به گزارش «دنیای اقتصاد»، سعید باقرزاده با اشاره به اینکه ۸۰ درصد پرتفوی «وبوعلی» در سهام شرکت‌های بورسی متمرکز است، خاطرنشان کرد: سیاست هیات مدیره مبنی بر اینکه وزن صنایع موجود در پرتفوی بورسی شرکت با وزن صنایع موجود در بازار سهام همگن شود، باعث شد در یک سال گذشته با ورود به صنایع برتر بازار و خروج از سهام صنایع کم‌بازده رشد قابل توجهی را در پرتفوی شرکت شاهد باشیم. باقرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۳ شرکت بورسی در پرتفوی «وبوعلی» وجود دارد تاکید کرد: ارزش بازار پرتفوی بورسی «وبوعلی» در پایان سال مالی ۹۷ به ۲۷۲ میلیارد تومان رسید و بازده پرتفوی بورسی سرمایه‌گذاری بوعلی در مقایسه با شاخص بازار اختلاف مثبت قابل‌توجهی را ثبت کرد؛ به‌طوری که «وبوعلی» توانست بازدهی ۸۵ درصدی را برای سهامداران در سال مالی منتهی به ۳۰ بهمن ۹۷ ایجاد کند؛ این در حالی است که شاخص بورس در این دوره حدود ۶۱ درصد بازدهی داشته است. مدیرعامل «وبوعلی» با اشاره به اینکه EPS و DPS شرکت در ۴ سال گذشته همواره افزایش داشته ادامه داد: در سال ۹۷ با کسب مبلغ ۸۰۱ میلیارد ریال سود خالص توانستیم برای هر سهم مبلغ ۵۰۱ ریال سود محقق کنیم که از این رقم مبلغ ۳۳ میلیارد ریال آن درآمد حاصل از برگشت ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است؛ بنابراین پیشنهاد تقسیم سود ۲۵۰ ریالی را برای هر سهم داریم.

وی درخصوص برنامه‌های شرکت برای سال ۹۸ نیز گفت: تداوم حضور فعالانه در بازار سهام و استفاده از فرصت‌ها با کنترل ریسک مهم‌ترین اولویت سرمایه‌گذاری بوعلی است. ضمن اینکه وزن سهام صنایع برتر و شرکت‌هایی که تقسیم سود مناسبی دارند را در پرتفوی بورسی حفظ می‌کنیم اما ۲۰ تا ۲۵ درصد منابع پرتفوی را به استفاده از فرصت‌ها و نوسانات بازار اختصاص خواهیم داد. همچنین اگر با پروژه مناسب مشارکت یا سرمایه‌‌گذاری در فعالیت‌های بازرگانی در بخش‌های معدن یا صنایع نفتی و انرژی مواجه شویم به آنها نیز ورود خواهیم کرد.

باقرزاده در پاسخ به سوال یکی از سهامداران درخصوص نیروگاه دماوند گفت: ارزش روز این سهم در پرتفوی بوعلی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و اگر مشتری خوبی برای این سهم داشته باشیم قصد واگذاری این سهم را داریم اما با توجه به اینکه بانک دی سهامدار عمده نیروگاه دماوند و سرمایه‌گذاری بوعلی است، باید خریدار سهام نیروگاه دماوند با سهامدار عمده هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.  مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در ادامه با اشاره به تورم موجود تصریح کرد: جهش نرخ ارز در سال ۹۷ مهم‌ترین عامل رشد بازارها بود که در بازار سهام نیز با افزایش ارزش جایگزینی و در نتیجه قیمت سهام شرکت‌ها نمود پیدا کرد. در عین حال دورنما و روند بازار سهام را در سال ۹۸ افزایشی متعادل پیش‌بینی می‌کنیم. وی با بیان اینکه از اواخر سال ۹۶ تاکنون قیمت اکثر سهام در بازار حدود ۲/ ۲ برابر افزایش داشته است، افزود: این در حالی است که وقتی بازارهای رقیب ۵/ ۲ تا ۳ برابر رشد کرده‌اند بازار سهام هم به‌طور منطقی باید به این رشد برسد. بنابراین بازار سهام بالقوه می‌تواند در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش ارزش داشته باشد؛ که البته این رشد با شیب ملایم‌تری اتفاق خواهد افتاد.