در این راستا روح‌الله حسینی‌مقدم، مدیرعامل تامین سرمایه ملت در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: اقدامات لازم برای فراهم شدن امکان عرضه عمومی سهام انجام گرفته و سهام تامین سرمایه بانک ملت روز چهارشنبه هفتم اسفندماه با نماد «تملت» در فهرست نرخ‌های تابلوی دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. این شرکت به‌عنوان چهارمین نهاد تامین سرمایه در بورس تهران عرضه خواهد شد.

وی درخصوص جزئیات عرضه سهام این شرکت گفت: ۹۱۰میلیون سهم معادل ۱۳ درصد شرکت در این فرآیند عرضه خواهد شد که بنا بر تصمیم بورس، ۱۰ درصد به عموم، همچنین ۳ درصد به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه درخصوص عملکرد شرکت افزود: تامین سرمایه بانک ملت طی سال‌های فعالیت خود عملکرد قابل‌قبولی داشته و روند سودآوری رو به رشدی را به ثبت رسانده‌است؛ ترکیب درآمدی این شرکت شامل حوزه‌های مشاوره تامین مالی، تعهد پذیره‌نویسی، بازارگردانی اوراق بدهی، مدیریت صندوق‎‌های سرمایه‌گذاری، ارزش‌گذاری، مشاوره عرضه و پذیرش، بازارگردانی سهام، سبدگردانی و معاملات گواهی سپرده کالایی با تنوع زیاد است.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت درخصوص ترکیب سهامداران این شرکت نیز گفت: گروه مالی ملت با سهمی معادل ۹۱ درصد، سهامدار عمده مجموعه بوده و سایر سهامداران شامل شرکت مدیریت سرمایه آتیه‌خواهان ۵ درصد، کارگزاری بانک ملت، واسپاری ملت، صرافی ملت و تدبیر ملت هرکدام با سهم یک درصدی ترکیب سهامداران این مجموعه هستند و قرار است میزان ۱۳ درصد از این سهام به‌صورت عرضه اولیه در بورس وارد شود که ۱۲ درصد آن از گروه مالی ملت و یک درصد از کارگزاری بانک ملت خواهد بود.

بر این اساس تاکنون بالغ‌بر ۱۱۵ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی و ۵۷ هزار میلیارد ریال تامین مالی از طریق اوراق سرمایه‌ای برای صنایع مختلف انجام شده و از حیث حجم تامین مالی صورت گرفته در سال ۹۸، این شرکت رتبه اول را در بین سایر شرکت‌های تامین سرمایه داراست. همچنین بازارگردانی ۲۸ نماد معاملاتی اوراق بدهی و ۴ نماد معاملاتی سهام، بر عهده این شرکت بوده‌است. در حوزه مدیریت دارایی نیز در حال‌حاضر مجموع دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه بانک ملت حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت درخصوص پیش‌بینی فروش سهام این شرکت گفت: شرکت‌های تامین سرمایه جزو برترین نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه کشور هستند و پتانسیل‌های زیادی برای رشد خود و همچنین کمک به توسعه اقتصاد کشور دارند؛ لذا بی‌شکْ تحلیلگران و سرمایه‌گذاران با نگاه تیزبین خود و با بررسی سابقه عملکرد شرکت، متوجه خواهند شد که سهام ارزشمندی در راه عرضه است.