به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، ایرج حیدری معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد با اعلام این مطلب تصریح کرد: امید است نتایج این کنفرانس به‌صورتی باشد که بتواند نیازهای این صنعت را فراهم کند.

وی افزود: استان هرمزگان با نگاه مثبت صنایع و مراکز آموزشی و علمی به بحث تولید و اشتغال ورود کرده چراکه به توسعه پایدار از این طریق اعتقاد دارد. معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان به‌عنوان یک قطب مهم تولیدی در کشور مطرح بوده و امیدواریم به هدف تولید۱۰ میلیون تن نیز برسد. وی با بیان اینکه هر کاری که منطبق به علم باشد رسیدن به اهداف آن سهل‌الوصول خواهد بود، افزود: مقاله‌های علمی باید بر مبنای نیازهای صنعتی جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و صنایع از اولویت‌های مهم استاندار هرمزگان بوده که برای رسیدن به آن به‌صورت فعال عمل می‌کند.

در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد که توسط شرکت فولادهرمزگان با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در این حوزه در محل هتل هرمز بندرعباس برگزار شد، علیرضا کاظمی معاون توسعه و تکنولوژی فولاد هرمزگان گفت: در این کنفرانس ۵ کارگاه تخصصی برگزار و ۱۵ مقاله داخلی و ۲ مقاله خارجی و ۲۴ مقاله به‌عنوان پوستر ارائه شد، این کنفرانس به‌صورتی طراحی شده که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ نیز در شهربندرعباس مجددا برگزار شود.

علی فتی رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه در کنار صنایع بوده و براساس مدل طراحی شده با هم همکاری خواهند داشت. وی با اشاره به اینکه کارهای پژوهشی مختلفی در فولاد هرمزگان انجام شده است، افزود: تمامی ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان‌در اختیار مجموعه فولاد خواهد بود و امیدواریم بتوانیم به هدف «فولاد سبز» دست پیدا کنیم.  در روز دوم این کنفرانس چندین کارگاه تخصصی با موضوعات مختلف نظیر «کارگاه‌ریخته‌گری فولاد تمیز» تشکیل شد که در آن مقالاتی تحت نام «بومی‌سازی، طراحی و ساخت ماشین‌های برش تختال در واحد ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه» و «تکنولوژی نوین در ریخته‌گری پیوسته فولاد» ارائه شد و دیگری تحت عنوان «پودر قالب و نقش آن در کیفیت محصول» از دیگر برنامه‌ها بود.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و نویسندگان داخلی و خارجی مقالات برتر قدردانی شد.