عقبگرد ۱۰ درصدی نماگر اصلی بازار از قله تاریخی خود و کاهش سطوح قیمتی سهام، سبب شد تا سهامداران دیگر تمایلی به فروش در قیمت‌های پایین‌تر نداشته و حضور قدرتمندتری از خود در جبهه خرید به نمایش گذارند. به این ترتیب بالغ بر ۸۰ درصد نمادهای بازار در مدار صعودی معاملات به روز خود پایان دادند که به رشد همسوی نزدیک به دو درصدی شاخص کل و شاخص هم‌وزن انجامید.در میان نمادهایی که بیشترین نقش را در هدایت شاخص کل به مراتب بالاتر داشتند، سهام گروه فلزات بیشترین اثر فزاینده را بر نماگر مزبور وارد کردند. فولاد مبارکه اصفهان با اثر فزاینده بیش از ۳۶۲ واحدی صدرنشین بود. پالایش نفت اصفهان نیز در وهله دوم بالغ بر ۲۱۶ واحد بر نماگر اصلی بازار افزود و در ادامه ملی صنایع مس ایران موجب رشد بیش از ۲۰۱ واحدی شاخص کل شد. در مقابل، سهام بانک اقتصاد نوین بر خلاف روزهای اخیر بیشترین فشار را بر شاخص سهام وارد کرد که در سطح محدود ۶۶ واحد بود. در نهایت شاخص بازار سهام با رشد بیش از ۳ هزار و ۶۸۲ واحدی بر سطح ۲۰۷ هزار و ۷۵۱ واحد ایستاد.

در سومین روز هفته جاری که اکثر نمادهای بورسی با اقبال خریداران و رشد قیمتی به معاملات خود پایان دادند، از مجموع صنایع بورسی، ۲۹ گروه رشد متوسط قیمت‌ها را تجربه کردند. در میان صنایع زیانده نیز، گروه سیمانی‌ها با شیب تندتری گرفتار افت قیمت شدند. طولانی‌ترین صف‌های فروش نیز در سهام زیرمجموعه این گروه رقم خورد که سیمان فارس و خوزستان با ارزش صف فروش حدود ۲۲ میلیارد تومانی از این حیث صدرنشین بود.از سوی دیگر شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی روز گذشته در نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس، اظهار کرد که به موجب تعمیرات دوره‌ای کارخانه‌ای، از امروز (۲۴ اردیبهشت) دست کم به مدت دو هفته تولید ام‌دی‌اف متوقف می‌شود.شرکت سیمان قاین، در پی نهایی شدن مراحل ثبت افزایش سرمایه ۳۷۰ درصدی خود از حدود پنج میلیارد تومان به ۲۵ میلیارد تومان در ماه جاری، اطلاعیه توزیع اوراق جدید سهام ناشی از این افزایش سرمایه را منتشر کرد. به این ترتیب، گواهینامه نقل و انتقال سهام منتشر شده قبلی نامعتبر اعلام شد.

از سوی دیگر شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور، از تغییرات بااهمیت در عملکرد سه شرکت تحت کنترل خود با عناوین مینا معدن ترکیه، آینده سازان فولاد البرز و همچنین توسعه تجارت بین‌المللی صبا خبر داد. طبق اطلاعیه منتشر شده «کنور» در سامانه کدال، با توجه به گزارش‌های تهیه شده و اطمینان از عدم ارزش خالص بازیافتنی برای سرمایه‌گذاری در سه شرکت تحت کنترل، ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در حساب‌های شرکت صبانور ثبت و در نظر گرفته شد. کل رقم ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳/ ۶ میلیارد تومان است. در این میان ۱۰ میلیارد تومان ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری برای شرکت مینا معدن ترکیه ( با درصد مالکیت ۹۷درصد)، ۲۰ میلیارد تومان ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری برای شرکت آینده سازان فولاد البرز ( با درصد مالکیت ۱۰۰ درصد) و ۳/ ۶ میلیارد تومان نیز برای شرکت توسعه و تجارت بین‌المللی صبا (بادرصد مالکیت ۹۰ درصد) است.

روز گذشته گزارش توجیهی هیات‌مدیره شرکت فرابورس ایران جهت افزایش سرمایه ۴۰ درصدی آن از مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد تومان، از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به تصویب هیات‌مدیره رسید و جهت بررسی به حسابرس و ناظر قانونی ارسال شد.قند شیرین خراسان نیز که مبنای موافقت کمیته درج فرابورس ایران از تاریخ ۱۳ اسفند در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران درج شده بود پس از ۶ ماه توقف معاملاتی، ساعت پایانی روز گذشته در تابلو پایه ج بازار پایه فرابورس ایران گشایش یافت. در این روز «قشرین» با حجم معاملاتی نزدیک به ۱۹ میلیونی ارزش معاملاتی حدود ۲۰ میلیارد تومانی را رقم زد و افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت را تجربه کرد. شرکت مزبور همچنین روز گذشته آگهی نوبت دوم مجمع خود را در کدال منتشر کرد. مجمع نوبت اول که در تاریخ ۱۹ فروردین بود به علت به حد نصاب نرسیدن به مرحله دوم موکول شد که پیرو این اطلاعیه در ۱۷ خرداد  برگزار خواهد شد.

شرکت موتوژن نیز روز گذشته از دریافت مجوز افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ محصول گروه کولری خود خبر داد. برابر با این اعلامیه نرخ قبلی این محصول که پیش‌تر ۳۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود به ۳۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت. مبلغ فروش محصول عنوان شده در سال مالی گذشته حدود ۱۷۳ میلیارد تومان عنوان شد که ۵۷ درصد از درآمد کل شرکت را در اختیار داشت. شرکت موتوژن با تایید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اقدام به این افزایش ۲۰ درصدی در گروه محصولات کولری کرده که اثرات آن در عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور سال جاری نمایان خواهد شد.  از سویی شرکت کارخانجات ایران مرینوس دیروز پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروش زمین را تکذیب کرد و اعلام داشت که از تاریخ سی‌ام آذر ۹۷ تاکنون هیچ‌گونه تغییر بااهمیتی در وضعیت عملکرد و مالی شرکت رخ نداده است. در جریان معاملات روز گذشته بورس تهران بیش از ۳ میلیارد و ۵۷۶میلیون ورقه (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به ارزش بیش از ۹۵۰میلیارد تومان معامله شد. دادوستدهای فرابورس ایران نیز در میانه هفته با معامله یک میلیارد و ۶۶۹میلیون ورقه به ارزش بیش از ۷۲۷میلیارد تومان رقم خورد که نسبت به روز گذشته رشد ۲۰ درصدی ارزش معاملات را نشان می‌داد.