در بازار دیروز اطلاعیه عرضه اولیه سهام سرمایه‌گذاری صدر تامین با نماد «تاصیکو» منتشر شد. براساس این اطلاعیه امروز (دوشنبه مورخ ۰۹/ ۰۲/ ۱۳۹۸) تعداد ۲ میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین ( تاصیکو) به‌عنوان پانصدوسی و دومین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش استخراج کانه‌های فلزی و گروه طبقه استخراج سایر کانه‌های فلزی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «تاصیکو» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. سرمایه‌گذاری صدر تامین دارای ۲۳۰۰ میلیارد تومان پرتفوی بورسی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرتفوی غیر‌بورسی است که ارزش روز پرتفوی بورسی هم‌اکنون نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان است.

در بازار دیروز در اخبار اقتصادی اعلام شد نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه ١٣٩٨ برابر ۶/ ۳۰ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۹/ ۲۹درصد برای دهک اول تا ۷/ ۳۲ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۳/ ۴۱ درصد برای دهک اول و تا ۹/ ۴۵ درصد برای دهک دهم است.هم چنین بنابر اطلاع مذکور تورم  در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ۹/ ۲۰ درصد برای دهک اول تا ۸/ ۲۹ درصد برای دهک دهم است.

در گروه لیزینگی، لیزینگ غدیر در شفاف‌سازی خاطر‌نشان کرد پیرو توضیحات مدیریت عامل در مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ قابل ذکر است با توجه به اینکه یکی از بدهکاران عمده شرکت به‌رغم پیگیری‌ها و مذاکرات مکرر این شرکت نسبت به واریز اقساط خود اقدام نکرده، لذا موضوع به واحد حقوقی شرکت ارجاع داده شد و پس از پیگیری‌های مکرر و طی مراحل قانونی به عمل آمده این شرکت توانست در تاریخ ۸ بهمن ۹۷ ملک رهنی شخص مذکور را به نام خود ثبت کند، لیکن با توجه به عدم تخلیه ملک موضوع مجدد از طریق نیروهای قضایی و ثبتی پیگیری و در نهایت در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۸ ملک مذکور تخلیه و تحویل این شرکت شد. این موضوع منجر به کاهش مطالبات معوق به میزان ۵۹ درصد شده است.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت با جریان قوی معاملات بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به هزار و ۴۹۴میلیارد تومان و در فرابورس به ۷۰۷میلیارد تومان بالغ شد.