این وضعیت اما روز دوشنبه دیگر در بازار مشاهده نمی‌شد و معامله‌گران با تشکیل صف‌های خرید سنگین روزی تاریخی را شاهد بودند که در آن بازگشایی نماد بانک تجارت و گل‌گهر به همراه رشد قیمت سهام شرکت‌های فولاد‌مبارکه، پتروشیمی‌پارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس موجب شد شاخص کل تا پایان بازار ۵۷۲۲ واحد رشد کرده و به بازدهی حدود دو درصدی دست یابد. شاخص دیروز در پایان معاملات در سطح ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز روز گذشته با افزایش ۲/ ۲ درصدی به رقم ۳۹ هزار و ۹۷۱ واحد رسید.  در بازار دیروز در خبرهای مهم برای بازار رئیس‌کل بانک‌مرکزی ضمن ارائه گزارش برنامه‌های این بانک برای رونق تولید گفت: بانک مرکزی برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، وزرای امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران برگزار شد. عبدالناصر همتی در این نشست به تشریح برنامه‌های بانک مرکزی برای رونق تولید در سال‌جاری پرداخت و گزارشی از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه کرد.
آن‌طور که رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرده در سه ماه پایانی سال 97 حدود 189 هزار میلیارد ریال به سیستم تولیدی کشور تزریق شده که تحولاتی در این بخش‌ها ایجاد کرده است.همتی با بیان اینکه از 357 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که تا بهمن ماه سال 97 به سرمایه‌ در گردش اختصاص یافته 55 درصد به بخش صنعت تعلق گرفته است، افزود: برنامه ما این است که امسال این رقم ۶۵ درصد شود.هرچند مواضع همتی درباره تغییر نرخ سود بانکی در یکی از یادداشت‌های اینستاگرامی‌اش کاملا مشخص شده بود ولی وی در مجلس در بین نمایندگان تاکید کرد که بانک مرکزی برای تغییر نرخ سود بانکی برنامه‌ای ندارد.

وی تاکید کرد: افزایش نرخ سود بانکی سبب فشار به واحدهای تولیدی شده و ناترازی بانک‌ها را افزایش می‌دهد، بنابراین اگر شرایط فراهم باشد باید نرخ سود بانکی را تعدیل کنیم اما فعلا برای آن برنامه‌ای نداریم و تصمیم‌گیری در این‌خصوص باید در شورای پول و اعتبار انجام شود. در بازار دیروز در گروه بانکی بازگشایی بانک تجارت در قیمت فوق‌العاده 454ریال سود مناسبی را برای سهامداران این بانک رقم زد. بانک‌ها که در اسفند ماه عملکرد مطلوبی را به نمایش گذاشتند، با این بازگشایی تقویت بیشتری را تجربه کردند. در همین حال دیروز بازگشایی تجارت با اتفاقی جالب همراه بود و معاملات این نماد برای عدم فشار به سیستم معاملات به بعد از ساعت معاملاتی موکول شد. در گروه قندی اکثر نمادهای این گروه در بازار دیروز در فاز استراحت قرار گرفت. در این گروه قند ارومیه زمان مجمع فوق‌العاده برای تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه ۹۵۶ درصدی از دو محل سود انباشته و اندوخته را اعلام کرد. بر این اساس، «قاروم» ساعت ۹ روز شنبه ۷ اردیبهشت در محل میدان فردوسی، جنب بانک ملت، ساختمان شهد جهت افزایش سرمایه ۹۵۶ درصدی از دو محل تصمیم‌گیری می‌کند.

۵۰۱ درصد این تامین مالی معادل ۱/ ۸ میلیارد تومان از محل سود انباشته و ۴۵۵ درصد آن معادل ۴/ ۷ میلیارد تومان از محل اندوخته است تا سرمایه فعلی را به ۱/ ۱۷ میلیارد تومان برساند و قادر به جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و اصلاح ساختار مالی شود. در گروه غذایی نشانه‌های قوی از حذف ارز ۴هزار و ۲۰۰تومانی در این گروه به چشم می‌خورد.در گروه خودرویی، رضا رحمانی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۹۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد، افزود: امسال هم مانند ماه‌های پایانی سال گذشته، افزایش تولید خودرو را با جدیت دنبال و پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید خودرو در کشور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودروسازی و صنایع وابسته به آن از جمله قطعه‌سازی را از صنایع مهم کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: قرار است خودروسازهای بزرگ کشور که دولت در آن سهام دارد، به تدریج واگذار شود.

در گروه فلزی لوله و ماشین‌سازی ایران در شفاف‌سازی خبر از فروش ۴۰ میلیون سهم از سهام شرکت هامون‌نایزه توسط شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران به ارزش پایه هر سهم ۲.۲۰۰ ریال داد که از این محل این شرکت ۵۲ میلیارد ریال، معادل ۱۰۴ ریال به ازای هر سهم سود شناسایی می‌کند.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به هزار و ۴۷۸میلیارد تومان رسید ودر فرابورس نیز ۶۵۵میلیارد تومان سهام داد و ستد شد.