در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که سقف‌شکنی شاخص کل و قیمت اکثر نمادها موجب تحریک معامله‌گران کوتاه‌مدت برای عرضه سهام بود. این مساله باعث شد در ساعت دوم معاملات عرضه‌ها فزونی یافته و برخی از بزرگ‌ترین‌ نمادهای بازار با کاهش قیمت مواجه شوند. اما حضور قوی تقاضا در بازار موجب شد تا اکثر عرضه‌ها جمع‌آوری شده و در نهایت شاخص با رشد ۸۳/ ۰درصدی معادل هزار و ۷۷۴واحد به‌کار خود پایان دهد. به این ترتیب نماگر اصلی بازار در پایان معاملات روز گذشته در محدوده ۲۱۶هزار و ۶۴۲ واحدی متوقف شد. در این روز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی‌های جم و فارس، ملی مس، مپنا و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین سهم را در رشد شاخص کل داشتند. دیروز هچنین شاخص کل هموزن نیز با رشد ۴۰۱واحدی معادل ۹۲/ ۰درصد به رقم ۴۳هزار و ۸۷۸واحد رسید.

در بازار دیروز در مهم‌ترین اخبار پیش‌روی بازار ایجاد طرف ایرانی اینس‌تکس مورد توجه بود؛ دیروز شرکت سهامی ‎خاص سازوکار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا موسوم به «اینس‌تکس» به ثبت رسید و مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره آن نیز انتخاب شد.به‌صورت کوتاه درخصوص این سازوکار می‎توان گفت که به نوعی ابزار و زیرساخت SPV محسوب می‌شود؛ ولی به اشتباه برخی «اینس‌تکس» را تکمیل روند SPV می‎دانند که به معنای ابزار حمایت از مبادلات تجاری است، ولی (INSTEX) یک نوع سازوکار پرداختی است که شرکت‌های اروپایی می‎توانند بدون قرار گرفتن در معرض تحریم‌های آمریکا، با ایران تجارت کنند.

در خبرهای مهم دیگر حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار‌فارس درخصوص رد لایحه معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها در شورای نگهبان اظهار کرد: این لایحه به دلیل وجود بار مالی برای دولت از سوی شورای نگهبان رد شد و در مرتبه دوم نیز، این شورا توضیحات مجلس در این خصوص را نپذیرفت.در حال مذاکره با دولت هستیم تا با قبول این بار مالی، شبهات وارده شورای نگهبان را رفع کند. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات با دولت به نتیجه برسد، این قانون از سوی شورای نگهبان نیز تایید خواهد شد و همه شرکت‌هایی که تا‌کنون از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، افزایش سرمایه نداده‌اند، مشمول قانون مذکور خواهند شد. به‌ این ترتیب خواهند توانست از فرصت به‌وجود آمده در جهت اصلاح ساختار مالی خود استفاده کنند. در گروه خودرویی رشد روزانه قیمت خودروها به یک مساله عمده تبدیل شده است و قیمت خودروها به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است. در همین راستا دیروز در جلسه کمیته خودرو، بر این نکته تاکید شد که هرگونه افزایش قیمت خودروهای تولیدی، هیچ دلیل اقتصادی ندارد زیرا تولید و تحویل خودروها بر اساس برنامه ادامه دارد و مردم به جوسازی دلالان در فضای مجازی توجه نکنند. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت اما با عرضه‌های سنگین بود که در آن میزان معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به هزار و ۵۶۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۷۱۳میلیارد تومان رسید.