از دیدگاه کارشناسان ورود مداوم نقدینگی به بازار و رکود سنگین بازارهای موازی موجب شده است تا بورس همچنان پذیرای نقدینگی سرمایه‌گذاران باشد. این در حالی است که زمینه‌های نگرانی معامله‌گران از لایحه بودجه سال ۹۹نیز محقق نشده و به‌نظر می‌رسد بازار توانسته از این مساله عبور کند. در شرایط تداوم ورود نقدینگی، شرایط مناسب بازارهای جهانی و بازارهای داخلی به‌ویژه در بورس‌کالا، بازار سهام در صدر زمینه‌های سرمایه‌گذاری داخلی قرار خواهد گرفت. در این میان آمار فعالیت بورس‌کالا در سه ماه جاری نشان از موفقیت شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه در فروش کالاهای خود دارد و همین امر چرخ تولید این شرکت‌ها را با سرعت بیشتر به گردش درآورده است. در این شرایط انتشار آمار عملکرد آذر ماه و همچنین سه ماه پاییز می‌تواند بازار را به سمت شرکت‌های بزرگ متمایل کند. شرکت‌هایی که از ابتدای سال رشد چندانی را شاهد نبوده‌اند. در این بازار قیمت‌های صادراتی فولاد ایران همچنان صعودی و رو به بالا است. در همین حال در داخل نیز رکورد ارزش معاملات در بورس‌کالا شکسته شده است به‌طور‌ی‌که از ابتدا تا پایان ۲۷ آذر، ارزش معاملات رینگ صنعتی بورس‌کالا ۶۵۸۶ میلیارد تومان بوده (با رشد ۵۰ درصدی نسبت به کل معاملات ماه آبان) است که این مبلغ بالاترین میزان در فروش ماهانه بورس‌کالا در تاریخ فعالیت آن است. در همین راستا رشد ۱۱ درصدی میانگین نرخ فروش محصولات از دیگر نکات مهم این رینگ بوده است.

در بازار جهانی معامله‌گران شاهد ورود قیمت نفت به کانال ۶۶تا ۶۷دلار برای هر بشکه نفت برنت هستند. بهای سه فلز مس،روی و سرب نیز به ترتیب ۶۲۱۶دلار،۲۳۳۰ دلار و ۱۹۳۰دلار گزارش شده است که می‌تواند خبری خوب برای بازار باشد. انتظار می‌رود با تداوم رشد بهای نفت مواد خام و محصولات پتروشیمی نیز همچنان رو به افزایش باشد. در همین حال کارشناسان بازار همچنان شاهد توقف عرضه‌های اولیه در بازار هستند. در حالی که ورود نقدینگی به بازار فرصت خوبی را برای خصوصی‌سازی دولتی و تامین مالی بخش‌خصوصی از طریق عرضه شرکت‌های جدید فراهم کرده است و توقف عرضه‌های اولیه موجب از دست رفتن این فرصت می‌شود. در بازار سهام روز پنج‌شنبه در گروه بانکی مجمع فوق‌العاده بانک آینده با جابه‌جایی تمامی اعضای هیات‌مدیره به پایان رسید و دو مدیر سابق بورسی محمد فطانت‌فرد رئیس پیشین سازمان بورس و محمد سعیدی عضو هیات‌مدیره سابق سازمان با تایید بانک مرکزی عضو هیات‌مدیره این بانک شدند. در گروه تجهیزات مدیرعامل هپکو که به مدت سه ماه سکاندار این شرکت پرحاشیه بود از استعفا خبر داد و گفت:‌ غلامی مدیرعامل جدید شرکت هپکو شده و سازمان خصوصی‌سازی به‌عنوان مالک عمده و اداره‌کننده آن به‌شمار می‌رود. در گروه بیمه‌ای روز چهارشنبه بیمه کوثر متوقف شد. این شرکت اقدام به فروش یک دستگاه آپارتمان به مبلغ ۱۷۵میلیارد ریال کرده است. این فروش موجب شناسایی حدود ۴۵ میلیارد ریال سود شده است. در گروه سیمانی قطع قریب‌الوقوع گاز و ابهام در مورد نرخ مازوت باعث نگرانی سهامداران این گروه شده است. در چند روز اخیر شرکت گاز در نامه‌ای به کارخانه‌های سیمانی اعلام کرده به‌دلیل محدودیت مصرف گاز، فعالان این صنعت به مدت سه ماه به‌جای گاز از مازوت استفاده کنند. این تصمیم موجب اعتراض شرکت‌های سیمانی شده است، زیرا استفاده از سوخت مازوت هزینه زیادی را به واحدها تحمیل می‌کند. درحال‌حاضر قیمت هر مترمکعب گاز ۱۳۰ تومان و قیمت هر لیتر مازوت ۳۲۰ تومان است که با محاسبه قیمت بالای کرایه حمل مازوت استفاده از این سوخت برای تولیدکنندگان به صرفه نیست و قیمت تمام شده سیمان را به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. در گروه خودرویی افزایش سرمایه ۲۴درصدی ریخته‌گری ایران از محل مطالبات و آورده نقدی در مجمع شرکت به تصویب رسید. در این گروه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از خطوط تولید و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد که در این راستا مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ‌گفت: قصد داریم با همکاری صنایع دفاع، پروژه ملی بومی‌سازی قطعات خودرو را که با اجرای آن تاکنون توانسته‌ایم ۵۳ قطعه را داخلی‌سازی کنیم، با جدیت بیشتر ادامه داده و قطعات بیشتری را با کمک این صنایع، داخلی‌سازی کنیم.  در گروه غذایی سخنان کاندیدای وزارت کشاورزی مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از واردات شکر، موجب تشکیل صف‌های خرید در نمادهای قندی شد. در این گروه لبنیات گلپایگان و پگاه فارس از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر دادند. در گروه پتروشیمی مجمع پتروشیمی پردیس با تقسیم سود ۲هزار و ۸۰ریالی به کار خود پایان داد. در این مجمع اعلام شد که برای سال مالی جاری بحث افزایش نرخ خوراک و سوخت منتفی است.  در گروه فلزی ذوب آهن اصفهان شاهد شکستن رکورد فروش ماهانه ۶ ماهه اخیر خود بود. بر این اساس ارزش کل فروش آذرماه محصولات ذوب در بورس‌کالا به ۳۶۷ میلیارد تومان رسید که بعد از فروش اردیبهشت ماه، در تاریخ این شرکت بی‌سابقه است.

در این گروه با حضور وزیر صمت، پروژه تولید تختال جهت لوله‌های انتقال نفت و گاز در محیط ترش، برای اولین بار در کشور، در فولاد مبارکه اصفهان به بهره‌برداری رسید. فولاد API تختال‌های نفت و گاز ترش در فولاد مبارکه، با هدف تولید تختال جهت انتقال لوله‌های نفت و گاز ترش، افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، جلوگیری از واردات این محصول و خروج ۲۵۰ میلیون یورو ارز در سال از کشور، راهیابی به بازار تولید‌کنندگان فولاد مورد استفاده در انتقال نفت و گاز با محیط ترش و تامین خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری انتقال یک میلیون بشکه نفت خام از منطقه کوره به جاسک در این مرحله به بهره‌برداری رسید. در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری مثبت بود که ارزش معاملات در بورس به ۲هزار و ۵۸۲میلیارد تومان و در فرابورس به هزار و ۳۹۵میلیارد تومان بالغ شد. با این کارنامه در کل هفته ارزش معاملات با رشد ۲۳/ ۱۶درصدی به رقم ۱۳هزار و ۱۷۵میلیارد تومان بالغ شد.