به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» جمشید ملارحمان ضمن ارائه گزارش هیات مدیره به صاحبان سهام گل‌گهر تصریح کرد: رشد ۸۰ درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات و ثبت رکورد در فروش به حدود ۹۵هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال به همراه افزایش ۷۷ درصدی در درآمد حاصل از فروش تلفیقی در مقایسه عملکرد سال ۹۷ نسبت به ۹۶ رخ داده که بخشی از این میزان رشد به افزایش نرخ دلار بازمی‌گردد.

ملارحمان همچنین از رشد ۱۰۹ درصدی سود خالص و رشد ۱۰۵ درصدی سود خالص تلفیقی این شرکت خبر داد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۴۳ هزار و ۷۸۹ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال سود خالص برای شرکت گل‌گهر شناسایی شده است. وی افزود: سال گذشته بازده دارایی‌های گل‌گهر معادل ۵۴ درصد و ارزش دفتری دارایی‌ها معادل ۵۰ درصد رشد نشان می‌داد. ملارحمان با اشاره به عملکرد گل‌گهر در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: گل‌گهر از مجمع ۹۶ تا مجمع ۹۷ به ارزش بازاری بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان دست یافته است. وی در زمینه تولید محصولات در این شرکت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد مواد اولیه موردنیاز گل‌گهر از «معادن غیر» تامین می‌شود بنابراین به دنبال توسعه اکتشافات در این شرکت هستیم تا از میزان وابستگی به معادن غیر کاسته شود.

وی یادآور شد: در استراتژی گل‌گهر تامین سنگ‌آهن در اولویت قرار دارد، از همین رو به دنبال فراهم آوردن مواد اولیه موردنیاز اقدام به سرمایه‌گذاری در معادن استرالیا کرده‌ایم. ملارحمان که در برنامه کاری خود توسعه و بهینه‌سازی سرمایه‌‌های انسانی و مدیریتی شرکت را دارد، در جلسه مجمع یادآوری کرد: کاهش بهای تمام شده محصولات در راستای افزایش سودآوری برای صاحبان سهام، بهره‌برداری کارآمد از حداکثر ظرفیت تولید، تسریع در تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز طرح‌های توسعه گل‌گهر و بهینه‌سازی خطوط تولید با هدف افزایش ظرفیت از اقدامات پیش روی ما است. وی در پاسخ به این پرسش سهامداران مبنی بر دلیل پایین بودن سطح قیمت فروش گندله به مبارکه خاطرنشان کرد: از زمانی که وارد شرکت گل‌گهر شده‌ام این موضوع را در دست بررسی قرار داده‌ و جلسات متعددی با مدیران شرکت فولاد مبارکه در همین خصوص برگزار کرده‌ایم. هدف ما صیانت از دارایی‌های سهامداران است. ملارحمان گفت: به دنبال این امر از مدیران مبارکه تقاضا کردیم تا بدهی‌های این شرکت را به گل‌گهر صفر کنند و حتی ۲۰ درصد از مبلغ خرید یکساله گندله را زودتر به گل‌گهر بپردازند. وی در پاسخ به پرسش دیگر سهامداران که قیمت فوب بندرعباس گندله معادل ۱۲۰۰ تومان است اما چرا گل‌گهر با قیمت ۸۰۰ تومانی گندله را به فولادی‌ها می‌فروشد تصریح کرد: دولت مواد اولیه را به نرخ دولتی به بخش معدنی زنجیره ارزش فولاد می‌دهد بنابراین معدنی‌ها نیز باید با نرخ پایین‌تر، گندله را به مصرف‌کننده بفروشند. از این رو در کل چرخه قیمت را کنترل می‌کند.

 تقسیم ۹۰ درصدی سود

به پیشنهاد هیات مدیره تقسیم ۵۰ درصد سود میان صاحبان سهام در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه «کگل» مطرح شد اما در این میان با نظر نماینده شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات مبلغ یک‌هزار و ۸۰ ریال معادل ۹۰ درصد از سود قابل‌تقسیم میان سهامداران، به تصویب حاضران در جلسه رسید. سود پایه هر سهم ۹۷ این شرکت معادل یک‌هزار و ۲۱۶ ریال شناسایی شده است. همچنین روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت انتخاب شد.

تغییر در ترکیب اعضای هیات مدیره کگل

بنا به تصمیمات مجمع اعضای هیات مدیره جدید برای مدت ۲ سال دیگر انتخاب شدند.

در انتهای جلسه پس از تصمیم‌گیری درخصوص تقسیم سود پاداش هیات مدیره، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات مدیره در دستور کار قرار گرفت که بنا به قانون تجارت ضمن اعلام در مجمع برای احتمال ورود عضو جدید با میزان سهم لازم شرکت سرمایه‌گذاری مهر برای عضویت اعلام آمادگی کرد.

پس از آن ترکیب هیات مدیره گل‌گهر با شمارش آرا به نفع سرمایه‌گذاری مهر و خروج صبانور از هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» شمارش آرا به مدت ۴ ساعت به طول انجامید و سپس شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید با ۹/ ۱۶ درصد، سرمایه‌گذاری سپه با ۹/ ۱۶ درصد، سرمایه‌گذاری مهر با ۹/ ۱۶ درصد، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با ۸/ ۱۵ درصد و فولاد مبارکه با ۸/ ۱۵ درصد کرسی‌های هیات مدیره را صاحب شدند. در این رقابت صبا نور با ۷/ ۱۴ درصد سهم از هیات مدیره «کگل» خارج شد.