البته بیشترین خرید معامله‌گران حقیقی در نمادهای کوچک بازار رقم خورد. در این میان نگاهی به خرید معامله‌گران در ۳۸ صنعت فعال بورسی نشان می‌دهد که بازیگران خرد بیشترین خالص خرید خود را در سهام زیرمجموعه گروه مواد و محصولات دارویی به میزان بیش از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ثبت کرده‌اند. سیمانی‌ها نیز در این روز شاهد جابه‌جایی افزون بر ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی حقوقی به حقیقی بودند. در گروه محصولات غذایی نیز ۵ میلیارد تومان نقدینگی از پرتفوی معامله‌گران عمده به سبد سهام حقیقی‌ها افزوده شد.

در میان شرکت‌های بورسی اما نماد معاملاتی شرکت سیمان تهران در اولویت خرید معامله‌گران خرد قرار گرفت. دیروز ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار سهم «ستران» به ارزش ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سمت حقوقی به حقیقی جابه‌جا شد. این نماد سیمانی روز گذشته بیشترین ارزش دادوستدها را نیز به خود اختصاص داد. نماد معاملاتی این شرکت در ۸ روز معاملاتی اخیر توانسته بازدهی بیش از ۴۰ درصدی از آن سهامداران خود کند و دیروز نیز با صف خرید به معاملات روزانه پایان داد. در حال حاضر به نظر می‌رسد افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها مهم‌ترین عامل توجه سهامداران به این نماد سیمانی است. کشت و صنعت چین نیز از دیگرنمادهایی بود که دیروز مورد توجه بازیگران حقیقی بازار قرار گرفت. در این نماد معاملاتی روز گذشته بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم به ارزش ۷ میلیارد تومان از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران خرد افزوده شد.

سهام شرکت داروسازی اکسیر نیز در این روز با خالص خرید حدود ۴ میلیارد تومانی به سمت حقیقی‌ها همراه شد.

در آن‌سوی بازار اما این نمادهای کالامحور بورس تهران بودند که مورد توجه معامله‌گران عمده بازار قرار گرفتند. از این رو نمادهای زیرمجموعه گروه فرآورده‌های نفتی شاهد جابه‌جایی حدود ۹ میلیارد تومان نقدینگی در مسیر حقیقی به حقوقی بودند. همچنین دیروز درگروه فلزات اساسی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان از سبد سهام حقیقی‌ها به پرتفوی معامله‌گران عمده افزوده شد. تداوم تنش‌های منطقه‌ای و همچنین تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین که بازتاب آن را می‌توان در افت بهای نفت و دیگر فلزات مشاهده کرد، مهم‌ترین عاملی است که سبب شده تا معامله‌گران نسبت به سهام کامودیتی‌محور محتاطانه عمل کنند. در این شرایط دیروز نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت اصفهان، با جابه‌جایی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در مسیر حقیقی به حقوقی همراه شد. در میان فلزی‌ها نیز «فولاد» و «فاسمین» در صدر لیست خرید معامله‌گران عمده بازار قرار گرفتند.