در این راستا یاسر فلاح، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با «دنیای‌بورس» دریافت هرگونه نامه‌ای در این زمینه را رد کرد و عنوان کرد: موضوعی با این عنوان وجود خارجی ندارد و هیچ‌گونه نامه‌ای دریافت نشده است. وی در ادامه با اظهار این مطلب که محدودیت جدید و شرایط تازه‌ای از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعمال نشده، گفت: یکسری ایرادات برای عضویت بورس‌های ایران در فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE) وجود داشته و دارد که باید بورس‌های فعال در ایران این موارد را رعایت کنند.

به گفته فلاح، این موارد حرفه‌ای باید طبق مقررات WFE رعایت شود تا عضویت بورس‌ها در این بازار جهانی به‌صورت قطعی انجام شود.

اوایل هفته‌جاری شایعاتی مبنی بر قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF منتشر شد که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب و آن را دسیسه دلالان ارزی برای رشد قیمت‌ها عنوان کرد. «دنیای اقتصاد» نیز در استعلامی مستقیم از FATF، سخنان بانک مرکزی را تایید کرد.

در گزارش همشهری آمده است «‌با توجه به نهایی‌نشدن قوانین مرتبط با FATF در ایران، همه بورس‌های فعال در خطر قطع مراودات با بازار‌های جهانی و نقل و انتقال‌های مالی قرار گرفته‌اند و شاید درصورت اهمال نهادهای تصمیم‌گیر در حوزه مقررات مزبور ۱۱ میلیون سهامدار ایرانی، ۶۵۰ شرکت بزرگ، ۱۰۰ شرکت کارگزاری، ۲۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری و ۱۰۰ نهاد بزرگ مالی ایران از جمله تامین سرمایه‌ها، با مخاطره متهم شدن به فعالیت خارج از ضوابط پولشویی بین‌المللی مواجه ‌شوند، موضوعی که می‌تواند آینده صنعت مالی و تولید را در ایران با ابهامی عجیب مواجه کند». با این حال، تکذیب فعلی مقامات رسمی، چنین نگرانی را متوجه بازار سرمایه نمی‌داند.