محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان مطلب بالا گفت: اگر دامنه نوسان از ۱۰ درصد کمتر شده و به سه درصد برسد، تاثیری بر ارزش ذاتی سهم نداشته و سهامداران نباید نگرانی درخصوص سودآوری و روند قیمتی سهام بنیادی در بورس، فرابورس و همچنین بازار پایه داشته باشند. وی با اشاره به اینکه قوانین جدید بازار پایه از خرداد ماه مصوب شده بود، ابراز کرد: به‌منظور لحاظ شدن برخی موارد، این قوانین بازبینی شد. پس از بازنگری قوانین، مصوبه شورای‌عالی بورس در مرداد ماه به اطلاع بازار رسید. اما برای اینکه سهامداران به‌صورت کامل فرصت بررسی موارد فنی و سهام خود را داشته باشند اجرای آن  به تعویق افتاد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه پیش از این کشف قیمت‌ها مخفی بود، خاطرنشان کرد: البته طی ۶ ماه نخست اجرایی شدن دستورالعمل جدید، قیمت‌ها مخفی نخواهد بود. خدا بخش با اشاره به اینکه یکی دیگر از تغییرات در دستورالعمل پس از بازنگری، مدت زمان کشف قیمت بود، ادامه داد: براساس دستورالعمل جدید، هفته‌ای یک بار در روزهای دوشنبه کشف قیمت انجام می‌شود که روزهای کشف قیمت با پیشنهاد فرابورس و به‌منظور روان شدن معاملات بازار پایه در صورت تشکیل صف‌های خرید یا فروش به چندین حراج در هفته، قابلیت افزایش دارد.  

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: البته در دستورالعمل جدید امکان فعالیت بازارگردان در بازار پایه وجود دارد و نمادهایی که در بازار پایه جدید از امکان بازارگردانی بهره ببرند، مشمول محدودیت‌های دامنه نوسان ۱، ۲ و ۳ درصد نبوده و تا ۵ درصد امکان نوسان خواهند داشت و این نمادها در طول آکشن نیز امکان نوسان تا ۱۰ درصد را خواهند داشت. وی در پایان تاکید کرد: قواعد معاملات بر روند قیمتی سهامی که از نظر سودآوری، ارزش جایگزینی و دارایی‌های شرکت ارزشمند است، تاثیری ندارد و سهامدارانی که با بررسی و مطالعه دقیق اقدام به خرید کرده‌اند، نباید نگران آینده سهام خود باشند.

یادآور می‌شود براساس آخرین تغییرات اعمال‌شده در قوانین بازار پایه فرابورس  کلیه نمادهای مندرج در بازار پایه در پایان جلسه معاملاتی روز چهارشنبه مورخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ متوقف و نمادهای معاملاتی پس از انجام عملیات فنی و انتقال به تابلوهای مربوطه، در روز دوشنبه مورخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ مجددا قابل‌معامله خواهند بود. همچنین هر هفته برای هر کدام از این تابلوها نیز ‌یک حراج معاملاتی در روز دوشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ انجام می‌شود که روزهای حراج، بنابر پیشنهاد فرابورس قابل افزایش است.