امیرحسین بحرینی مدیرعامل این شرکت گفت: سهام پلیمرآریاساسول، با توجه به حاشیه سود بسیار مناسب، فروش پایدار، تکنولوژی و خطوط تولید روزآمد و تولید حداکثری محصولات جدید مورد نیاز بازار و درنهایت عدم ریسک وصول مطالبات، یکی از جذاب‌ترین سهم‌های عرضه شده در تاریخ بازار سهام خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی آریاساسول، وی درخصوص فرآیند نحوه پذیرش افزود: کار پذیرش این شرکت در بورس با توجه به مالکیت مساوی هر دو سهامدار از پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های گسترده‌ای برخوردار بود اما پس از ماه‌ها کار کارشناسی، بررسی پتانسیل‌ها و ابزارهای قانونی در قانون تجارت و مقررات بازار سرمایه، در نهایت با اجرایی شدن مصوبه جدید «سهام ممتاز» آریاساسول توانست در انتهای سال آماده عرضه اولیه شود تا اولین شرکتی باشد که با استفاده از ظرفیت سهام ممتاز پذیرش و عرضه می‌شود.

بحرینی در ادامه ضمن اشاره به عملکرد موفق شرکت در حوزه فروش و وصول مطالبات طی سنوات گذشته تصریح کرد: با توجه به فرآیندهای شفاف فروش و استقرار نظام جامع کنترل‌های داخلی و حاکمیت شرکتی این شرکت در بازگرداندن درآمدهای فروش همواره به‌طور کامل موفق بوده است.

بحرینی افزود: پروژه افزایش ظرفیت و به‌روزرسانی تجهیزات و تکنولوژی تولید واحد اتان کراکر مجتمع پس از ۲۵ ماه تلاش مستمر با موفقیت کامل در بهمن ماه سال‌جاری و دقیقا در مدت زمان پیش‌بینی شده به انجام رسید و ظرفیت تولید پایدار اتیلن به یک میلیون و یکصد هزار تن در سال افزایش یافت.

وی در ادامه گفت: دو واحد تولید پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن متوسط و سنگین این شرکت نیز با به‌روزرسانی تجهیزات و رفع برخی گلوگاه‌ها هرکدام به تنهایی با ظرفیت ۳۷۵ هزار تن در سال در مدار تولید قرار دارند و توانسته‌اند طی سال‌های اخیر محصولات تخصصی جدید و با ارزش افزوده بالایی تولید و روانه بازار داخل کنند.

بحرینی با اشاره به طرح‌های توسعه در دست اجرای شرکت گفت: پروژه احداث یک واحد جدید پلی‌اتیلن به ظرفیت ۳۰۰هزار تن نیز آغاز شده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تیرماه سال ۱۴۰۱ به سرویس خواهد آمد و حدودا ۲۵۰میلیون دلار به مجموع درآمدهای شرکت اضافه خواهد کرد.  وی در پاسخ به سوال زمان دقیق عرضه اولیه، گفت: با همکاری نزدیک با سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران در تلاش هستیم این مهم تا پایان سال‌جاری تحقق یابد.

شرکت پلیمر آریاساسول با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ساسول آفریقای جنوبی به‌صورت Joint Venture و با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این شرکت هم اکنون با ظرفیت تولید نزدیک به ۲ میلیون تن اتیلن، برش‌های سه کربنه و انواع پلی‌اتیلن سبک، سنگین و متوسط یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پلیمر در منطقه است که در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۷ موفق شد با فروشی بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به سود خالص ۳ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان دست یابد.