رشد دماسنج اصلی بورس تهران و فتح دوباره کانال ۳۰۲ هزار واحدی در حالی اتفاق افتاد که نماگر هم‌وزن (با اثرپذیری یکسان از تمام نمادها) باز هم به افت پر سرعت خود ادامه داد. با احتساب عقب‌نشینی بیش از ۲ درصدی شاخص هموزن طی معاملات روز گذشته، افت این نماگر از سیزدهمین روز مهر ماه تا قبل از شروع معاملات دیروز (معادل ۱۱ جلسه معاملاتی) به بیش از ۴/ ۱۷ درصد رسید. در همین حال به نظر می‌رسد تا اینجای کار صورت‌های مالی‌ ۶ ماهه شرکت‌های کوچک و متوسط بازار چندان به مذاق معامله‌گران خوش نیامده است و همچنان فروش را به خرید ترجیح می‌دهند. البته طی روز گذشته با شدت گرفتن ترافیک انتشار گزارش‌ها بسیاری از صنایع بورسی تغییر مسیر داده و از کف قیمتی مجاز روزانه به مدار مثبت معاملات بازگشتند. به‌طوری‌که در پایان معاملات روز گذشته ۲۳۴ نماد با قیمت پایانی (متوسط قیمت در طول روز) منفی و ۱۷۹ نماد با قیمت آخرین معامله در مدار منفی وجود داشت. این آمار خود روایتگر چرخش قیمتی بسیاری از نمادهای بورس تهران طی روز گذشته است.گزارش‌های ۶ ماهه خود موجب تقویت تقاضا در بازار سهام شد. روز یکشنبه برای اولین بار در دو ماه گذشته ارزش معاملات خرد (بدون احتساب معاملات بلوک و اوراق) به سطوح پایین‌تر از هزار میلیارد تومانی نزول کرد. اما با توجه به گزارش‌های نسبتا خوب بسیاری از شرکت‌ها ارزش معاملات خرد بار دیگر تقویت شد و به حدود ۱۱۴۷ میلیارد تومان رسید.یکی از گزارش‌هایی که موجب اقبال به سهام فلزی شد، صورت مالی ۶ ماهه شرکت ملی مس ایران بود. «فملی» در نیمه نخست سال جاری به سود خالص ۵ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومانی دست یافته است. این در حالی است که سود خالص ملی مس ایران در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان بود. رشد ۱۲۴ درصدی سودآوری «فملی» موجب شد تا طی روز گذشته ارزش بازار این شرکت بیش از ۶/ ۲ درصد افزایش پیدا کند.

صنایع مس شهید باهنر دیگر تولید‌کننده مس بود که طی روز گذشته عملکرد خود در نیمه نخست سال را گزارش کرد. «فباهنر» که عصر روز گذشته صورت مالی ۶ماه حسابرسی نشده خود را منتشر کرد، طی نیمه نخست سال جاری به سود خالص ۱۷۵ میلیارد تومانی دست یافته است. این در حالی است که در ۶ماه نخست سال گذشته سود خالص این شرکت ۴۸ میلیارد و ۶۳۳ میلیون تومان بود. باید منتظر ماند و دید در روز جاری معامله‌گران سهام چه واکنشی به جهش ۲۶۰ درصدی سودآوری مس باهنر نشان می‌دهند.«فاما» نیز دیروز عملکرد ۶ماهه خود را گزارش کرد. طبق صورت مالی حسابرسی‌نشده صنعتی آما سودآوری شرکت در قیاس با نیمه نخست سال گذشته رشد ۱۳۹ درصدی را تجربه کرده و به ۳۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان رسیده است. در همین راستا می‌توان به گزارش آلومینیوم ایران اشاره کرد که طی نیمه نخست امسال با رشد ۸۲ درصدی در سودآوری به سود خالص ۳۷۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومانی دست یافته است.«سیستم» یکی از نمادهایی بود که در ابتدای ساعت کاری روز گذشته با افت ۵ درصدی قیمت و صف فروش دست و پنجه نرم می‌کرد. اما با انتشار گزارش عملکرد ۶ ماهه این شرکت صف فروش تبدیل به صف خرید شده و نوسان ۱۰ درصدی طی یک روز کاری را تجربه کرد. طبق این صورت مالی سود خالص همکاران سیستم با رشد ۵۳ درصدی در قیاس با ۶ ماه ابتدای سال قبل به ۳۴ میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان رسیده است.

شاخص صنعت خودرو طی نیم ساعت نخست معاملات روز گذشته با افت بیش از یک درصدی مواجه بود. اما با تغییر جو عمومی سهام خودرویی قیمت‌ها از کف روزانه فاصله گرفت و در پایان روز معاملاتی گذشته شاهد رشد ۵/ ۰ درصدی متوسط قیمت‌ها بودیم. در همین راستا می‌توان به گزارش عملکرد صنایع ریخته‌گری ایران اشاره کرد. «خریخت» طی نیمه نخست سال ۹۷ با زیان بیش از ۶ میلیارد تومانی مواجه بود. با گزارش عملکرد این شرکت معلوم شد به‌‌رغم بهبود نسبی وضعیت شرکت صنایع ریخته‌گری زیان‌ده بودن آن همچنان به قوت خود باقی است. اما افت زیان خالص شرکت به کمتر از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم باعث جلوگیری از فروشنده‌های سهم نشد  به‌طوری که طی روز گذشته ارزش بازار این شرکت با افت ۵ درصدی مواجه شد.صنعت مواد دارویی طی روز گذشته با تصاحب ۱۳ درصد از ارزش معاملات روزانه به صدر جدول گروه‌ها با بیشترین ارزش معاملات رسیدند. دارویی‌ها که طی ساعت نخست معاملات با افت ۵/ ۳ درصدی متوسط قیمت‌ها مواجه بودند، با انتشار گزارش‌های شش ماهه برخی از آنها از کف روزانه ۲/ ۱ درصد فاصله گرفتند. بسیاری از نمادهای دارویی طی روز گذشته از کف روزانه فاصله گرفته و وارد مدار مثبت معاملات شدند. به‌عنوان مثال می‌توان به «دامین»، «دپارس»، «درازک»، «ددام»، «دسبحا»، «دفارا» و «دکوثر» اشاره کرد که روز کاری را با صف فروش آغاز کرده و رفته‌رفته پس از ۱۰ درصد رشد روزانه تجربه‌گر صف خرید شدند. به نظر می‌رسد این تغییر مسیر یک روزه در گروه دارویی بیش از هر چیزی در پی رشدهای بالا در سودآوری برخی از شرکت‌های دارویی بود. به‌عنوان مثال سود خالص «دامین» ۳۲۷ درصد و سود خالص «دفارا» نیز ۲۲۷۶ درصد در قیاس با ۶ ماه نخست سال گذشته رشد کرده است.