاد دانشگاه به ورود ابزارهای متنوع در این مدت  اشاره و تصریح کرد: ابزارها در جهت کمک به وضعیت موجود و اصلاح آن هستند و در فضایی که بنیان‌های اقتصادی بر نظام چند نرخی ارز حاکم است، نمی‌توانند کارآیی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: ایجاد این ابزارها و تصویب شدنشان اتفاق خوبی است، ولی انتظاری که می‌توان از آنها در شرایط فعلی داشت کمتر از شرایط تثبیت شده اقتصادی است. در شرایط تحریمی، برخی از ابزارها که جنبه بین‌المللی دارند هم کارکرد خود را از دست می‌دهند؛ به‌طور مثال اگر تحریم‌ها وجود نداشت، عرضه نفت در بورس انرژی با موفقیت بهتری همراه بود. عبده‌تبریزی در رابطه با ورود ابزارهای جدید به بازارسرمایه توضیح داد: در حال حاضر به قدر کفایت در این بازار ابزار وجود دارد. در شرایطی که رکود تورمی است به حفظ وضعیت فعلی و تقویت وضع موجود تاکید می‌شود. بنابراین، نباید بازاری که با مشکلات اقتصادی و رکود تورمی دست و پنجه نرم می‌کند را با ورود ابزاری جدید گیج کنیم.وی پیشنهاد کرد: بهتر است سازمان بورس در سال جدید بر حاکم کردن مقرراتی که تصویب شده و رونق ابزارهایی که قبلا راه‌اندازی شده است تمرکز کند و به تقویت رویه‌های اجرایی بپردازد.این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: به نظر من اگر سازمان در این سال بر مستندسازی رویه‌های اجرایی کار کند از ایجاد ابزار جدید اثرگذارتر بوده و نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

عبده‌تبریزی درخصوص نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹ که اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد، بیان کرد: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در یازده دوره قبل موفق عمل کرده است. این رویداد به خصوص از نظر آموزشی و تبلیغی اتفاق خوبی است و طبیعی است هر چه به جلو می‌رویم، توقع بیشتری از آن می‌رود. این نمایشگاه نباید به یک برنامه تکراری تبدیل شود و برای جلوگیری از این کار باید در آن نوآوری ایجاد شود. وی تاکید کرد: امیدوارم این نمایشگاه در سال جاری دارای یک جنبه تازه باشد و روال آن مانند سال قبل تکرار نشود؛ به‌طوری‌که همه با اشتیاق به آن رجوع کنند. به نظر من مدیران ارشد هم باید به‌طور وسیع‌تری در این رویداد شرکت کنند و به خصوص در ساعاتی که بازار تعطیل است، بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم در این نمایشگاه حضور داشته باشند. امیدوارم بُعد نوآوری و تازه‌اندیشی در دوازدهمین دوره آن تقویت شود.