به‌صورت عجیبی نمادهای بزرگ فرابورسی نیز در معاملات دیروز بعضا تا صف خرید پیش رفتند درحالی‌که در نقطه مقابل سهام کوچک‌تر همچنان صف فروش را تجربه می‌کنند. ۷۸ نماد از بازارهای اصلی فرابورس صف فروش به ارزش حدود ۲۹۰میلیارد تومان داشتند. از سوی دیگر «مارون» به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فرابورسی در معاملات روز یکشنبه با صف خرید معاملات را به پایان رساند.

در چنین شرایطی نمی‌توان گفت که هیجان فروش فروکش کرده است و در روزهای آتی نیز این رویه احتمالا ادامه پیدا کند. معاملات امروز بازار سهام نیز تعطیل است و تقریبا همه جهان نگاه‌شان به خاورمیانه دوخته شده است که پاسخ ایران به جنایت آمریکا چیست و سرنوشت تنش جدید این منطقه استراتژیک به کجا خواهد رسید؟ واقعا نمی‌توان هیچ ‌اظهارنظر دقیقی از وضعیت آتی سهام داشت. در معاملات شنبه حقوقی‌ها حمایت جانانه‌ای از سهام داشتند که همین موضوع باعث شد روز گذشته حقیقی‌‌ها در سمت خرید فعال باشند و در میان نمادهای بورسی و فرابورسی نیز به‌صورت عجیبی شاهد افزایش خالص خرید حقیقی‌ها بودیم.  در میان نمادهای فرابورسی دو نماد «چکاپا» و «کرمان» بیشترین حجم فروش را در کف قیمتی روزانه داشتند. این دو نماد در مجموع با بیش از ۹۰ میلیارد تومان صف فروش معاملات دیروز را به پایان رساندند. اتفاقا این نمادها از جمله‌ نمادهایی هستند که بیشترین توجه را در ماه‌های اخیر به خود جلب کردند و در گزارش‌های پیشین «دنیای اقتصاد» نیز به آنها اشاره شده بود.  پس از جهش‌های متوالی قیمت در ماه‌های گذشته طی روزهای اخیر اما سهام کاغذ پارس در میان نمادهای با سنگین‌ترین صف‌ فروش قرار داشت. «کرمان» نیز جهش عجیب قیمتی را طی یک سال اخیر تجربه کرده است و در شرایط کنونی با فشار محسوس عرضه مواجه شده است. برخلاف نمادهای بزرگ این نمادها با حمایت آن‌چنانی از سوی حقوقی‌ها مواجه نیستند.

شاید به مذاق بسیاری خوش نیاید اما بسیاری از نمادهای کوچک بازار در ماه‌های اخیر به وضوح وارد منطقه حباب شده بودند و اگر این موضوع مدنظر قرار گیرد و به حمایت چشم‌بسته از بازار پرداخته شود وضعیت آشفته‌تری را در آینده نه‌چندان دور شاهد خواهیم بود. در شرایط کنونی هراس از اوج‌گیری هر چه بیشتر تنش‌ها فضا را ملتهب نگه داشته است و در معاملات فردا احتمالا معامله‌گران علاوه بر اخبار پیرامون آخرین واکنش‌ها به جنایت اخیر آمریکا به جو کلی بازار نیز توجه خواهند داشت.

براساس وضعیت موجود اینکه گفته شود پس از حمایت دو روز اخیر از حقوقی‌ها بازار به آرامش رسید چندان دقیق نیست. بزرگان بازار گرچه از صف فروش جدا شدند و حتی به صف خرید هجوم آوردند (مانند سهام پتروشیمی مارون در فرابورس) اما تعداد زیادی از نمادهای بورس و فرابورس همچنان با صف فروش مواجه هستند. گرچه برخی از این نمادها واقعا در منطقه حباب قرار داشته و در نگاه اول افت آنها منطقی به‌نظر‌ می‌آید اما به‌صورت مشخص نگرانی میان معامله‌گران از وضعیت نامعلوم ریسک‌های غیراقتصادی علت اصلی تشکیل چنین صف‌های فروشی در بازار شده است. شاید باید تا پایان هفته منتظر ماند تا درخصوص وضعیت آتی معاملات سهام بتوان اظهارنظر دقیق‌تری داشت.